10-річчя першої в Криму української школи-гімназії відзначають її численні друзі не лише на півострові

Старання багатьох патріотів, будівельників фірми «Консоль», котрі у степу під Сімферополем виплекали сучасне приміщення, гідне першої національної школи на півострові, яка вибралася тоді, нарешті, з «прийм і мандрів по кутках» вечірніх шкіл і дитсадків. Тут панує тепер рідна мова, яка в усі часи і для всіх народів була ключем душі нації.

Під гаслом, викарбуваним на фронтоні: «Жити! Розвиватися! Процвітати!» — дорослішають, мужніють, мудрішають учні, змістовно живуть їхні батьки і вчителі. Козацьким сміхом зустрічають невігласів-українофобів, які, бувало, виставляли біля гімназії пікети з вимогою «немедленного закрытия украинского учебного заведения в Крыму», пророкували «невостребованность украинского языка на полуострове». Розрахована на 656 учнів, гімназія щороку навчає 840 дітей, до слова, не лише етнічних українців. Зразковий освітній заклад повного робочого дня готує гармонійно розвинену людину з поглибленими знаннями українознавства, яка успішно вступає до вузів, не знає проблем безробіття.

Тут є власна багата бібліотека, книгосховище, кабінети інформатики, відеотека, радіорубка, картинна галерея, зимовий сад, музей, плавальний басейн, актова зала і численні гуртки, фольклорні ансамблі й гурти... На базі гімназії створено Кримську філію Науково-дослідного інституту українознавства.

Професіонали на чолі з директором Наталією Руденко (на знімку) стали наставниками й методистами для багатьох шкіл і класів з українською мовою навчання.

Заслуга колективу і в тому, що кількість учнів, які навчаються в республіці державною мовою, постійно зростає. Ще п’ять років тому їх було менше одного, нині — понад шість відсотків.

Флагман шкільної національної просвіти плідно співпрацює з науковцями України, Кримським республіканським інститутом післядипломної педагогічної освіти, українськими школами в Ялті та Алушті, з Приморською школою імені О. Теліги під Феодосією, Щолкінською та Керченською ЗОШ тощо.

Крим.

Фото автора.