Вельмишановний Вікторе Андрійовичу!

Будівельне управління № 528 було утворене в 1956 році для будівництва секретного підземного об’єкта № 825 (заводу для укриття й ремонту підводних човнів) у Балаклавській бухті в Севастополі. Відтоді наш колектив побудував більше двох сотень об’єктів різного призначення. У 1976 році, після утворення управління будівництва «Харківметробуд» (з 1994 р. — ВАТ «Харківметробуд»), наше підприємство адміністративно підпорядкували цій організації.

Варто відзначити, що за п’ятдесят один рік історії наше підприємство завжди було відокремленим підрозділом. Специфіка роботи БУ-528 кардинально відрізняється від особливостей діяльності «чистих» метробудівців.

Усю господарську та виробничу діяльність БУ-528 вело самостійно: позначалася віддаленість підприємства від головної організації, а також наша спеціалізація: ми ніколи не будували метрополітенів. Нашим завданням було будівництво підземних виробок різного призначення (автомобільні тунелі, підземні колектори, ліфтопіднімальні шахти і т. п.), ведення робіт із протизсувного захисту. Відповідно техніка, прохідницьке обладнання, технологія, організація виробничих процесів зовсім інші, ніж у метробудівців. Ми ведемо проходку виробок у скельних ґрунтах іншим способом, ніж вони. Тому наше підприємство ніколи не було органічною складовою ВАТ «Харківметробуд», як стверджують деякі посадові особи з корпорації «Укрметротунельбуд».

У 2006 році нашим підприємством стала цікавитися якась фірма АТ «Арка-Капітал Богемія а. с.», що зареєстрована в Чехії й не має стосунку до специфіки нашої діяльності. З поведінки й методів «діяльності» представників цієї фірми незабаром стало зрозуміло, що наш колектив їх не цікавив зовсім. Предметом інтересу для них була лише ділянка кримської землі, зайнята нашими виробничими площами.

Характерно, що дехто із засновників цієї фірми — громадяни України, які мають безпосереднє відношення до корпорації «Укрметротунельбуд».

Усе вищевикладене в комплексі спонукало колектив БУ-528 ВАТ «Харківметробуд» прийняти рішення про створення юридичної особи ТОВ «Будівельне управління 528», учасниками якого стали всі члени трудового колективу.

Новий господарюючий орган зареєстровано наприкінці 2006 року з метою збереження підприємства, трудового колективу, робочих місць, продовження господарської та виробничої діяльності, вирішення соціальних питань трудового колективу й міста і для збереження великого платника податків для району. Наше рішення підтримали керівники Севастополя: голова Севастопольської міської державної адміністрації Сергій Володимирович Куніцин і голова Севастопольської міської ради Валерій Володимирович Саратов, керівники району.

На початку 2007 року колектив звернувся до голови правління ВАТ «Харківметробуд» із проханням дозволити передати нам в оренду цілісний майновий комплекс (ЦМК; до речі, створений кількома поколіннями трудівників БУ-528) за адресою м. Севастополь, вул. Пісочна, 17, який перебуває на балансі БУ-528 ВАТ «Харківметробуд». Правління нашу ініціативу підтримало і звернулося до наглядової ради з проханням узгодити передачу в оренду ЦМК. Після узгодження з Фондом держмайна України, як того і вимагає статут товариства, наглядова рада дозволила передачу ЦМК в оренду. 18 травня 2007 року будо укладено договір оренди ЦМК між ТОВ «Будівельне управління 528» і ВАТ «Харківметробуд».

Сьогодні ТОВ «Будівельне управління 528» працює стабільно: є чималий портфель замовлень, підприємство платить до бюджетів усіх рівнів значні суми податків, вчасно виплачує високу заробітну плату своїм працівникам, побудувало й безплатно розподілило серед працівників підприємства квартири. Та перспектива економічного розвитку, яку має перед собою підприємство, дозволяє нам стверджувати: ці успіхи ми в змозі не тільки закріпити, а й примножити. «Програмою сталого соціально-економічного, екологічного і культурного розвитку м. Севастополя до 2015 р.», затвердженою постановою Кабінету Міністрів України, а також Генеральним планом розвитку Севастополя, затвердженим міськрадою, передбачено виконання великих обсягів робіт з підземного будівництва у транспортній і екологічній сферах міського господарства. Це свідчить про те, що наше спеціалізоване підприємство життєво необхідне для міста.

Однак не всіх радують наші успіхи і не всі згодні з нашою самостійністю. В першу чергу це стосується представників уже згадуваної чеської фірми. Вони неодноразово через суди намагалися оспорити правомірність договору оренди ЦМК між ТОВ «Будівельне управління 528» і ВАТ «Харківметробуд». Усі судові інстанції, аж до Вищого господарського суду України, у своїх ухвалах зазначили, що договір оренди ЦМК укладено в повній відповідності вимогам чинного законодавства.

Здавалося б, це повинно стати достатньою підставою для того, щоб добродії заспокоїлись у своєму бажанні заволодіти ділянкою кримської землі.

Але, як нам стало зрозуміло згодом, наступ на позиції нашого трудового колективу вівся і в інших напрямках. Так, 4 жовтня 2007 року в газеті «Урядовий кур’єр» надруковано статтю «Керувати мають професіонали», в якій багато і в загальних висловах говорилося про вітчизняне метробудування. Конкретні «факти» і висновки, наведені в кінці публікації, стосувалися нашого підприємства й колективу. Викладене в статті, м’яко кажучи, неправда. Усе, пов’язане з укладенням договору оренди, автор перекрутив. Неправдиву інформацію ми спростували, опублікувавши 18 жовтня в урядовій газеті лист, якого підписали члени трудового колективу.

Із захистом позиції трудового колективу нашого підприємства в парламентській газеті «Голос України» 15 листопада ц. р. виступили керівники Балаклавського району: голова райдержадміністрації Віктор Миколайович Сальников і голова районної ради Микола Петрович Харута.

У липні нинішнього року до Севастополя приїжджав віце-президент корпорації «Укрметротунельбуд» В. І. Зозуля. Мета приїзду — розібратися, «хто стоїть за підприємством, наскільки воно потрібне місту». Зустрітися з колективом пан Зозуля не побажав. А от своєрідним підсумком його відвідання Севастополя, ймовірно, і стала публікація статті в «Урядовому кур’єрі». В якій автор, можливо, ненавмисно, розкрив справжні мотиви інтересу до нашого підприємства представника корпорації: згадка про «десять гектарів землі, що коштують двісті мільйонів гривень», ставить (принаймні, для нас) багато що на свої місця. Набуття нашим колективом статусу самостійного господарюючого суб’єкта і взагалі вивело деяких керівників корпорації «Укрметротунельбуд» зі стану душевної рівноваги.

Утім, ми вважаємо, що цей орган не має ніяких юридичних підстав втручатися в договірні відносини між двома господарюючими суб’єктами — ТОВ «Будівельне управління 528» і ВАТ «Харківметробуд». Та все ж на адресу Мінекоміки віце-президент корпорації В. І. Зозуля шле листа з пропозицією передати належні державі пакети акцій ВАТ «Харківметробуд» і ВАТ «Дніпрометробуд» в управління корпорації. Хоча варто уточнити, чи державна сьогодні ця корпорація.

Звідки така турбота про вітчизняну метробудівну галузь? При тому, що проти передачі пакетів акцій аргументовано заперечують Харківська і Дніпропетровська обласні держадміністрації, Міністерство транспорту і зв’язку, Фонд держмайна України? І в той час, коли сама корпорація не представила техніко-економічного обґрунтування доцільності передачі в її управління пакетів? Не беручи до уваги ці факти, перший заступник міністра економіки К. В. Любченко висновком у листі Кабінетові Міністрів України пише: «Враховуючи викладене, Мінекономіки вважає, що відсутні правові підстави щодо неможливості передачі корпоративних прав держави у статутних фондах ВАТ «Харківметробуд» та ВАТ «Дніпрометробуд» до корпорації «Укрметротунельбуд». Мабуть, коментувати тут що-небудь важко.

Чому не цікавлять корпорацію інші метробудівні організації країни? Для нас відповідь очевидна: тому, що тільки в складі ВАТ «Харківметробуд» було кримське БУ-528. Далі пан Зозуля В. І. листом до Мінекономіки від 31 жовтня дає неправильну й неповну інформацію з приводу оренди ЦМК.

Керівники нашого колективу неодноразово письмово зверталися до Мінекономіки з проханням розібратися, перевірити достовірність інформації, наведеної корпорацією «Укрметротунельбуд», детально перевірити дотримання процедури укладення договору оренди, дізнатися думку керівництва нашого міста. На жаль, до наших прохань не прислухаються. Віце-президент корпорації, напевно, знає про рішення судів, проте в зазначеному листі стверджує, що «договір оренди ЦМК укладено незаконно». У нас складається думка, що все це — спроба створити в деяких органів держуправління негативне враження про діяльність ТОВ «Будівельне управління 528» і посіяти сумніви в законності укладення договору оренди.

Шановний Вікторе Андрійовичу!

Звернутися безпосередньо до Вас нас спонукало те, що колектив утомився від тієї нервозної обстановки, в якій ми змушені з волі згадуваних у листі панів жити і працювати останнім часом. Нам не дають працювати, нам створюють штучні перешкоди, намагаються дестабілізувати обстановку в колективі. Хочуть просто позбутися нас як підприємства, роблячи спроби практично рейдерського захоплення підприємства.

Звертаючись до Вас як до гаранта прав і свобод громадян України, просимо Вас:

- зупинити сваволю окремих чиновників корпорації «Укрметротунельбуд»;

- забезпечити дотриманням законів можливість колективу працювати, працівникам нормально жити, зберегти робочі місця, одержувати зарплату, підприємству — платити податки, а всім разом — з упевненістю дивитися в завтрашній день;

- не дозволити панові Зозулі, АТ «Арка-Капітал Богемія а. с.» та іншим панам здійснити задумане «дружнє» поглинання нашого підприємства.

З повагою, Артур Ананьєв, гірничий нормувальник;

Олександр Бабенко, водій;

Володимир Кордюк, бригадир прохідників (усього — 112 підписів).