Сьогодні надавачів різноманітних послуг розвелося, мов грибів після рясного дощу. Від їхньої зазивної реклами вже давно в очах рябіє, а в головах макітриться з ранку до вечора. І всі розхвалюють себе з таким завзяттям — ледь зі штанів не вискакують, аби заманити якомога більше потенційних клієнтів.

Одні (ті, що крутіші) рекламують себе на радіо, з екранів телевізорів та в друкованих виданнях, скромніші конкуренти «піаряться» в усіх можливих і неможливих місцях: на стовпах, деревах, парканах, будинках і, даруйте, навіть у громадських вбиральнях. І кожен із солов’їною заповзятістю витьохкує своїй фірмі справжнє «алілуя»: «вставляємо, ламаємо, монтуємо, ремонтуємо швидко, недорого, якісно і з гарантією». А коли реклама не спрацьовує, «піарщики» беруть власні ноги в руки або сідають у «круті» іномарки і, як блукаючі форварди, починають «сватати» потенційних клієнтів безпосередньо за місцем проживання. Так звані візити ввічливості замовники зазвичай здійснюють на напівзігнутих: тільки й того, що не обціловують. А потім, коли вдарять по руках, усю галантність і розшаркування наче вітром здуває.

Саме з таким «соколом» звела нас із сусідами доля у травні минулого року в особі власника приватного спеціалізованого підприємства «Ніка-Ц», який пообіцяв поміняти у чотирьох квартирах сталеві труби для гарячої і холодної води на сучасні металопластикові упродовж трьох днів. До того ж із встановленням лічильників води. Пропозиція була заманлива: ціна помірна, ліцензія на право здійснення сантехнічних робіт на місці та й обличчя у виконавця відкрите. Тож усі четверо без жодних вагань ударили з власником «Ніки-Ц» по руках.

Та вже на першій фазі монтажу — заміні труб — у мене виник сумнів у професійності делегованих до мене виконавців. Обоє поводилися, немов слони в посудній крамниці: «старалися» так, що ледь бачок, даруйте, з унітаза не зірвали. Не можу повірити, що власник «Ніки» забув укомплектувати «академіків» сантехнічних справ навіть необхідним для роботи інструментом: то викрутку попросять, то обценьки у них десь зникли. Однак то були дрібниці. Я мало свідомість не втратив на третій день, коли «академіки» взялися за установку лічильників води. Хвилин десять щось посилено шукали в інструментальній валізці, потім почали перешіптуватись поміж собою, після чого один жалібно попросив: «Хазяїн, а чи не можна у тебе розжитися гайковим ключем для встановлення кранів на нових стояках, бо наш десь подівся?» Потрібного ключа не знайшлося, і тоді вони запропонували збігати до сусідів, можливо, хоч газовим ключем розживуся. Розжився, але тільки №2. Меншого не знайшлося. Ніби передчуваючи майбутні катаклізми, попередив монтажників: «Дивіться, під час закручування не перетягніть і не передавіть гайок!»

Не дрейф, хазяїн, — почув у відповідь. — Ми —професіонали...

Їхній «професіоналізм» вийшов моїй сім’ї боком у розпал новорічно-різдвяних свят: кран на одному зі стояків почав протікати. З нетерпінням дочекавшись 8 січня, звертаюсь по мобільнику у фірму з проханням терміново ліквідувати несправність. (Хвалити Бога — гарантійний термін закінчується через п’ять місяців). Утім, задекларована гарантія виявилась пустим звуком. Спочатку власник «Ніки-Ц» годував мене обіцянками ліквідувати несправність упродовж трьох днів, потім — упродовж тижня, а потім порекомендував звернутися за допомогою... до жеківських сантехніків бо йому, мовляв, ніколи возитися з такими дрібницями. Те саме повторив він і 18 січня(!), коли нарешті змилостивився і прибув на виклик. Протікання крана за цей час збільшилося втричі. Якщо на початку за добу натікало близько трьох літрів, то в день візиту виконавця — майже відро. Та це аніскільки не збентежило власника «Ніки», і він вкотре «пообіцяв» прислати до мене своїх «професіоналів» ще через наступні два тижні. Та й це була чергова булька. Побоюючись, що кран ось-ось розірветься під тиском, і вода затопить нижні квартири, де торік було зроблено євроремонти, 1 лютого у спішному порядку змушений був звернутися по допомогу до аварійної служби КП «Міськводоканал». На моє щастя, аварійка навідалась того ж дня. Ось висновок її фахівців: «Протікання води з крана на стояку холодної води сталося через розрив крану і зворотного клапана. Причина розриву: при монтажі і кран, і клапан були передавлені газовим ключем».

Представник фірми з’явився на горизонті тільки аж 5 лютого...

За невиконання взятих на себе зобов’язань та відмову негайно усунути брак, який міг обійтися мені в десятки тисяч гривень, готую позов до суду на власника «Ніки-Ц» з вимогою позбавити його ліцензії.

Сумська область.

Мал. Василя ФЛЬОРКА.