Комітет Верховної Ради з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва рекомендує парламенту взяти за основу законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів (реєстр. №1363) стосовно стандартизації та обов’язкової сертифікації. Зокрема, щодо скасування обов’язковості стандартів; обов’язкової сертифікації деяких товарів і послуг та зазначення на товарі назви нормативного документа, вимогам яких повинна відповідати вітчизняна продукція. Також передбачається передати повноваження із затвердження переліку товарів, що підлягають обов’язковій сертифікації, Кабінету Міністрів.

Під час обговорення проекту зазначалося, що чинна в Україні система технічного регулювання передбачає обов’язкову сертифікацію значної кількості товарів (34 товарні групи, понад 400 найменувань продукції) та фактичну обов’язковість відповідності практично всіх товарів тим чи іншим нормативним документам (стандартам або технічним умовам). На думку народних депутатів, це є одним з основних бар’єрів на шляху інноваційного розвитку, «оскільки робить процедуру виведення на ринок нового продукту або впровадження нової технології надто складною і дорогою, створює перешкоди для впровадження новітніх технологій, використання сучасних матеріалів і виробництва інноваційних товарів». На засіданні йшлося про те, що прийняття законопроекту сприятиме усуненню технічних бар’єрів під час здійснення окремих видів господарської діяльності

Окремі народні депутати наголошували на тому, що ухвалення цього законопроекту «є передчасним і не відповідає реаліям життя та в умовах входження до СОТ створює умови, за яких вітчизняні виробники стають беззахисними перед іноземними виробниками».

Проте більшістю голосів ухвалено рішення рекомендувати парламенту прийняти законодавчий документ у першому читанні.

***

Комітет Верховної Ради з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи рекомендує парламенту направити на доопрацювання законопроект «Про захист населення від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру» (реєстр. № 1087), спрямований «на захист прав громадян та юридичних осіб у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру». Зокрема, пропонується вдосконалити механізм відшкодування шкоди, заподіяної здоров’ю та майну потерпілих і уражених унаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру; юридичним особам, майно і ресурси яких використовувались для попередження, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків. Пропонується також Кабінету Міністрів надати право визначати порядок: фінансування заходів щодо попередження, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків; відшкодування шкоди, заподіяної здоров’ю та майну потерпілих і уражених унаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру; та розміри відшкодування шкоди юридичним особам, майно і ресурси яких використовувались для попередження, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків.

Підчас обговорення проекту зазначалося: «порядок та розміри відшкодування шкоди юридичним особам мають встановлюватися законом, що передбачено в чинній редакції статті 35, а не Кабінетом Міністрів, як пропонується автором». Такий підхід, вважають народні депутати, відповідає чинному законодавству, зокрема статті 22 Цивільного кодексу України, в якій визначено, що «збитки відшкодовуються у повному обсязі, якщо договором або законом не передбачено відшкодування у меншому чи більшому розмірі». На думку членів комітету, не узгоджено також зміст і назви окремих статей законопроекту, де визначаються права осіб, майно і ресурси яких використовувались для попередження і ліквідації надзвичайних ситуацій. Члени комітету вважають, що «загалом обсяг прав у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру є значно ширшим, ніж у ньому виписано».

Інформаційне управління апарату Верховної Ради.