З другого по п’яте квітня в Кам’янці-Подільському відкриватимуть туристичний сезон-2008. Чому ця подія триватиме кілька днів та завдяки чому місто стало одним із лідерів вітчизняної туріндустрії, розповідає начальник управління міжнародних зв’язків та туризму Віктор Травінський:

— У рамках події тристоронню угоду про співпрацю у цій сфері підпишуть усі гілки міської та районної влади. Ми давно зрозуміли, що ні місту без району, ні району без міста не вдасться «розкрутити» свій туристичний бренд та успішно заробляти на ньому. Замість ганяти так звану «чорну кішку», як це часто робиться між суперниками, ми разом ще торік докладно аналізували наші ресурси і шукали точки їх об’єднання. Наприклад, місто має стільки друкованої продукції, котра презентує і його, і весь край, що рівнозначно усім подібним виданням Хмельниччини.

— Самими путівниками тут, мабуть, не обійтися...

— Цьогоріч ми виділили на популяризацію наших пам’яток 90 тисяч гривень з місцевого бюджету. Район, де розпочали випускати перші путівники, дав 25. А область — ні копійки. І це, зважте, коли настав Рік туризму! Наші фестивалі давно переступили межі міста. У рамках «Парку кам’яного періоду» мотокросмени та автогонщики України змагаються на землях району, повітроплавці з багатьох країн — теж, а відома «Тера героїка» не обходиться без підтримки сільських підприємців. Мріємо про те, як надовше затримати туриста з його грішми у нас. Тому цілком закономірно, що хочемо показати йому не тільки старовинний Кам’янець, а і його чарівні околиці.

— Чи вдалося зацікавити зарубіжних колег нашим турсезоном?

— Ми чи не перші в державі відкриття сезону поєднали з міжнародними семінарами. Їх теми «Від національного бренду країни до туристичного бренду громади», «Фестивальний рух у країнах Європи: практика, досвід, перспективи». Учасниками вже зареєструвалися представники польських міст Заверче, Перемишль, Гнєв, італійського Понте Ламбро, литовського Укмерге, шведського Херрльюнга. До семінарів виявила великий інтерес Державна служба курортів та туризму, бо ж ніхто більше їх справді не проводить. Очікуємо нових ідей щодо розвитку галузі, адже оголосили конкурс молодіжних інноваційних проектів, в якому беруть участь вищі та середні спеціалізовані заклади освіти.

— Колись було гасло «Кадри вирішують усе!». А як у вас з цим?

— Кадрове питання в туризмі стоїть дуже гостро. Тому проведемо своєрідну демонстрацію кадрів, залучивши художній ліцей та професійні училища міста, народних умільців, митців. Крім того, ми не хочемо, щоб до нас завозили сувеніри з Карпат. Ми не маємо нічого проти них, але прагнемо пропагувати місцеве. У нас є і сировина, й умільці, здатні зробити справжнє диво з простої глини чи соломи. До речі, щодня працюватиме туристичний ярмарок, де можна побачити, вибрати, придбати чи й замовити сувеніри.

— Справжній туризм — це бізнес, сучасна інфраструктура...

— До початку турсезону готувалися майже півроку. Тому не соромно запросити провідних туроператорів України. А бізнес готувався ще довше. Уперше відчинять двері готельні комплекси «Старий банк», «Дністровська рів’єра», кафе «У поліцмейстера», «Мрія козака». Колекція відеофільмів, презентація туристичних журналів, медіа-презентації, Кубок з брейн-рингу на туристичну тематику доповнять цю подію. Місто видало календар фестивалів 2008 року, тому вже у квітні гостям можна планувати свої наступні поїздки до нашого двічі заповідного міста — «збірки» історико-архітектурних пам’яток та скарбниці природних див.

— Місто над Смотричем важко уявити без річки-красуні, без перемоги у рейтингу «Сім чудес України»...

На відкритті турсезону обіцяють бути видовищними показові виступи з водного туризму на річці Смотрич біля Хрестовоздвиженської церкви, які проводять громадська організація «Зелені Товтри» та станція юних туристів. Визначено найкращих номінантів туристичної сфери, які отримають нагороди. Кам’янець не тільки переміг у рейтингу «Сім чудес України», він провів і власний рейтинг «Сім чудес Кам’янця». Ми вчимо наших громадян пишатися своїм краєм і звичаєм, закликаємо земляків прославляти рідне місто. За останні роки маловідоме і начебто невелике місто стало популярним не тільки в нашій країні. Вважаю, головні успіхи в нього попереду.