Днями в столиці відбулася бізнес-конференція, присвячена містобудівній політиці Великої Ялти. У рамках зустрічі було презентовано 17 інвестиційних проектів, розроблених з урахуванням проблем і побажань Південного берега Криму. Їхня загальна вартість становить майже 140 мільйонів доларів.

Велика Ялта — це особлива адміністративна одиниця Автономної Республіки Крим. Її межі простягнулися уздовж берега Чорного моря на 59 км, поєднавши в собі Ялту, Алупку, 22 селища міського типу й 8 сіл. Щорічно тут, за різними даними, відпочивають близько 800 тисяч туристів. Але, на думку учасників конференції, це аж ніяк не межа. Створений ними Генеральний план містобудування Великої Ялти передбачає кількаразове збільшення відпочивальників: до 2025 року їх число приблизно дорівнюватиме 3,1 мільйона чоловік на рік.

— Останні кілька років, — каже Сергій Брайко, міський голова Ялти, — ставлення до курорту було суто споживчим. Час це припинити. На нашу думку, ПБК має бути винятково курортно-лікувальною зоною. Якщо ми хочемо, щоб Велика Ялта була конкурентом відомим світовим курортам, то повинні докласти зусиль, а головне — вкласти гроші в її розвиток.

Пріоритетних напрямів у генеральному плані декілька. По-перше, це реконструкція старого житла або зведення на його місці нових готельно-розважальних комплексів. По-друге, проведення міських робіт. Інакше кажучи, вкладання грошей в історичні та архітектурні пам’ятки регіону. І, по-третє, поліпшення транспортного зв’язку: доопрацювання системи міського транспорту, будівництво додаткових канатних доріг тощо. Або ще один варіант — спорудження багатоярусних автостоянок на в’їзді до Великої Ялти. Це, за словами промовців, допоможе не тільки розвантажити міські дороги, а й зберегти чистоту регіону, повітря зокрема.

Нагадаємо, нинішня конференція із залучення коштів у Південний регіон уже друга. Рівно рік тому в Києві проходила подібна зустріч під назвою «Інвестиційна привабливість Ялти». Тоді увазі всіх зацікавлених було представлено 18 інвестпроектів на загальну суму 150 мільйонів доларів. Більша частина з них нині на стадії реалізації.