Верховну Раду залишили без Регламенту

Учора Конституційний Суд оприлюднив рішення за поданням Генеральної прокуратури України щодо офіційного тлумачення положень про строк повноважень Генерального прокурора.

КС вирішив, що положення частини другої статті 122 Конституції «строк повноважень Генерального прокурора України п’ять років» та частини третьої статті 2 Закону України «Про прокуратуру» «строк повноважень Генерального прокурора України та підпорядкованих йому прокурорів — п’ять років» необхідно розуміти як безперервний визначений у часі період, перебіг якого починається з моменту набрання чинності актом про призначення на посаду Генерального прокурора України та підпорядкованих йому прокурорів і закінчується зі спливом п’яти календарних років. Зокрема у рішенні КС зазначив, що після закінчення п’ятирічного строку особа не має права здійснювати повноваження Генерального прокурора України. Закінчення строку повноважень Генерального прокурора України є безумовною підставою для його звільнення з посади в порядку, встановленому частиною першою статті 122 Конституції. Крім цього, Генеральний прокурор може бути звільнений з посади до закінчення п’ятирічного строку повноважень виключно з підстав, визначених частиною першою статті 122 Конституції, частинами першою, другою статті 2 Закону, а саме: висловлення Верховною Радою недовіри, що має наслідком відставку з посади; неможливість виконувати свої повноваження за станом здоров’я; порушення вимог щодо несумісності; набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього; припинення його громадянства або подання заяви про звільнення з посади за власним бажанням.

За день до цього КС, вийшовши за межі конституційного подання відповідно до ст. 61 Закону України «Про Конституційний Суд України», вирішив визнати такою, що не відповідає Конституції, постанову Верховної Ради України «Про Регламент Верховної Ради України» від 16 березня 2006 року повністю. Відповідно вона втрачає чинність з дня ухвалення цього рішення. Мотивуючи своє рішення, КС зазначив, що відповідно до Конституції діяльність Верховної Ради повинна регулюватися законом. Також суд дійшов висновку, що Регламент, який унормовує організацію і діяльність Верховної Ради, має прийматися виключно як закон України і за встановленою процедурою його розгляду, ухвалення і набрання чинності. Водночас на прес-конференції суддя-доповідач А. Дідківський зазначив, що подальше врегулювання діяльності Верховної Ради має вирішуватися нею самою.

Першоквітнева пенсія

Кабінет Міністрів України 26 березня 2008 року прийняв постанову «Деякі питання пенсійного забезпечення громадян».

Відповідно до неї, як повідомила прес-служба Міністерства праці та соціальної політики України, з 1 квітня 2008 року буде підвищено пенсійні виплати та допомоги всім категоріям одержувачів до розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. А в тих, хто має пенсію за особливі заслуги, вона враховуватиметься понад прожитковий мінімум. Також постановою змінено мінімальні пенсійні виплати для отримання пенсій у разі втрати годувальника. З 1 квітня мінімальна пенсійна виплата буде збільшена та виплачуватиметься диференційовано з урахуванням кількості дітей, які перебували на утриманні годувальника: на одного члена сім’ї — 100 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (481 гривню), на двох членів сім’ї — 120 відсотків (577 гривень), на трьох та більше членів сім’ї — 150 відсотків (722 гривні).