Конституційний Суд визнав такими, що відповідають Конституції, положення Закону «Про третейські суди» про завдання третейських судів захищати порушені чи оспорювані права або охоронювані законом інтереси сторін спору (абзац сьомий статті 2, статті 3) та про третейське самоврядування (абзац одинадцятий статті 2, пункту 9 статті 4, частин першої, другої, третьої, четвертої статті 58).

Зокрема, КС зазначив, що третейські суди приймають рішення тільки від свого імені, а самі ці рішення, ухвалені в межах чинного законодавства, є обов’язковими лише для сторін спорів. Забезпечення примусового виконання рішень третейських судів перебуває за межами третейського розгляду і є завданням компетентних судів і державної виконавчої служби. Третейські суди не віднесені до системи судів загальної юрисдикції, а є недержавними незалежними органами захисту майнових і немайнових прав та охоронюваних законом інтересів фізичних та/або юридичних осіб у сфері цивільних і господарських правовідносин. Таким чином, третейські суди не здійснюють правосуддя, їх рішення не є актами правосуддя, а самі вони не входять до системи судів загальної юрисдикції. Також КС вказав, що третейське самоврядування не є тотожним суддівському самоврядуванню, оскільки третейські суди не входять до системи судів загальної юрисдикції, а третейські судді не наділені статусом професійних суддів. Третейське самоврядування як одна з форм громадського самоврядування слугує самоорганізації третейських суддів постійно діючих третейських судів, тоді як суддівське самоврядування належить до системи конституційного устрою держави і є формою самоорганізації професійних суддів. Тому законодавче закріплення третейського самоврядування в положеннях закону не суперечить Конституції України.

А на сьогодні заплановано початок розгляду справи щодо відповідності Конституції окремих положень законів України щодо статусу депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим та місцевих рад щодо підстав та порядку дострокового припинення повноважень їх депутатів за рішенням вищого керівного органу політичної партії (виборчого блоку політичних партій).