V міжнародний фестиваль дитячих балетних вистав «Гран-Па» пройшов у Донецьку.

Є сувора вимога до учасників: усі вистави мають бути нові. Тому донецькі глядачі завжди в курсі останніх досягнень вітчизняних та зарубіжних балетних шкіл. Цього разу Київська муніципальна українська академія танцю привезла «Коппелію». У двоактному балеті зайняті близько 80 осіб. Як каже директор академії Андрій Лягущенко, цей балет дає змогу дітям рости: в ньому є партії для різного віку. Наймолодшій виконавиці — 12 років. За декілька літ діти проходять усі сходинки майстерності.

Господарі фестивалю представлені одразу двома школами: Донецька хореографічна показала «Сюїту в білому» на музику Лало в хореографії Сержа Лифаря, а хореографічної майстерності Вадима Писарєва — «Снігову королеву». До фестивалю її бачили лише раз: вихованці шкіл-інтернатів і дитбудинків області. А «Лебедине озеро» показав культурний центр «Кияночка». В гала-концерті танцювали діти з Росії, Норвегії, Японії, Угорщини.

Завдяки підтримці компанії «Київстар», яка разом із благодійним фондом «Творчий Олімп» не перший рік є співорганізатором фестивалю, до високого мистецтва долучилися діти шкіл-інтернатів і з обмеженими можливостями з різних міст Донеччини. Крім того, традицією є виступи учасників фестивалю не лише на сцені Донецького театру опери та балету, а й у невеликих містах області. Приміром, учні Terаdа Аrt Ballet school (Кіото, Японія) виступали в Єнакієвому. В програмі концерту — сцена з балету «Дон Кіхот», японський танець та... український гопак. «Найцінніше — коли дитина зустрічається зі справжнім мистецтвом, — вважає керівник школи Мічіко Терада. — А щодо гопака, то торік ми також виступали в невеликому місті Донеччини, і гопак у виконанні наших дітей сприймали дуже прихильно. Люди зі сльозами підходили і дякували. Я зрозуміла, як це важливо для українських глядачів».

Чому обрано саме такий формат фестивалю — дитяча балетна вистава? Бо від повноцінної вистави залишається цілісне враження: філософія, глибина, — розмірковує народний артист України, художній керівник Донецького театру опери та балету Вадим Писарєв. — І перше враження малого глядача — здивування: мовляв, мої ровесники на сцені, отже, і я зможу так.

Навчатися балету популярно. Юних донеччан, які прагнуть опанувати мистецтво танцю, стільки, що відкрито навіть спеціальний магазин у центрі міста з одягом і взуттям для танцівників. Причому цінується саме вітчизняна школа класичного танцю. На фестивалі керівники театрів шукають обдарованих дітей, які скоро зможуть вийти на дорослу сцену. Вихованець Київської муніципальної української академії танцю Дмитро Шарай (торішнє «відкриття фестивалю») вже зарахований солістом донецької трупи. Тепер В. Писарєв звернув увагу ще на одного учня цієї школи — Олексія Потьомкіна. Й серед вихованців школи імені Писарєва є щонайменше двоє обдарованих хлопців. Керівник донецької опери обіцяв: він із колегами зробить усе, щоб талановиті діти залишилися працювати на батьківщині.