Комітет Верховної Ради з питань економічної політики розглянув звернення глави секретаріату Президента В. Балоги стосовно повернення, «як такого, що не представляє офіційної позиції секретаріату Президента», листа першого заступника глави секретаріату О. Шлапака від 08.02.2008 року № 31-02/215 щодо підтримки проекту закону про внесення змін до Закону «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» (реєстр. №1476-д).

У відповіді комітету на ім’я В. Балоги, зокрема, зазначається, що 12 лютого 2008 року Верховна Рада України 282 голосами прийняла в першому читанні за основу проект закону про внесення змін до Закону «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» (реєстр. №1476-д), підготовлений народними депутатами членами коаліції Р. Зваричем та А. Кожем’якіним на виконання пункту 7 протоколу №5 зборів ради коаліції фракцій «Наша Україна—Народна самооборона» та Блоку Юлії Тимошенко у Верховній Раді шостого скликання.

«Треба зазначити, — вказується у відповіді, — що в листі О. Шлапака інформація про підтримку зазначеного законопроекту при розгляді проекту закону про внесення змін до Закону «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» (реєстр. № 1476-д) у Комітеті Верховної Ради з питань економічної політики, на засіданні ради коаліції депутатських фракцій, на погоджувальній раді депутатських фракцій і під час розгляду у Верховній Раді сприймалася як офіційна позиція очолюваного вами секретаріату і мала відповідні наслідки». Комітет також вказує, що лист, про який ідеться, «стосується законопроекту, і відповідно до норм статті 92 Регламенту Верховної Ради є невід’ємною частиною справи законопроекту, він не може бути повернутим до секретаріату Президента». Окрім того, комітет звертається до всіх суб’єктів законодавчої ініціативи, представників фракцій у Верховній Раді, інших державних органів з проханням вносити конструктивні пропозиції, дотримуючись норм Регламенту Верховної Ради, для підготовки законопроекту (реєстр № 1476-д) до другого читання.

* * *

Комітет Верховної Ради з питань науки і освіти в ході реалізації законів «Про освіту» та «Про загальну середню освіту» вирішив здійснювати контроль за атестацією та оцінюванням знань учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Ухвалення зазначеного рішення — це результат обговорення питання проведення зовнішнього оцінювання якості освіти на «круглих столах» у Києві, Сумській та Львівській областях, під час зустрічей членів комітету з педагогічними працівниками, управлінцями, представниками батьківської та учнівської громадськості.

Заслухавши та обговоривши інформацію Міністерства освіти і науки та Українського центру оцінювання якості освіти про організацію, проведення та результати зовнішнього оцінювання якості освіти в 2007 році та хід підготовки до проведення оцінювання знань у 2008 році, комітет відзначив, що в Україні проведена відповідна робота із забезпечення реалізації конституційних прав громадян на рівний доступ до освіти, аналізу стану системи освіти та прогнозування її розвитку, посилення контролю за дотриманням державного стандарту загальної середньої освіти.

Разом з тим зазначено, що перша постанова Кабінету Міністрів про введення зовнішнього незалежного оцінювання якості освіти була прийнята ще 2004 року. Проте протягом наступних років урядом так і не було здійснено належних заходів щодо законодавчого та нормативно-правового врегулювання процедури його запровадження. Не вирішено питання щодо адміністративної та кримінальної відповідальності за можливі порушення процедур зовнішнього незалежного оцінювання та розголошення змісту тестових завдань тощо. Вищим навчальним закладам рекомендовано при зарахуванні абітурієнтів до вищих навчальних закладів враховувати середній бал документа про загальну середню освіту в разі набору ними рівної кількості балів за сертифікатами зовнішнього оцінювання.

Інформаційне управління апарату Верховної Ради.