1. Цей Порядок визначає основні вимоги до організації та проведення особистого прийому громадян у Верховній Раді України.

2. Особистий прийом громадян у Верховній Раді України проводиться головами комітетів Верховної Ради України, головами депутатських фракцій у Верховній Раді України та працівниками Відділу з питань звернень громадян апарату Верховної Ради України у приймальні Верховної Ради України (м. Київ, вул. Банкова, 6-8).

3. Особистий прийом громадян Головою Верховної Ради України проводиться в установленому ним порядку відповідно до статті 23 Закону України «Про звернення громадян».

4. Особистий прийом громадян головами комітетів Верховної Ради України, головами депутатських фракцій у Верховній Раді України проводиться у сесійний період у визначені графіком дні з 14-ої до 17-ої години.

У разі відсутності голови комітету Верховної Ради України, голови депутатської фракції у Верховній Раді України у визначений графіком день особистий прийом громадян проводиться відповідно першим заступником, заступником голови комітету або секретарем комітету Верховної Ради України, уповноваженим представником депутатської фракції у Верховній Раді України або за їхнім дорученням – членом відповідного комітету Верховної Ради України, депутатської фракції у Верховній Раді України.

5. Особистий прийом громадян працівниками Відділу з питань звернень громадян апарату Верховної Ради України проводиться щоденно, крім неділі та святкових днів, з 8-ої до 13-ої години та з 14-ої до 17-ої години, у п’ятницю і передсвяткові дні – до 16-ої години, у суботу – з 10-ої до 13-ої години.

6. Прийом Героїв Радянського Союзу, інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв України, Героїв Соціалістичної Праці проводиться першочергово.

7. Вхід громадян до приймальні Верховної Ради України є вільним і не потребує оформлення перепустки.

8. На громадянина під час запису на особистий прийом на основі документа, що посвідчує особу, заводиться реєстраційно-контрольна картка у базі даних автоматизованих систем інформаційно-технологічного забезпечення діяльності Верховної Ради України.

9. Попередній запис громадян на особистий прийом до голів комітетів Верховної Ради України, голів депутатських фракцій у Верховній Раді України проводиться працівниками Відділу з питань звернень громадян апарату Верховної Ради України разом з працівниками секретаріатів комітетів Верховної Ради України, депутатських фракцій у Верховній Раді України у визначений графіком день з 8-ої до 13-ої години.

10. Під час попереднього запису громадян на особистий прийом до голів комітетів Верховної Ради України, голів депутатських фракцій у Верховній Раді України з’ясовується прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, зміст порушеного питання, до яких посадових осіб чи органів державної влади він звертався і яке було прийняте рішення, визначається посадова особа чи орган державної влади, до компетенції яких належить вирішення питання, вивчаються інші матеріали, що подаються громадянами для обґрунтування своїх вимог.

11. Повторний прийом громадянина з питання, яке вже розглядалося головами комітетів Верховної Ради України, головами депутатських фракцій у Верховній Раді України, проводиться у разі, якщо питання, порушене у попередньому зверненні, не було вирішено по суті.

У разі повторного звернення громадянина про запис на особистий прийом до реєстраційно-контрольної картки додаються попередні реєстраційно-контрольні картки та копії архівних матеріалів з порушеного питання.

12. Список громадян на особистий прийом до голів комітетів Верховної Ради України, голів депутатських фракцій у Верховній Раді України із зазначенням їх прізвища, імені, по батькові, місця проживання, соціального статусу та змісту порушуваних питань формується працівниками Відділу з питань звернень громадян апарату Верховної Ради України і подається відповідно голові комітету Верховної Ради України, голові депутатської фракції у Верховній Раді України.

13. Під час проведення особистого прийому громадян разом з ними можуть бути присутні їхні представники, повноваження яких оформлені в установленому порядку, та особи, які перебувають у родинних відносинах з цими громадянами.

Присутність сторонніх осіб під час проведення особистого прийому громадян не допускається.

14. У разі якщо порушене громадянином питання вирішити безпосередньо на особистому прийомі неможливо, воно розглядається у порядку, встановленому законодавством для письмових звернень.

Про результати розгляду звернення громадянину повідомляється письмово або усно (за його бажанням).

15. Письмове звернення, яке подається громадянином на особистому прийомі, повинно бути оформлено відповідно до вимог статті 5 Закону України «Про звернення громадян».

16. Усі звернення громадян на особистому прийомі реєструються відповідно до Порядку роботи із зверненнями громадян у структурних підрозділах апарату Верховної Ради України, затвердженого Розпорядженням Голови Верховної Ради України від 9 січня 2007 року № 11.

17. За результатами особистого прийому громадян голови комітетів Верховної Ради України, голови депутатських фракцій у Верховній Раді України, а також за їхнім дорученням працівники секретаріатів комітетів Верховної Ради України, депутатських фракцій у Верховній Раді України, працівники Відділу з питань звернень громадян апарату Верховної Ради України в межах своєї компетенції готують відповідні доручення, надсилають звернення до відповідних органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій, вживають інших передбачених законодавством заходів.

18. Облік звернень, прийнятих на особистому прийомі громадян головами комітетів Верховної Ради України, головами депутатських фракцій у Верховній Раді України, працівниками Відділу з питань звернень громадян апарату Верховної Ради України, веде Відділ з питань звернень громадян апарату Верховної Ради України.

19. Контроль за наслідками розгляду питань, порушених громадянами на особистому прийомі у голів комітетів Верховної Ради України, голів депутатських фракцій у Верховній Раді України, працівників Відділу з питань звернень громадян апарату Верховної Ради України, здійснюється відповідно секретаріатами комітетів Верховної Ради України, депутатських фракцій у Верховній Раді України та Відділом з питань звернень громадян апарату Верховної Ради України.

20. До кожного засідання Погоджувальної ради депутатських фракцій у Верховній Раді України Відділ з питань звернень громадян апарату Верховної Ради України готує Керівнику апарату Верховної Ради України інформацію про особистий прийом громадян головами комітетів Верховної Ради України, головами депутатських фракцій у Верховній Раді України.

21. Відділ з питань звернень громадян апарату Верховної Ради України здійснює систематичний аналіз та узагальнення звернень громадян на особистому прийомі у голів комітетів Верховної Ради України, голів депутатських фракцій у Верховній Раді України та інформує про це керівництво Верховної Ради України по закінченню відповідної чергової сесії Верховної Ради України.

Працівники секретаріатів комітетів Верховної Ради України, депутатських фракцій у Верховній Раді України надають Відділу з питань звернень громадян апарату Верховної Ради України копії відповідей органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій, до яких були надіслані на розгляд звернення громадян, отримані на особистому прийомі у голів комітетів Верховної Ради України, голів депутатських фракцій у Верховній Раді України, для узагальнення та інформування керівництва Верховної Ради України.

22. Інформація про порядок організації та проведення особистого прийому громадян у Верховній Раді України і графік особистого прийому громадян головами комітетів Верховної Ради України, головами депутатських фракцій у Верховній Раді України публікуються у газеті «Голос України», розміщуються на Веб-сайті Верховної Ради України у глобальній інформаційній мережі Інтернет, а також у приймальні Верховної Ради України в доступному для вільного огляду місці.