Скалічена «пластикою»

Скроєний і пошитий одяг можна перекроїти, перешити, обновити. Можна змінити річ до невпізнанності, якщо це роблять умілі руки. УМІЛІ РУКИ. Бо не всім під силу оволодіти тонкощами кравецької майстерності.

Останніми роками увійшло в моду «перекроювати» власне обличчя, яке стало не до вподоби. Особливо це полюбляють жінки. Красиві хочуть залишатися такими якнайдовше, жінки з вадами хочуть їх позбутися, старіючі — продовжити молодість. Віднедавна їм на допомогу прийшли пластичні операції.

Одна моя знайома бізнес-леді, не красуня, але яка не бажала миритися зі старінням шкіри, казала: «Мені легше вмерти, ніж щоранку бачити в люстерку нові зморшки. Вирішено, йду на «пластику»!

Наступного разу побачила я її через півтора-два роки. Після «пластики». Сказати, що стала красивішою, не можу, але зморшки зникли. Знайома подружня пара, очевидно бажаючи зробити їй приємність, намагалася з’ясувати, скільки їй років. Можна сказати, операція минула успішно, очевидно, її виконували справжні професіонали. Та чи варто було ризикувати? Все могло закінчитися інакше.

Як ось у Поліни Аксенчук, яка звернулася до редакції зі словами: «Хочу застерегти тих, хто мріє про «пластику». Не всім однаково щастить. Реклама рекламою, але треба пам’ятати, що не скрізь цим займаються добросовісні та кваліфіковані спеціалісти».

Поліна — симпатична молода жінка, з тендітною фігуркою, з пишним білявим волоссям. На таку обов’язково задивляються не лише чоловіки, а й жінки ревниво оглядаються вслід. Особливо якщо поруч з нею красень-чоловік, який, на думку багатьох спільних знайомих, був не для неї. Тільки сьогодні, коли придивитися, можна помітити вади на її обличчі, на які вона сама вказала. І причина цих вад — кохання.

Її обранець був на кілька років молодший. Роки не стали на заваді, вони одружилися, жили щасливо. Та їхнє щастя, певне, не всім було до вподоби. Бо з чого б це раптом казали їй: «О, ти таки старша, ти на вигляд старіша. Дивись, бо знайде молодшу, тебе покине». А тут реклама, заокеанські передачі про вдалі пластичні операції, успішне подальше життя жінок — справжніх красунь. Думала-думала і врешті наважилася — подалася до київської клініки.

Чому обрала саме цю клініку — вже й сама не згадає. Та якби знала, чим закінчиться її відвідування — обминула би десятою дорогою. Але після теплого прийому і палких запевнень у щасливому завершенні нелегкої процедури згодилася на операцію. Все відбувалося солідно, серйозно і, якщо й були сумніви, вони розвіялися. Уклали договір, першим пунктом якого було: клініка надає, а пацієнт замовляє й зобов’язується прийняти та оплатити медичні послуги. Гарантувалося попереднє обстеження, після чого мало відбутися «хірургічне втручання: кругова підтяжка обличчя, нижня блефаропластика, реендопротезування лівої молочної залози». І, звичайно ж, післяопераційний лікарський нагляд до одужання.

Звісно, ні рідні, ні тим паче чоловік, нічого не знали про намір Поліни. Уявляла, як усі будуть вражені змінами у її зовнішності і, нарешті, перестануть допікати порадами та співчуттями щодо її подружнього життя.

Та дива не сталося. Щоправда, нижня блефаропластика (зняття «мішків» під очима) відбулася успішно, а кругова підтяжка обличчя не вдалася — було заблоковано рух нервових клітин. Ліве око відкрите ширше від правого, лоб не рухається. Тобто, з лівого боку перерізано нервові клітини, і це спричинило перекіс обличчя. Знадобилися й додаткові витрати на дорогі уколи, щоб покращити післяопераційний стан. Майже рік минув після того, але й досі не загоївся рубець, залишається червоним і болючим.

«А під час реендопротезування лівої молочної залози пластичні хірурги просто скалічили мене — пише Поліна. — Грудь зморщилася і розпливлася по грудній клітині, свідчення того, що імплантат ввели неякісний, надтріснутий і він протік. Хірурги робили повторну операцію, результат той само, єдина різниця в тому, що я потрапила до районної лікарні з температурою під сорок».

Нещасній жінці призначили третю операцію на груді, зранку вона здала необхідні аналізи, а після обіду їй заявили, що всі незручності не з вини клініки, тому вона має сама оплатити витрати на операцію. Ні багато ні мало — 7 тисяч у. о. Або хоч половину. Завважте, ще до початку її майбутніх страждань вона вже заплатила певну суму за операцію.

Поліна не погодилася. Адже коли йшлося про третю операцію, розмови про оплату не було, лікарі повинні були безплатно виправити допущені похибки. Ті не погоджувалися, жінці довелося залишити клініку ні з чим.

На цьому неприємності і невдачі не закінчилися. Від Поліни пішов чоловік, вона втратила улюблену роботу. В цей складний для неї час залишилися поруч найближчі, найвипробуваніші. Завдяки їм не впала духом, тримається мужньо.

А що клініка? Рекламує й далі необмежені можливості сучасної «пластики». Забуваючи, що тіло людини — це не одяг, який можна перекроїти, перешити... Ні, я не проти пластичних операцій, трапляється, що вони й справді допомагають людям у житті. Тільки робити їх мають кваліфіковані спеціалісти.

До всього хочу додати, що звернулася до редакції з листом реальна людина, є документи, котрі підтверджують проведення пластичної операції. З огляду на вік жінки ми не вказали її справжнє прізвище, вона ще молода, ще налагодиться її особисте життя. Не назвали й клініку, де все відбувалося, таких у столиці вистачає, але віриться, що подібні випадки одиничні. Та й матеріал писали не для того, щоб образити професіоналів, а маючи на меті застерегти жінок, які зважаться на такий крок.

Подумайте, чи варто сперечатися з природою?

Марія ДАВИДЕНКО.

Коментар юриста

Ліцензія — ось перше, що повинен побачити клієнт у косметологічному центрі, адже саме цей документ підтверджує право на проведення косметологічних операцій, а також свідчить про те, що кваліфікація лікарів відповідає вимогам, установленим законодавством.

Після того як ви визначитеся з клінікою, вам неодмінно буде запропоновано укласти договір, в якому передбачаються права та обов’язки клініки і пацієнта, положення про відповідальність сторін. Тому перш ніж ставити свій підпис, необхідно ретельно ознайомитися з умовами договору і звернути особливу увагу на права, обов’язки і відповідальність сторін.

До початку операції лікар зобов’язаний інформувати пацієнта про методи лікування, лікарські і медичні засоби, які має намір застосувати, про післяопераційні ускладнення, можливі небажані ефекти. Інакше кажучи, приймаючи рішення скористатися послугами косметологічного центру, клієнт повинен мати повну інформацію про суть цих послуг.

У договорі мають бути передбачені всі ускладнення, що можуть виникнути в результаті операції. Як правило, клініки знімають із себе відповідальність за можливі ускладнення, про які попереджено пацієнта, і про це робиться відповідне застереження в договорі. Таким чином, погоджуючись на операцію, пацієнт бере частину ризику на себе.

В договорі повинно бути чітко сформульоване поняття «невдалого результату операції», за якого клініка бере всю відповідальність на себе.

На жаль, на практиці трапляються випадки професійної лікарської помилки, внаслідок якої може бути заподіяна шкода здоров’ю пацієнта. Прикладом такого є ситуація, описана в матеріалі.

Якщо медичні послуги зроблені неякісно і виникає конфліктна ситуація, її вирішення доцільно починати з пред’явлення претензії (скарги) безпосередньо до керівника медичної установи, при цьому ваші вимоги повинні бути документально підтверджені, приміром, рентгенівськими знімками, договором із клінікою, касовими чеками.

Якщо ваші претензії залишать без задоволення, ви маєте можливість звернутися до суду по захист своїх прав та відшкодування, крім матеріальних збитків, ще й моральної шкоди. Водночас у суді, крім вищезазначених документів, вам знадобиться експертний медичний висновок про те, що медичні послуги були зроблені непрофесійно, внаслідок чого було завдано шкоду вашому здоров’ю.

Богдан ЛАВРЕНЮК.