Юні знають, чого хочуть

Уперше відбулася зустріч представників Всеукраїнської ради старшокласників, Всеукраїнської ради учнів професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ) та Всеукраїнської студентської ради при Міністерстві освіти і науки.

Станіслав Ніколаєнко зазначив, що серед ключових ініціатив, визначених міністерством, принципову роль відведено розвиткові чинної моделі державно-громадського управління в освіті. Меморандум про співпрацю лідерів учнівського та студентського самоврядування — нова форма співпраці сучасної молоді. Ми стоїмо на порозі нового динамічного розвитку між студентським рухом, учнями ПТНЗ та старшокласниками, наголосив міністр.

Наша довідка. Всеукраїнська студентська рада створена 2005 року. У лавах організації близько 1,5 млн. студентів із 250 ВНЗ країни. Основними завданнями є захист прав студентів та створення органів студентського самоврядування в кожному вузі.

Всеукраїнська рада старшокласників заснована у вересні 2006 року.

В активі організації засідання Школи управлінської майстерності, зимові та літні збори тощо.

У вересні 2007 року зареєстрована Всеукраїнська рада учнів ПТНЗ. Основні напрями роботи — структурна розбудова органів учнівського самоврядування та створення інформаційного банку даних.

Учитись, учитись і учитись

Людина має самостійно навчитися здобувати нові знання, а також виробити потребу в навчанні упродовж життя. Держава та суспільство повинні створити для цього належні умови. Окрім того, треба навчити особистість використовувати отриману інформацію у професійній, громадсько-політичній діяльності та побуті.

Успішна реалізація цих вимог дасть змогу сформувати людину з інноваційним типом мислення, культури та діяльності. І лише тоді ми зможемо стати конкурентоспроможною нацією. Так вважає президент Академії педагогічних наук Василь Кремень.

На його думку, процес глобалізації, який супроводжується розвитком сучасних інформаційних технологій, розширює сферу спілкування.

Він переконаний, що демократичність суспільства визначає рівень самодосконалості громадян, їхню здатність до самостійної та усвідомленої дії. Тому навчально-виховний процес в освітніх закладах, а також соціальне середовище мають бути спрямовані на формування розвиненої, самодостатньої особистості.

За словами вченого, основним показником прогресу людства є розвиток кожної окремої особи. «Наше завдання — наблизити навчання і виховання кожної дитини до її сутності, здібностей та особливостей. Цей принцип має бути визначальним у разі проведення будь-яких змін і дасть можливість досягти найвищої якості в освіті», — заявив академік Василь Кремень.

Сергій МЕЛЬНИК.

Гроші на приватників

Нещодавно фахівці перевірили приватну охоронну фірму «С», яка виграла в поточному році тендер на охорону. І з’ясувалося, що із 38 навчальних закладів, які згідно із зобов’язаннями мали охороняти приватники, реально під пильним оком було лише два (!) об’єкти.

За даними працівників освіти, не потрапив під охорону фірми 21 навчальний заклад. За інформацією нашого відділу, на момент проведення перевірки без сторожів був 31. Як стало відомо, охороняють школу-дитсадок і середню школу-інтернат для дітей хворих на сколіоз. До того ж на обох пунктах співробітники чергували без форменого одягу і необхідної документації. Ще п’ять об’єктів охороняють два приватні підприємства з обмеженою відповідальністю, які жодного відношення до тендера не мають. Виникає запитання: ці навчальні заклади вибірково здаються в оренду фірмою «С», чи з охоронними структурами укладають договори самі директори, не дочекавшись від неї послуг? Практично у всіх школах, де немає спеціалізованої охорони, стоять на посту бабусі-вахтерки. Від районного управління освіти. Зрозуміло, в екстремальній ситуації від такої «охорони» користі мало...

Куди ж ідуть гроші, що їх виділяє міська влада на охорону фірмам, які виграли тендер?

Чи доцільно використовувати приватні охоронні структури, які надають явно неякісні послуги платникам податків?

Марина КОТЕНКО.

Київ.

Поки що перший

Компанія Robert Bosch Україна спільно з Міністерством освіти і науки відкрила перший в Україні «Центр професійної майстерності Bosch» — навчально-практичний центр для учнів і майстрів закладів профтехосвіти Києва. Центр, створений на базі Вищого професійного училища № 25, вже до кінця року прийме понад 100 учнів і майстрів ПТУ столиці.

Центр укомплектований професійним електроінструментом і приладдям Bosch, навчальними і методичними матеріалами. В ньому учні навчатимуться, а майстри виробничого навчання (до того ж не тільки з Києва) — підвищуватимуть кваліфікацію.