Продовжити дію мораторію на банкрутство вугільних підприємств до січня 2010 року вдасться, якщо буде ухвалено зміни до закону про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом. Комітет з питань промислової і регуляторної політики та підприємництва цей проект підтримав. Зокрема, на засіданні його члени наголошували, що прийняття запропонованих змін до чинного закону дасть змогу уряду, в рамках реалізації енергетичної стратегії та концепції розвитку вугільної промисловості, здійснити комплекс заходів з реформування, технічного переоснащення та забезпечення сталого розвитку вугільних підприємств.

Законопроект, зокрема, передбачає, що до 1 січня 2010 року не порушуватимуться «справи про банкрутство гірничих підприємств (гірничодобувні підприємства, шахти, рудники, копальні, кар’єри, розрізи, збагачувальні фабрики, шахтовуглебудівні підприємства), у статутних фондах яких частка держави становить не менш як 25 відсотків.

***

На засіданні Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування вирішено об’єднати два схожі законопроекти про внесення змін до Закону «Про місцеве самоврядування» в один до розгляду в другому читанні. Йдеться про законопроект, у якому пропонується уточнити відповідні положення закону про місцеве самоврядування, які стосуються строків повноважень місцевих рад, сільських, селищних, міських голів, голів та заступників голів обласних, районних, районних у містах рад, а також моменту їх припинення. Інший документ у тому самому законі зачіпає питання кількості заступників голів районних та обласних рад.

***

Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи рекомендує парламенту прийняти в цілому законопроект про внесення змін до деяких законів про оприлюднення інформації стосовно зон радіоактивного забруднення.

Передбачається законодавчо унормувати питання обов’язкового оприлюднення Кабінетом Міністрів інформації стосовно переліку населених пунктів, віднесених до зон радіоактивного забруднення на підставі даних щорічної дозиметричної паспортизації, із зазначенням прогнозованих доз опромінення населення.

***

Парламенту рекомендовано ратифікувати Конвенцію Міжнародної організації праці 1979 року про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті. Зокрема, на засіданні Комітету в закордонних справах зазначалося, що метою прийняття законопроекту є імплементація міжнародних стандартів стосовно обов’язкового часу роботи та відпочинку водіїв у секторі перевезень у наше національне законодавство, гармонізація транспортного законодавства із законодавством Європейського союзу, а також підвищення безпеки руху за рахунок контролю за дотриманням тривалості робочого часу та періодів відпочинку водіїв на дорожньому транспорті.

Зокрема, відповідно до конвенції, жодному водію не дозволяється керувати транспортним засобом без перерви більше чотирьох годин, а максимальна загальна тривалість водіння, зокрема понаднормової роботи, не повинна перевищувати дев’яти годин на день або сорока восьми годин на тиждень. Окрім того, кожен водій, що працює за наймом, має право на перерву після безперервного періоду роботи тривалістю п’ять годин, а щоденний відпочинок водіїв має становити не менше десяти годин поспіль.

***

Комітет з питань свободи слова та інформації пропонує парламенту направити на доопрацювання проект змін до деяких законів щодо забезпечення прозорості відносин власності стосовно засобів масової інформації.

Суб’єкт законодавчої ініціативи вбачає одним із шляхів гарантування прозорості відносин власності щодо засобів масової інформації отримання відомостей про засновників засобів масової інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців.

Пропонується також відкоригувати статтю 12 закону про телебачення і радіомовлення положенням про встановлення диференційованої верхньої межі часток у статутних фондах телерадіоорганізацій одного і того ж іноземного інвестора у разі, якщо він виявив бажання бути співзасновником кількох таких організацій в Україні.

Інформаційне управління апарату Верховної Ради.