Коли парламент може розглянути подання Президента про призначення Прем’єр-міністром Юлії Тимошенко? Які складнощі можуть виникнути під час голосування? Чи можуть віддати голоси за Тимошенко-прем’єра не лише коаліціянти?

Олесь Доній («НУ—НС»): «Ми зацікавлені, щоб уряд було затверджено якомога швидше, але була попередня домовленість про розгляд 12 законопроектів, а це достатньо тривала процедура, яка залежить від активності комітетів, фахового аналізу. Тому зараз однозначної відповіді, коли розглядатимуть кандидатуру прем’єра, нема.

Якщо «група секретаріату Президента» не діятиме так, як під час підписання коаліційної угоди, то всі складнощі може бути подолано і компромісне рішення знайдено. Тим більше, що під час голосування за Голову Верховної Ради коаліція засвідчила, що вона спроможна максимально cконцентрувати зусилля для досягнення конкретних цілей. Голоси в коаліції є, звичайно, хотілося б, щоб їх було більше, але і 227 достатньо для затвердження прем’єра. До того ж з боку коаліції не раз робилися пропозиції до Блоку Литвина щодо співпраці і підтримки, і зараз такі пропозиції може бути повторено. Але вони повинні бути конкретизовані. В обмін на посаду — це занадто вузьке розуміння. Коли об’єднуються політичні сили, шукають точки дотику в їхніх програмах. Коаліція може відкорегувати певні програмні засади, якщо вони не підходять новим політичним союзникам. Але щоб впровадити це у життя, потрібно і кадрове підсилення».

Ганна Герман (Партія регіонів): «Голосування може відбутися, як тільки буде сформовано керівні органи Верховної Ради, комітети, обрано керівників комітетів, як і має бути за процедурою. Далі може відбуватися все, що за порядком денним. Це — не наше весілля, нехай вони собі вибирають уряд, нехай цей уряд бере на себе відповідальність і нехай ще раз покаже, як у 2005 році, що його доля — дуже коротка з однієї причини: що він — непрофесійний і популістський. Ми можемо і не зустрічатися з кандидатом на посаду прем’єра, бо ми не маємо до Юлії Володимирівни жодних запитань. Нам абсолютно зрозуміло, що вона може принести Україні лише величезну шкоду».

Анатолій Семинога (БЮТ): «У коаліційній угоді розписано по пунктах черговість виконання тих завдань, які стоять перед коаліцією. Водночас Президент Ющенко, певно, тому так швидко вніс подання на прем’єра, що у державі зараз немає виконавчої влади і кожна година безвладдя несе країні серйозні проблеми. Завершується фінансовий рік, інфляція сягає 17 відсотків, державного бюджету немає навіть у проекті. І Президент, як відповідальний політик, розуміючи це, якнайшвидше вніс до парламенту подання. Не думаю, що це питання розглядатиметься перед обранням заступників Голови Верховної Ради і розподілом комітетів. За Регламентом спочатку треба завершити формування робочих органів Верховної Ради, бо без комітетів, їхнього керівництва не можна розглядати жодного законопроекту. І є варіанти: або створити тимчасову спеціальну комісію, яка опрацьовуватиме закони, що вже подано до Верховної Ради, або терміново проголосувати за комітети. Якщо буде політична воля — це буде зроблено. Щодо результату голосування: на мій погляд, Партія регіонів, КПУ і Блок Литвина не настільки монолітні, у них є різні бачення і політичні течії, і в цих фракціях теж є депутати, які можуть проголосувати за прем’єра».

Михайло Сирота (Блок Литвина): «Ми говоримо про обов’язкове дотримання Регламенту. Спочатку треба завершити обрання персонального складу комітетів, заступників Голови Верховної Ради, а вже затим проводити обговорення і голосування за кандидатуру прем’єра. Регламент на це відводить п’ять днів. І за цей час можемо обрати керівництво Верховної Ради і комітетів, після чого перейти до голосування за призначення прем’єра. Блок Литвина може взяти участь у голосуванні, бо кожен депутат повинен брати участь в усіх голосуваннях в парламенті і висловитися «за» чи «проти» певної кандидатури. А чи може блок підтримати Ю. Тимошенко — це питання обговорюватиметься на фракції.

Олександр Ткаченко (КПУ): «Перше, що треба зробити, — обрати керівництво Верховної Ради — голів комітетів, сформувати комітети. Друге — розробка і прийняття Держбюджету-2008. І вже третє питання — призначення Прем’єр-міністра. Однак сьогодні хочуть спочатку призначити прем’єра, а потім — усе інше. Проте є Регламент, є порядок, і його треба дотримуватися. Фракція визначатиметься залежно від того, які умови, місце та роль нам буде запропоновано.