Комітет з питань будівництва, містобудування, житлово-комунального господарства та регіональної політики розглянув чотири законопроекти, які стосуються забезпечення житлових прав мешканців гуртожитків.
Зокрема, законопроект № 1199 дозволить мешканцям приватизовувати кімнати у гуртожитках, призначені для проживання сімей та одиноких осіб. Законопроект № 1240 надає право мешканцям приватизувати лише жилу площу в гуртожитках. Натомість, документ № 1385 передбачає встановлення мораторію до першого січня 2009 року на відчуження (крім передачі у власність відповідним місцевим радам) гуртожитків, які перебувають у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, організацій, установ незалежно від форми власності. Комплексне правове врегулювання забезпечення реалізації конституційного права на житло громадян, які тривалий час (більше 5 років) проживають на законних підставах у робітничих та малосімейних гуртожитках та не мають власного житла і не можуть придбати чи збудувати його, передбачає проект закону № 2009.
Документом, зокрема, пропонується здійснити передачу гуртожитків, що належать підприємствам, у власність відповідних територіальних громад, надати мешканцям гуртожитків право на приватизацію кімнат у гуртожитках, в яких вони мешкають, установити заборону на виселення з гуртожитків без надання придатного для постійного проживання житла, виділення коштів на проведення капітального ремонту та реконструкції гуртожитків тощо. Передбачається, що цей законопроект не поширюватиметься на гуртожитки, призначені для тимчасового проживання у зв’язку з навчанням у навчальних закладах чи роботою (службою) за контрактом.
Обговоривши законопроекти за участю їх авторів, представників Мінжитлокомунгоспу, Мінфіну та Фонду держмайна, члени комітету дійшли висновку, що за основу доцільно прийняти законопроект № 2009. А під час підготовки до другого читання врахувати деякі положення трьох інших документів.
***
Комітет з питань податкової та митної політики рекомендує парламенту направити на доопрацювання проект закону
«Про декларування вищими посадовими особами України, державними службовцями 1—3 категорій та керівниками органів місцевого самоврядування майна, доходів і витрат».Суб’єктами декларування пропонується визначити вищих посадових осіб України, державних службовців 1-ї, 2-ї та 3-ї категорій, голів та заступників міських, обласних та районних рад, осіб, які перебували на цих посадах і з моменту звільнення яких не минуло 10 років, а також членів їх сімей — чоловіка або дружину, прямих родичів (батьків, рідних та усиновлених дітей, включаючи дітей, над якими встановлено опіку чи піклування) як самої особи, так і її чоловіка або дружини, а також діти, чоловік або дружина будь-якого прямого родича. Крім того, законопроектом передбачено, що державний контроль за декларуванням доходів та витрат визначених осіб здійснюватиметься органами державної податкової служби прямими і непрямими методами. Зокрема, через проведення перевірок даних, наведених у деклараціях, та даних обліку; опитування платників податків тощо.
Під час обговорення проекту члени комітету дійшли висновку, що документ потребує доопрацювання. Зокрема, через те, що розширене коло членів сімей суб’єктів декларування разом з вимогою законопроекту щодо подання об’єднаної декларації ускладнює її заповнення суб’єктом декларування та не відповідає нормам закону
«Про податок з доходів фізичних осіб», згідно з якими декларація про майновий стан і доходи подається щодо кожної фізичної особи окремо.За повідомленнями інформаційного управління апарату Верховної Ради.