Комітет у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів рекомендує парламенту прийняти за основу проект закону «Про правовий статус учасників боротьби за незалежність України 20—90-х років ХХ сторіччя».

Відповідно до законопроекту, «учасниками боротьби за незалежність України 20—90-х років ХХ століття визнаються особи, які брали участь у політичній, партизанській, підпільній, збройній боротьбі за свободу і незалежність України у 20—90-х роках ХХ сторіччя у складі Української військової організації (УВО), Карпатської Січі, Організації українських націоналістів (ОУН), Української повстанської армії (УПА), Української головної визвольної ради (УГВР), а також особи, які надавали допомогу і сприяння діяльності зазначених організацій».

Глава держави, як ініціатор законопроекту, пропонує також визнати учасниками боротьби за незалежність осіб, які проводили у складі інших організацій або індивідуально діяльність, спрямовану на здобуття країною незалежності. Перелік таких організацій та видів індивідуальної діяльності затверджуватиметься Кабінетом Міністрів. Учасникам боротьби за незалежність держава гарантуватиме соціальний захист. А органи місцевого самоврядування зможуть надавати їм матеріальну та іншу допомогу за рахунок коштів місцевих бюджетів.

На думку членів комітету, запропонований документ має досить виважений підхід до необхідності визначення державних соціальних гарантій, які надаються учасникам боротьби за незалежність країни. Зобов’язання щодо вирішення цього питання покладатимуться на Кабінет Міністрів, який у шестимісячний термін з дня набрання чинності закону має подати на розгляд Верховної Ради відповідні пропозиції, в тому числі щодо внесення змін до інших законів, які випливають із закону «Про правовий статус учасників боротьби за незалежність України 20—90-х років ХХ століття».

***

Відхилити зміни до закону «Про охорону прав на промислові зразки» (щодо використання російської мови) пропонує парламенту Комітет з питань науки і освіти.

Даний законопроект пропонує під час оформлення заявок на одержання патенту на право власності на промислові зразки використовувати не лише українську, а й російську мову. Однак відповідно до статті 10 Конституції державною мовою в країні є українська, всебічний розвиток і функціонування якої забезпечується державою у всіх сферах суспільного життя на всій території України. Згідно з рішенням Конституційного Суду (№10-рп/99 від 14 грудня 1999 р.) «публічними сферами, в яких застосовується державна мова, охоплюються насамперед сфери здійснення повноважень органами законодавчої, виконавчої та судової влади, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування (мова актів, роботи, діловодства, документації тощо)». Тож, на думку членів комітету, до публічних сфер, де має застосовуватися державна мова, належать і відносини, які виникають в системі охорони прав на промислові зразки. До того ж використання лише російської мови і не згадування про мови інших національних меншин не узгоджується із статтею 24 Конституції, відповідно до якої не може бути привілеїв чи обмежень за мовними ознаками, зазначили члени комітету.

***

Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи рекомендує парламенту прийняти в другому читанні проект закону «Про Дисциплінарний статут органів і підрозділів цивільного захисту».

Проект закону було внесено з метою визначення сутності службової дисципліни, обов’язків рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту щодо її додержання, видів заохочень та дисциплінарних стягнень, права начальницького складу щодо їх застосування, а також порядку подання і розгляду пропозицій, заяв і скарг.

Статут визначає сутність службової дисципліни, права і обов’язки осіб рядового й начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту, в тому числі слухачів і курсантів навчальних закладів спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту, конкретизує питання дотримання різних правил, а також види заохочення та дисциплінарних стягнень, порядок їх застосування. Дія Статуту поширюється на всіх осіб рядового і начальницького складу.

На думку членів комітету, реалізація положень цього документа сприятиме поліпшенню діяльності й ефективності служби цивільного захисту.

***

Визначити правові, організаційні та економічні засади підтримки забезпечення громадян житлом, прискорення житлового будівництва та розвиток ринку житла має на меті законопроект про зміни до деяких законодавчих актів щодо вдосконалення механізмів фінансування будівництва, який перебуває на розгляді Комітету з питань фінансів та банківської діяльності.

Зокрема, змінами до закону «Про цінні папери та фондовий ринок» пропонується віднести сертифікати фондів операцій з нерухомістю (ФОН) до пайових цінних паперів, оскільки, зазначається в пояснювальній записці, «вони за своєю законодавчою суттю та визначенням більш підпадають до цієї групи цінних паперів». Законопроектом також передбачається чітке визначення процедури закріплення однієї квартири за одним інвестором для «уникнення шахрайських дій з боку несумлінних управителів (продаж однієї квартири різним інвесторам) та введення відповідальності управителя за можливе закріплення однієї квартири за декількома інвесторами».

Відповідно до проекту нагляд та регулювання діяльності забудовників здійснюватиме центральний орган виконавчої влади з питань регіонального розвитку та будівництва, в межах та порядку, визначених законодавством. Основними напрямами нагляду та регулювання діяльності забудовників є контроль за дотриманням забудовником зобов’язань, встановлених законом та договором з управителем ФФБ. Зокрема, за дотриманням зобов’язань стосовно: реєстрації і оприлюднення проектної декларації та змін до неї; організації спорудження об’єкта будівництва у відповідності з проектною декларацією; ведення за кожним об’єктом будівництва звітності за встановленою законодавством формою та регулярного її надання управителю тощо.