Комітетом з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради ухвалено роз’яснення з приводу утворення міжфракційного депутатського об’єднання (об’єднань) у Верховній Раді. Це зроблено на виконання доручення глави парламенту Арсенія Яценюка від 11 січня 2008 року на основі положень чинного законодавства.
Зокрема, в документі зазначено:
«зважаючи на те, що Конституція, закон про статус народного депутата та Регламент Верховної Ради не містять правових норм про утворення міжфракційного депутатського об’єднання, комітет вважає, що немає правових підстав для утворення такого об’єднання у парламенті, інформування на пленарному засіданні Головою Верховної Ради народних депутатів про його утворення, а в апараті Верховної Ради здійснення відповідної реєстрації».Водночас це не позбавляє народних обранців права створювати добровільні депутатські об’єднання за межами парламенту.
***
Комітет у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів рекомендує парламенту прийняти за основу з наступним доопрацюванням проект змін та доповнень до закону про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування. Йдеться про зарахування до страхового стажу, який дає право на пенсію на пільгових умовах, часу перебування на інвалідності у зв’язку з нещасним випадком на виробництві та професійним захворюванням. Документом також встановлюється, що
«особи, яким раніше призначено пенсії, мають право на обчислення стажу з урахуванням положень цього закону та відповідно на перерахунок пенсій».Однак, наголосили народні депутати, запровадження цієї законодавчої пропозиції потребує розв’язання низки питань, без чого її реалізація на практиці неможлива. Так, відповідно до Закону
«Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» підставою для зарахування відповідного періоду до страхового стажу визначена щомісячна сплата страхових внесків у сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок. Тому для зарахування часу перебування на інвалідності у зв’язку з нещасним випадком на виробництві або професійним захворюванням до страхового стажу для призначення пенсії за віком за особу мають сплачуватися страхові внески. Виходячи з цього, необхідно визначити порядок їх сплати, а насамперед — хто саме та з яких коштів сплачуватиме відповідні внески.***
Законопроект про гастрольні заходи розглянуто в Комітеті з питань культури і духовності. В ньому пропонується ввести диференційовану ставку збору за проведення гастрольних заходів. Зокрема, збільшити її для іноземних гастролерів з трьох до двадцяти відсотків, а для вітчизняних гастролерів залишити чинну ставку збору.
Члени комітету зазначали, що проблема, порушена авторами законопроекту, є надзвичайно актуальною, адже захист національного культурного продукту справді на дуже низькому рівні. Однак спосіб, в який її запропоновано вирішити, — проблематичний, зазначили народні депутати.
Також звучали зауваження до окремих положень законопроекту. Вказувалося, що немає визначення понять
«вітчизняний гастролер» та «іноземний гастролер». А це, на думку учасників засідання, унеможливлює застосування норм законопроекту в разі його прийняття. Народні депутати наголошували: незрозуміло, за якою ознакою гастролер є іноземним — за громадянством, його місцезнаходженням, місцезнаходженням стаціонарного сценічного майданчика чи за іншими ознаками. Крім того, вважають учасники засідання, встановлення різних ставок оподаткування гастролерів суперечить Конституції та закону про систему оподаткування.Зверталася увага й на те, що Україна, вибудовуючи свою протекціоністську політику, має зважати на правила та принципи СОТ. Міністр культури і туризму Василь Вовкун поінформував учасників засідання, що Кабмін найближчим часом завершить підготовку проекту закону про національний культурний продукт, в якому передбачить захист національного виробника культурно-мистецьких послуг. Крім того, до липня цього року планується схвалити Податковий кодекс, яким буде скасовано закон про гастрольні заходи.
Зважаючи на це, комітет ухвалив рішення рекомендувати Кабінету Міністрів врахувати законодавчі пропозиції народних депутатів під час підготовки зазначеного вище законопроекту.
Інформаційне управління апарату Верховної Ради.