18 березня 2008 року Верховна Рада VІ скликання поміж серії політичних рішень ухвалила, по суті, перший соціально важливий для українського народу закон — «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» (щодо реклами тютюнових виробів та алкогольних напоїв)» (реєстр. № 0938). За прийняття цього документа проголосувала абсолютна більшість народних депутатів — 425 із 448 зареєстрованих у залі.

Прийняття 425 голосами народних депутатів закону означає, що Верховна Рада розширила територію здоров’я в Україні. Так вважає автор прийнятого закону народний депутат України Микола Томенко (на знімку). Він висловив жаль з того приводу, що парламент попереднього скликання і нинішня Верховна Рада не були надто активні у законодавчому процесі, через що цей законопроект розглядали досить тривалий час.

Справді, заборона реклами алкогольних, слабоалкогольних напоїв і тютюнових виробів пройшла складний і тривалий законодавчий шлях. Ще у Верховній Раді ІV скликання пропонувалося обмежити зовнішню рекламу алкоголю й тютюну, проте відповідні законодавчі ініціативи не набрали голосів для їх прийняття бодай у першому читанні, як пояснювали фахівці, через потужне рекламне лобі у Верховній Раді. Тому перша вдала спроба обмежити рекламу алкоголю й тютюну відбулася у жовтні 2006 року, коли Верховна Рада V скликання прийняла у першому читанні законопроект Миколи Томенка № 1044 «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» (щодо обмеження реклами тютюнових виробів та алкогольних напоїв)». «За» проголосувало 226 депутатів.

Під час підготовки до другого читання цей законопроект був об’єднаний із альтернативним проектом № 1044-1 Бориса Беспалого, вносилися чимало поправок та уточнень. 19 квітня 2007 року законопроект було проголосовано у другому читанні.

У зв’язку з розпуском парламенту попереднього скликання законопроект, погоджений з профільними комітетами та управліннями, чекав прийняття у цілому вже Верховною Радою нового скликання. 18 березня 2008 року Закон «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» (щодо реклами тютюнових виробів та алкогольних напоїв)» під № 0938 був поставлений на голосування та ухвалений в цілому 425 депутатами. Підтримали необхідність обмеження реклами алкоголю і тютюну представники усіх фракцій.

Автор ухваленого закону Микола Томенко радіє з того, що Верховна Рада зробила серйозний крок до обмеження згубного впливу алкоголю і тютюну на здоров’я нації. Щоправда, він не задоволений тим, що у прийнятій редакції Закону дещо пом’якшені терміни обмеження реклами алкоголю й тютюну, а також не враховані інші його пропозиції, які були спрямовані на більш радикальне обмеження тютюнопаління та вживання алкоголю.

Та за будь-яких обставин факт залишається фактом — згідно із законом, з наступного року на носіях зовнішньої реклами в містах та за їх межами зникне реклама алкоголю, тютюну та слабоалкогольних напоїв. З 1 січня 2010 року заборонена реклама алкоголю й тютюну у друкованих ЗМІ, окрім спеціалізованих видань. З моменту опублікування закону у телепередачах забороняється наводити будь-яку інформацію рекламного характеру, яка подається у вигляді дикторського тексту та/або звукового супроводу, про спонсора — виробника алкогольних напоїв, його ім’я (найменування) та/або знак для товарів і послуг, що належить спонсору. Також буде заборонено рекламувати пиво популярним особам.

«Сьогодні треба робити наступний крок і готувати законопроект, який прибрав би з телебачення пряму рекламу пива, слабоалкогольних напоїв і так звану «брендову рекламу» алкоголю у денний час», — уже розмірковує над подальшою законодавчою роботою Микола Томенко.