Встань, Тарасе, усміхнися!

Емоції переповнюють мене, навіть не знаю, з чого почати, адже йшов на велике свято, яке обернулося великим розчаруванням.

Йдеться про дійсно знаменну подію в житті не тільки Ялти, бо не щодня в Криму відкривають пам’ятник Тарасові Шевченку. В Ялті 8-го грудня пам’ятник таки відкрили, хоча, наскільки знаю, до того більше двох років він десь пролежав.

І от з пам’ятника знімають полотно, оркестр грає Гімн України і перед людьми з’являється Тарас. Побачивши його обличчя, я відчув велике розчарування. Й мої знайомі, а серед них чимало росіян, яких не запідозриш в надмірній любові до Шевченка, були теж здивовані. Бо ніхто не впізнав Великого КОБЗАРЯ.

Цей пам’ятник здається чужим: обличчя дуже зле і невідомо на кого подібне. Якби не знав, що його привезли з Канади, від української діаспори, подумав би, що його спеціально таким зробили на замовлення КДБ СРСР.

Вірю в добрі наміри ентузіастів і меценатів. Але що вийшло? До Ялти їдуть люди з усього світу. Є й недоброзичливці України. Вони на цей монумент показуватимуть пальцем: «Он який Тарас!»

Розумію, що багато людей старалися, багато сил і коштів затратили. І пам’ятник Шевченку в Ялті має бути. Але не такий. Обличчя Тараса має бути добрим і відкритим усім. Щоб ті, хто його побачить, згадали, про що він просив у Заповіті: «...не забудьте пом’янути незлим тихим словом».

П. Ю. БАЖАН.

Ялта.

Поет і плеєри

У неділю, 9 березня, у Львові відбудеться інтелектуальна гра для школярів «Шевченкознай». Організатори — міська рада, «Просвіта», ГО «Інститут громадського лідерства».

Заучування класиків згідно зі шкільною програмою — малоцікаве. Отже, ініціатори «Шевченкознаю» запропонували учням позмагатися у знанні творчості Тараса Шевченка, ерудиції й кмітливості, логічному мисленні, вмінні швидко вирішувати складні завдання, а ще — орієнтуватися в лабіринті вулиць рідного міста Лева.

Щоб стати учасником гри, треба відповісти на десять запитань, як-от: «Де і коли написано «Заповіт»? «Ким був до початку повстання Ярема з поеми «Гайдамаки?». Фінальна гра вибудувана за принципом спортивного орієнтування. Протягом п’яти годин потрібно буде пройти десять контрольних пунктів, на кожному з яких є завдання у вигляді головоломок, шифрів. Команда, що швидше впорається з ними, стане переможцем проекту і отримає спеціальні призи: п’ять MP-3 плеєрів. Шевченко не образиться на таку форму взаємин...

О. Т.