Комітет з питань правової політики, засідання якого провів його голова Сергій Міщенко, днями розглянув низку актуальних законопроектів. А саме: зміни до деяких законодавчих актів (про спрощення порядку розгляду питань надання допомоги сім’ям загиблих), закону про політичні партії (про звітність партій за політичні та передвиборні програми), а також проекти постанови про деполітизацію судів, забезпечення незалежності суддів і політико-правове примирення та закону про Кабінет Міністрів.

Також у Комітеті розглянули проект змін до закону про Конституційний Суд, який стосується призначення і вступу на посаду суддів. Документом, зокрема, пропонується удосконалити процедуру призначення Президентом суддів КС, порядок вступу на посаду і припинення повноважень.

Під час обговорення члени комітету акцентували увагу на положеннях проекту стосовно зміни порядку складення присяги суддею Конституційного Суду. Так, згідно із законопроектом, вона має складатися на урочистому засіданні КС, на яке запрошуються Президент, Голова Верховної Ради, Прем’єр-міністр, Голова Верховного Суду або особи, які виконують їх обов’язки. При цьому «відсутність зазначених осіб на урочистому засіданні не є перешкодою у складенні присяги».

Члени комітету зазначили, що «питання легітимізації Конституційного Суду означає встановлення такої процедури призначення та вступу судді на посаду, яка демонструвала б згоду та довіру законодавчої, виконавчої та судової гілок влади до єдиного органу конституційної юрисдикції». Запропонований Президентом спосіб складення суддями присяги, вважають народні депутати, «не сприяє підвищенню рівня незалежності Конституційного Суду України, а призводить до подальшої невиправданої політизації його діяльності».

За підсумками обговорення комітет ухвалив рішення рекомендувати парламенту за наслідками розгляду в першому читанні повернути на доопрацювання суб’єкту законодавчої ініціативи проект закону про внесення змін до закону про Конституційний Суд, поданий Президентом. Голові комітету Сергію Міщенку доручено повідомити суб’єкт законодавчої ініціативи про ухвалене рішення.

Інформаційне управління Верховної Ради України.