Серед документів, визначених Президентом як невідкладні для позачергового розгляду в парламенті, значиться проект змін у Кримінальному та Кримінально-процесуальному кодексах, які передбачають відповідальність за публічне заперечення голодомору 1932—1933 років в Україні. Комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності рекомендує Верховній Раді прийняти цей проект закону за основу.
Якщо відповідні зміни буде ухвалено, то за публічне заперечення голодомору 1932—1933 років як факту геноциду українського народу та голокосту як факту геноциду єврейського народу, передбачатиметься штраф у розмірі від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення волі на строк до двох років. Ті самі дії, вчинені службовими особами або повторно, каратимуться вдвічі довшим терміном позбавлення волі. А досудове слідство з приводу цих злочинів провадитимуть органи Служби безпеки України.
Під час обговорення члени комітету висловили до проекту, запропонованого Президентом, низку зауважень. Зокрема, народні депутати з фракції Партії регіонів звернули увагу на те, що у світовій юридичній практиці немає кримінальної відповідальності за публічне висловлення громадян. На їхню думку, прийняття такої норми звужуватиме поняття свобод і прав громадян. Вони також висловили сумніви у величині міри відповідальності, вважаючи її
«дещо жорсткою». Однак народний депутат Володимир Мойсик («НУ—НС»), який доповідав на засіданні комітету, зазначив, що внесений законопроект не суперечить Конституції. За його словами, у цьому разі йдеться про обмеження прав в інтересах національної безпеки. До того ж законодавство більш як десяти європейських держав передбачає кримінальну відповідальність за публічне заперечення голокосту.За підсумками голосування ухвалено рішення рекомендувати парламенту прийняти проект закону в першому читанні.
***
На засіданні Комітету з питань національної безпеки і оборони обговорили поданий Президентом проект закону про чисельність Збройних сил на 2008 рік. У ньому, зокрема, передбачається приведення чисельності ЗС станом на 30 грудня 2008 року до 183 тисяч осіб, у тому числі 143 тисячі військовослужбовців. Загальна чисельність Збройних сил України протягом 2008 року згідно із проектом має зменшитися на 17 тисяч осіб, у тому числі військовослужбовців — на дев’ять. Проектом також пропонується оптимізувати структуру та чисельність Об’єднаних сил швидкого реагування та Основних сил оборони ЗС України, привести їх співвідношення до визначених показників, зменшити чисельність підрозділів забезпечення у разі переходу на нові форми організації і здійснення технічного, тилового та інших видів забезпечення.
Під час дискусії висловлено істотні зауваження до законопроекту. Більшість народних депутатів не підтримали запропоноване скорочення чисельності Збройних сил України у 2008 році на 17 тисяч осіб. Водночас вони звертали увагу на те, що у проекті не уточнена кількість військовослужбовців, які будуть скорочені. Крім того, на думку членів комітету, законопроект не передбачає надання соціальних гарантій військовослужбовцям та членам їхніх сімей. Голова комітету, представник
«НУ—НС» Анатолій Гриценко повідомив, що в розмові з представниками секретаріату Президента та Кабінету Міністрів погоджено, що скорочення у Збройних силах у 2008 році може торкнутися не 17 тисяч, а 9 тисяч осіб. За його словами, такі зміни можуть бути внесені до законопроекту під час його доопрацювання. Народний депутат, представник Партії регіонів Олександр Кузьмук запропонував, щоб загальна кількість осіб, які можуть бути скорочені у поточному році, не перевищувала 9 тисяч.Також члени комітету занепокоєні, що під скорочення потраплять бойові частини. Вони висловилися за те, що програма скорочення Збройних сил має бути розписана по роках до 2011-го включно. На думку народних обранців, це має стати предметом окремого законопроекту. Вони підтримали рішення пропонувати суб’єкту законодавчої ініціативи внести зміни до законопроекту, врахувавши висловлені ними пропозиції.
***
Внести зміни до деяких законів пропонує парламенту Комітет з питань соціальної політики та праці. Проектом закону пропонується відкоригувати, зокрема, закони про Державну прикордонну службу, про інформацію та про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття. Це допоможе врегулювати механізм перевірки відомостей, пов’язаних із призначенням та виплатою всіх видів державних соціальних виплат, житлових субсидій та матеріального забезпечення на випадок безробіття через виявлення інформації щодо джерел додаткових нелегальних доходів.
У законопроекті також передбачено закріплення права робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття проводити розслідування страхових випадків, яке до цього передбачалося постановою Кабінету Міністрів.
Інформаційне управління апарату Верховної Ради.