Шановна Юліє Володимирівно!

Спеціальна контрольна комісія Верховної Ради України з питань приватизації 31 березня 2008 року звернулася особисто до Вас з пропозицією вжити невідкладних заходів, спрямованих на нормалізацію ситуації навколо державного підприємства «Нікопольський трубний завод», оскільки намагання певної групи осіб штучно збанкрутити стратегічно важливе підприємство вимагало їх вжиття безпосередньо Кабінетом Міністрів України.

Крім того, реальна загроза ліквідації зазначеного підприємства змусила мене звернутися до Вас також через газету «Голос України» (№67 від 08.04.2008 року стаття «Борги — завищені, банкрутство — штучне»).

Доручення Першого віце-прем’єр-міністра Турчинова О. В. давали надію на те, що штучно сформовану проблему з «Нікопольським трубним заводом» буде успішно ліквідовано.

Водночас, як показав реальний розвиток подій, згодом відповідні державні структури, на які було покладено виконання доручення, фактично лише проімітували свої зусилля, направлені на збереження важливого державного підприємства.

При цьому було проігноровано запропоновані нами невідкладні заходи, напрацьовані у комісії із залученням представників профільних міністерств та правоохоронних органів.

Так, незважаючи на запропоноване комісією термінове внесення «Нікопольського трубного заводу» до переліку об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, Кабінетом Міністрів України до цього часу не внесений до Верховної Ради України розроблений Міністерством економіки України відповідний законопроект, який 14.02.2008 року вже розглядався на засіданні урядового комітету з питань економічної політики.

Крім того, Міністерством внутрішніх справ України до цього часу не забезпечено належну охорону майна, приміщень та території ДП «Нікопольський трубний завод», а Міністерством економіки України не ініційовано процедуру заміни арбітражного керуючого Новікова О. В., як такого, що діє упереджено та всупереч державним інтересам.

Зазначені обставини і стали основною причиною того, що 18.04.2008 року господарським судом Дніпропетровської області було винесено рішення про ліквідацію державного підприємства.

І це при тому, що заборгованість державного підприємства «Нікопольський трубний завод», на підставі якої було вирішено питання про його банкрутство, до цього часу оскаржується у декількох судових процесах.

Проте зазначені судові провадження, які за результатами винесених судових рішень могли б зняти підстави оголошення ДП «Нікопольський трубний завод» банкрутом, усіляко безпідставно затягуються завдяки упередженим діям керуючого санацією Новікова О. В.

Судове рішення щодо банкрутства «Нікопольського трубного заводу» ніяк не узгоджується і з тією обставиною, що, за результатами перевірки органами Служби безпеки України обставин доведення підприємства до банкрутства, Нікопольською міжрайонною прокуратурою порушено кримінальну справу за ознаками злочину передбаченому ст. 364 КК України (зловживання владою або службовим становищем), а відносно Новікова О. В. вирішується питання про порушення кримінальної справи за ст. ст.364, 365 та 367 КК України.

Однак слід відзначити повільні темпи реалізації органами прокуратури заходів, направлених на захист інтересів державного підприємства.

З урахуванням викладеного Спеціальна контрольна комісія Верховної Ради України з питань приватизації змушена вдруге звернутися особисто до Вас, шановна Юліє Володимирівно, зважаючи на те, що за такої ситуації Кабінету Міністрів України слід невідкладно вжити заходів із забезпечення неухильного дотримання вимог Закону України від 29 листопада 2001 року «Про мораторій на примусову реалізацію майна» під час можливого продажу майна «Нікопольського трубного заводу» відповідно до судового рішення про його банкрутство.

При цьому наголошуємо на тому, що відповідними структурами Міністерства внутрішніх справ України має бути забезпечене збереження майна підприємства та недопущення його розкрадання через демонтаж обладнання (у тому числі кредиторами), які у цей час здійснюють охорону об’єкта.

Про вжиті заходи реагування прошу надати докладну інформацію Спеціальній контрольній комісії Верховної Ради України з питань приватизації.

З повагою, голова комісії Євген МАРМАЗОВ.