Севастопольський мільярд: де взяти і куди витратити?

На початку осені заступник голови Севастопольської міськдержадміністрації Леонід Савенко озвучив цифру передбачуваного на 2008 рік доходу — більш як один мільярд гривень. Сума якщо не потрясла, то, принаймні, видалася дуже вражаючою. На жовтневій сесії депутати Севастопольської міськради проголосували за «Основні принципи формування і порядок розгляду міського бюджету на 2008 рік» і доручили Севастопольській міській державній адміністрації підготувати проект рішення про нього з урахуванням основних принципів.

Із спілкування з міськими депутатами вдалося з’ясувати, що головним під час розробки документа вони взяли принцип раціонального підходу. Першим пріоритетом визначили забезпечення реальної збалансованості бюджету, що уможливить забезпечення його соціальної спрямованості. Міськдержадміністрації депутати наказали передбачити максимально необхідні кошти на вирішення питань освіти, охорони здоров’я, культури і спорту, а також забезпечення соціальних гарантій і соціального захисту городян, що визначені як законодавством України, так і рішеннями міської ради.

Значний резерв для поповнення скарбниці, на думку депутатів, — енергозбереження. Тож вони в документі запропонували співробітникам адміністрації передбачити в майбутньому бюджеті кошти на виконання програм енергозбереження.

Одна з особливостей севастопольського фінансового плану — виконання раніше розробленої депутатами програми «Покрівлі». Сама її назва «говоряща»: планомірно займатися капітальним ремонтом дахів житлових і громадських будинків. Свого часу в південному місті хтось вирішив будувати будинки з плоскими дахами і т. зв. м’якими покрівлями. Тепер тим, хто живе під ними, влітку нестерпно спекотно, а восени й узимку — волого від води, що протікає в квартири. Програма передбачає не тільки ремонт, а й «трансформацію» плоских дахів у шатрові.

Ще одна особливість Севастополя — значна за територією і кількістю людей, що мешкають на ній, сільська зона. В адміністративних межах міста є населені пункти, що не мають статусу села або селища міського типу. Тому вважаються міськими територіями, хоча насправді це села. З проблемами доріг, транспортного забезпечення, телефонізації, охорони здоров’я і т. д. Відповідно, люди, які живуть там, не користуються тими пільгами, що законодавчо передбачені для «повноправних» селян: в оплаті за природний газ, електроенергію, працівникам бюджетної сфери... Щоб хоч частково «зняти» несправедливість стосовно «міських селян», севастопольські депутати передбачили фінансування розвитку інфраструктури села.

Особливість формування севастопольської скарбниці полягає в кількох аспектах. Один з них особливо виписаний депутатами в прийнятому сесією документі: «Забезпечити одержання з Державного бюджету України коштів у розмірі 50 відсотків суми щорічного погашення державного боргу України перед Російською Федерацією» (відповідно до україно-російської міжурядової Угоди про взаємні розрахунки, пов’язані з розділом Чорноморського флоту і перебуванням Чорноморського флоту Російської Федерації на території України, а також згідно з Указом Президента і постановою Кабміну).

Крім того, Севастополю передбачені субвенції з держбюджету: на компенсацію втрат доходів місцевого бюджету від надання державою податкових пільг по власних джерелах; на передавання в комунальну власність об’єктів соцкультпобуту та інфраструктури Чорноморського флоту Російської Федерації; на проведення заходів щодо передавання об’єктів соціально-культурної сфери держпідприємств і військових містечок ВМС України у власність громади. Крім того є й загальнодержавні зобов’язання: компенсація пільгового проїзду окремих категорій громадян; фінансування програм соціального захисту населення; виділення коштів на соціально-економічний розвиток; інвестиції на газифікацію населених пунктів, реформування житлово-комунального господарства.

Депутати запропонували співробітникам держадміністрації з метою забезпечення стабільності доходної частини бюджету і залучення додаткових фінансових ресурсів удосконалити процедури продажу через відкриті аукціони і зробити прозорими процеси приватизації об’єктів комунальної власності і реалізації земель несільськогосподарського призначення. Передавати в оренду комунальне майно в Севастополі будуть винятково на конкурсних засадах і за ринковими ставками. Пильну увагу депутати звернули на роботу рекламних фірм. І запропонували адміністрації розробити «Положення про цільовий фонд оптимізації коштів від плати за право тимчасового використання місць для розміщення об’єктів зовнішньої реклами, що знаходяться в комунальній власності». А також створити діючий механізм надання дозволів для розміщення об’єктів зовнішньої реклами зі спрямуванням отриманих коштів у цільовий міський фонд.

Бюджет нинішнього року має передбачити кошти на забезпечення в рамках міської програми інформатизації реальне функціонування геоінформаційної системи. Вона складатиметься з містобудівного і земельного кадастрів і генерального плану розвитку міста, а також сприятиме впровадженню системи аналізу ефективності використання земельних ресурсів міста.

Депутати також запропонували держадміністрації розглянути можливість випуску облігаційної муніципальної позики на реалізацію найважливіших міських соціально-економічних програм, вирішили підготувати пропозиції щодо запровадження в окремих районах міста курортного збору і передавання акваторії в управління Севастопольської міськради.

Голова міськради Валерій Саратов наполягає на тому, що землю необхідно віддавати не в оренду, нехай навіть з цільовим призначенням, а за конкурсним добором під конкретні, потрібні місту і найбільш ефективні з точки зору користі громади об’єкти. У проекті бюджету нинішнього року фінансування вже згадуваної програми «Покрівлі» передбачено за рахунок коштів, виручених від проведення аукціонів із продажу земельних ділянок, а також права оренди на них. Чиновникам міськдержадміністрації наказано дати перелік земельних ділянок, пропонованих для аукціонного і конкурсного продажу права їхньої оренди.

Микола МАГДИЧ.

Севастополь.

Через виявлення ртутних випарів у кабінеті Миколи Голомші порушено кримінальну справу

Слідчий Генеральної прокуратури України порушив кримінальну справу у зв’язку з виявленням випарів ртуті у службовому кабінеті заступника Генпрокурора Миколи Голомші. Про це повідомив начальник прес-служби Генпрокуратури України Юрій Бойченко, передає УНІАН. За словами начальника прес-служби, дослідча перевірка виявила достатньо підстав для порушення кримінальної справи за ст. 348 Кримінального кодексу України (посягання на життя працівника правоохоронного органу). Як зауважив Юрій Бойченко, приводом для цього стало звернення Миколи Голомші, який повідомив, що почувається погано, і не виключив, що погіршення самопочуття може бути пов’язано з наявністю якихось випарів у його службовому кабінеті. Співробітники санепідемстанції провели обстеження його кабінету і виявили у повітрі наявність випарів ртуті.

Микола Голомша, крім інших своїх обов’язків, здійснює контроль за розслідуванням кримінальних справ про вбивство журналіста Георгія Гонгадзе та отруєння Президента України Віктора Ющенка.