Незважаючи на чинність загальнодержавної, обласної та районних програм «Шкільний автобус», 942 дитини добираються до шкіл пішки або попутним транспортом.

Найбільше їх в Голованівському, Компаніївському, Петрівському, Кіровоградському, Онуфріївському районах.

За словами голови Долинської районної ради Олександра Коробила, для підвезення школярів потрібно придбати вісім автобусів.

— Колись ми активно включилися у розв’язання проблеми, — зазначає Олександр Павлович. — Спочатку справа загальмувалася, коли Київ вирішив провести тендер централізовано. З того ми нічого не отримали. Тож вирішили розраховувати на власні сили і місцевий бюджет. Нині частина коштів виділяється з районного бюджету, як субвенція, частина — із сільського. Свій внесок робить зацікавлене підприємство.

Фахівці, втім, вважають, що без втручання Верховної Ради проблема навряд чи розв’яжеться. Сільські ради не є суб’єктами господарювання і брати на свій баланс автотранспорт не можуть. Для цього потрібно створювати комунальне підприємство. Хто випускатиме автобус на лінію, перевірятиме стан здоров’я водія? Де брати кошти? На ці та багато інших запитань має відповісти законодавчий орган.

Натомість у Долинському районі знайшли, хай і тимчасовий, але вихід. Тут співпрацюватимуть з районним автотранспортним підприємством на умовах оренди.

Петро МЕЛЬНИК.

Кіровоградська область.

P. S. Коли матеріал готувався до друку, надійшло повідомлення: стан виконання обласної програми «Шкільний автобус» розглянуто на нараді в ОДА.

Цю проблему названо однією з найгостріших (ще одна — забезпечення області медичними працівниками), розв’язанням яких оперативно займатимуться відповідні управління.

Загалом, зазначалося на нараді, Кіровоградщині потрібно майже 200 шкільних автобусів.