Стартував Другий всеукраїнський конкурс радіоп’єс під девізом «Відродимо забутий жанр».

Колись цей жанр був дуже популярний. Перша радіодрама вийшла в український ефір 21 лютого 1933 року. Тоді ж, у 30-х роках, з’явилася програма «Театр перед мікрофоном». Щоправда, вона уникала оригінальних радіоп’єс, для ефіру адаптували літературні твори та драми, написані для сцени. Відтоді оригінальних п’єс для Українського радіо майже ніхто не писав. А у світі цей жанр активно розвивався, радіодраматургами були значні літератори — Б. Брехт, Агата Крісті, С. Лем, Р. Бредбері.

Після тривалого мовчання радіодрама знову заявила про себе в українському ефірі. Минулого року відбувся перший конкурс радіоп’єс, твори переможців готуються до виходу до слухача. Організатори (Національна радіокомпанія України, видавництво «Грані-Т») вважають, що перша спроба була успішна, і планують зробити конкурс щорічним.

Участь у ньому може брати кожен бажаючий. Минулорічний досвід показує: перемогли роботи письменників та драматургів, що вже мають практику на літературній ниві. Однак оцінюється передусім якість твору, а не ім’я письменника (для журі конкурсу автор є анонімним). Рукописи до розгляду слід надати до 1 вересня поточного року. На переможців чекають грошові премії (5, 3 та 2 тисячі гривень, й окремо — 2 тисячі гривень за кращу радіоп’єсу для дітей від видавництва «Грані-Т»). А також — постановка цих п’єс на І і ІІІ програмах Українського радіо.

Актори театру та кіно також зацікавлені в роботі над проектом. Приміром, народна артистка України Наталя Сумська (вона входить і до складу журі) заявила про своє бажання працювати в радіопостановках не лише як актриса, а й як режисер. Артистка вважає, що новому поколінню слухачів потрібні радіодрами — хоча б для того, щоб не забути звучання справжньої літературної мови. Адже з кожним роком запаси цієї мови бідніють, вона спрощується під тиском прискореного темпу життя.

Чи приживеться старий жанр у нових умовах? Простір заполонили телевізори, комп’ютери, мобільні телефони та Інтернет, тож чи стануть радіодрами знову масово-популярними? Для того, щоб зацікавити сучасника, радіоп’єса повинна бути актуальною. Саме в цьому запорука її майбутнього.