Насправді вони використовували методику психологічного впливу на підсвідомість людини, щоб заволодіти її коштами
Луганська філія київської фірми
«Житловий союз» за допомогою реклами запропонувала громадянам небачену в наших краях процентну ставку кредиту — 2,7 відсотка річних. А представляли її в обласному центрі так звані менеджери-консультанти — дві чарівні дівчини. Не гаючи часу, вони розгорнули бурхливу діяльність, закликаючи луганчан скористатися послугами фірми. Підкуповувало те, що була відсутня паперова тяганина під час оформлення диво-кредиту. Необхідні були лише паспорт та довідка про ідентифікаційний код. Щоправда, була ще одна відмінність від традиційної схеми оформлення банківської позики. Клієнтам пропонувалося в перший же день, ще до підписання договору, перерахувати на розрахунковий рахунок київської фірми 3 відсотки від суми майбутнього кредиту.Одержавши квитанцію про сплату цих відсотків і підписаний договір, у суті якого клієнт як слід розібратися не міг, дами з посмішкою повідомляли, що потрібно почекати один місяць, поки не буде сформована так звана
«фондова група», що об’єднає декількох щасливчиків. По закінченні 30 днів клієнт дізнавався, що цього разу щасливчиком він не став. З такою само чарівністю дівчата розповідали, що в групі виявилося декілька людей, які внесли не 3,5 тисячі гривень, а вдвічі більше, отже, стали власниками кредиту. Побачивши зіпсований настрій клієнта, дівчата його заспокоювали: мовляв, вам обов’язково пощастить наступного місяця, продовжуйте платити внески — й потрапите в розподіл. Аргументи менеджерів деяким здалися цілком переконливими, і людина, хоча й відчувала якийсь підступ, продовжувала платити внески, сподіваючись на краще.На щастя, шахраями зацікавилися правоохоронні органи. Коли щодо луганської групи горе-менеджерів порушили кримінальну справу, стало відомо, що більшість потерпілих — понад півтори тисячі жителів регіону — були для аферисток грошовими донорами протягом багатьох місяців. Під час слідства, що його проводить прокуратура Жовтневого району, встановлено, що
«менеджери» пройшли спеціальну підготовку на курсах «Психологія менеджменту», де навчалися мистецтву впливу на підсвідомість клієнта. Зрозуміло для чого — щоб заволодіти його коштами. Рекламні буклети цієї фірми оформлені так, що вмикають на рівні підсвідомості емоційні зони, при цьому начисто загальмовують логічне мислення і здоровий глузд. Крім цього, в офісі знайдено конспекти, що належать консультантам, в яких у дохідливій формі викладена сама методика психологічної обробки майбутньої жертви, що дає змогу маніпулювати волею й психікою людини. З’ясувалося, що потерпілим завдано збитків на півтора мільйона гривень. За даними управління з боротьби з організованою злочинністю УМВСУ в Луганській області, підприємство «Житловий союз» (назву комерційної структури змінено) має реєстрацію лише в місті Києві, де, власне, і розташований головний офіс. Однак своє коріння «союз» устиг пустити в всіх регіонах України. В Луганську його обрізали.