Комітет із питань свободи слова та інформації заслухав звіт Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення за 2007 рік.

На засіданні зазначалося, що «пріоритетними завданнями для Національної ради в 2007 році було створення передумов та здійснення перших кроків щодо впровадження в Україні цифрового телерадіомовлення, розширення загальнонаціональних та регіональних теле- і радіомереж». А також сприяння розвитку місцевого мовлення, наповнення вітчизняного ефіру українським продуктом та забезпечення дотримання телерадіокомпаніями чинного законодавства під час позачергових виборів до Верховної Ради України.

На думку членів комітету, надзвичайно важливим принципом впровадження цифрового мовлення є ефективне використання частотного ресурсу, наданого Україні відповідно до Женевської угоди 2006 року.

З метою відповідного реагування на ймовірні порушення виборчого законодавства, зазначали учасники засідання, Національна рада утворила незалежну експертну раду з питань діяльності мас-медіа. Експертна рада упродовж своєї роботи надавала фахові висновки та рекомендації стосовно окремих передвиборних агітаційних відеоматеріалів щодо їх відповідності нормам чинного законодавства.

Крім того, проведено міжнародну конференцію «Європейські стандарти діяльності регуляторних органів електронних засобів масової інформації: прозорість і незалежність». Актуальні питання забезпечення незалежності регуляторних органів було обговорено спільно з Національною комісією з утвердження свободи слова та інформаційної галузі при Президентові України та за участі зарубіжних медіа-експертів, представників регуляторних органів у сфері телерадіомовлення Великої Британії, Італії, Ірландії, Франції та Боснії і Герцеговини. Учасники засідання констатували, що «2007 рік став для Національної ради і телерадіоінформаційної галузі України роком старту практичного впровадження новітніх цифрових технологій, наближення до європейських і світових стандартів у сфері електронних ЗМІ».

Народні депутати, зокрема, звертали увагу на те, що Національній раді в 2008 році необхідно провести низку науково-дослідних робіт. Насамперед розробити моделі комбінованого радіоприймача для мереж трипрограмного проводового мовлення з можливістю прийому радіопрограм (стерео) у FМ-діапазоні та дослідити і спрогнозувати потреби у таких приймачах на підставі аналізу стану проводового мовлення. Крім того, комітет рекомендує Національній раді звернутися до Кабінету Міністрів України та Міністерства фінансів України з проханням передбачити кошти на реалізацію цього проекту в бюджеті на 2008 рік.

Члени комітету також висловлювалися за необхідність завершення процесу переходу нашої країни на цифрове мовлення до 2014 року на виконання міждержавної домовленості про впровадження до 2015 року цього виду мовлення в Європі.

* * *

«Пріоритети діяльності на період 2008—2011 роки» затвердив Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.

Уперше комітет, за словами його голови Анатолія Семиноги, «виступив з ініціативою розробки та затвердження документа, який ставить стратегічну мету і має стати планом діяльності на найближчі 5 років». До його підготовки були залучені представники центральних органів виконавчої влади, громадські організації, науковці.

Головними завданнями комітету, зокрема, визначено: створення узгодженої законодавчої бази у сфері охорони навколишнього природного середовища, подолання наслідків Чорнобильської катастрофи з врахуванням сучасних потреб та світового досвіду.

У сфері радіаційної безпеки та надзвичайних ситуацій плановано удосконалити систему обліку та оприлюднення інформації стосовно радіоактивного забруднення територій і доз опромінення населення, яке постраждало внаслідок Чорнобильської катастрофи, й створення автоматизованої системи раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення у разі їх виникнення на потенційно небезпечних об’єктах і на об’єктах підвищеної небезпеки.

У сфері подолання наслідків Чорнобильської катастрофи передбачено: реалізувати заходи стосовно зняття з експлуатації 1—3-го енергоблоків Чорнобильської АЕС та перетворення об’єкта «Укриття» на екологічно безпечну систему; визначити механізм виведення населених пунктів за межі зон радіоактивного забруднення, реабілітації радіоактивно забруднених територій; ліквідувати дисбаланс між зростанням видатків державного бюджету і неадекватним фінансуванням соціальних потреб учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС і постраждалих від Чорнобильської катастрофи тощо.

А. Семинога наголосив, що «робота комітету не вичерпується заявленими пріоритетами, будуть з’являтись нові проблеми і задачі, котрі потребують як стратегічного планування, так і тактичного вирішення».

Інформаційне управління Верховної Ради.