У Луцьку найзіркіші та найстрункіші учні вчаться в гімназії № 4.

У закладі не лише прагнуть дати грунтовні знання, а й зміцнити здоров’я школярів, фізично загартувати їх. Не випадково вона носить звання «Школа сприяння здоров’ю» і згідно з наказом міністра освіти та науки вже чотири роки є навчально-методичним центром у західному регіоні України.

Директор гімназії Олександр Мишковець переконаний, що і без великих фінансових затрат можна багато зробити для учнів.

— Вісім років тому ми провели поглиблений медичний огляд дітей і побачили, що серед дітей немає практично здорових, — пригадує Олександр Андрійович. — Найбільше нарікань було на поганий зір, викривлення хребта, яке потім переростало в сколіоз. Дієвий спосіб запобігання цим захворюванням підказала доктор педагогічних наук, завідувачка кафедри Національного педагогічного університету імені Драгоманова Олександра Дубогай. Саме від неї ми почули про соляні мішечки. Аби він не впав з голови, дитина рівно тримає тулуб, не схиляє низько голову. Як результат, зміцнюються м’язи, що утримують хребет, не псується зір.

Через три роки під час чергового медогляду лікарі виявили, що в жодної дитини не погіршився зір, а постава в більшості стала кращою. Із 1300 учнів вона порушена лише в 21.

Із заступником директора з навчально-виховної роботи Оксаною Горошко заходимо до 1 «г» класу. Діти читають. На головах мішечки з сіллю. Побачивши, що діти стомилися, вчителька Леся Возняк пропонує виконати кілька простих фізичних вправ для очей, вух, рук, носа... Це так звані «фізкультурні хвилинки».

Подібне ми побачили і в 1 «б» класі. Щоб дітям було цікаво, вчителька Олена Мудрик доручає проводити міні-зарядку одній з учениць.

— У чому секрет цієї технології? — перепитує Оксана Горошко. — З цупкої тканини шиється мішечок розміром 15 на 15 сантиметрів. Відповідно до ваги дитини насипається від 250 до 400 грамів йодованої солі. Мішечок на голові не постійно, а коли дитина пише або читає. Працюємо в тісному контакті з батьками. Під час виконання домашніх завдань діти теж використовують мішечки. До речі, в експерименті задіяні лише діти початкових класів. У впровадженні цієї та інших технологій наша гімназія співпрацює зі школами Донецька, Севастополя, Рівного, Новограда-Волинського. Така просвітницька діяльність є однією зі складових роботи «Школи сприяння здоров’ю».

Волинська область.