Навчання в школах у розпалі. Але що важливіше за здоров’я учня? Тільки хороше здоров’я. Про нього й дбають дорослі, вигадуючи, часом, небилиці про злісний вплив чогось на щось. Ось шість міфів батьків, які розвінчують фахівці.

Міф перший. Школярі мають носити не сумки-портфелі, а ранці.

Так, носити важке в одній руці небажано. Але постійне таскання рюкзаків також малокорисне. Вони категорично протипоказані дітям, у яких спина «провисає» вперед, — такий спосіб носіння важкого лише підсилює вже наявні проблеми. Ранці рекомендовано носити тільки дітям із сутулістю або горбатістю.

Утім, більшість дітей носять рюкзаки інтуїтивно правильно — на вищому плечі, тим самим випрямляючи кифозну «дугу» у грудному відділі.

Міф другий. Не варто мучити дитину сніданками, якщо можна обмежитися експрес-кашею.

Їжу швидкого приготування дієтологи називають хвороботворною. У ній багато штучних барвників і ароматизаторів, вона має підвищений вміст цукру, швидкорозчинних вуглеводів і «порожніх» калорій. Це може призвести до порушень вуглеводного обміну, хронічних захворювань органів травлення, виразок і гастритів.

Тому вранці треба нагодувати дитину якісною повноцінною їжею.

Міф третій. Дітям бракує фізичної активності, тому їх варто навантажити додатковими заняттями фізкультурою.

Головна проблема шкільних уроків — зрівнялівка. Давати фізичне навантаження можна тільки з урахуванням індивідуальних особливостей. Інакше від нього шкоди буде більше, ніж користі.

А от можливість розім’ятися має бути у кожного. Обмежувати дитячу активність на перервах неприпустимо.

Міф четвертий. Привчайте школярів сидіти за партою не сутулячись.

Діти мають потребу у свободі рухів! Через непорушне сидіння у них виникає напруження м’язів спини й шиї, порушується вентиляція легенів. Дитина крутиться, не підсвідомо шукає зручну позу, щоб «розвантажити» хребет. Саме тому учні, роблячи уроки, або нахиляються вперед і убік, або підкладають одну ногу під іншу.

Міф п’ятий. Учні мають отримати у школі максимум знань. А для цього не гріх їм влаштувати і 7, 8 уроків.

А як же санітарно-епідеміологічні правила й нормативи? Відповідно до цього документа у першачків не може бути 6-денного навчального тижня або більш як 20, а у старшокласників 33—36 навчальних годин.

Міф шостий. Одразу після канікул першокласник починає хворіти.

Якщо він не загартований і не адаптований до шкільного середовища. Тому все в його та ваших, батьків, руках — загартовування, режим харчування, фізична активність.