Олексій Кавун.
«Батько купить «лізу»(«
Голос України» від 3.08.2007 р.).Працюючи викладачем ВНЗ, я давно переконався, що наша галузь потребує докорінної перебудови. Болонський процес в освіті — не більш як макіяж під європейську систему. І він не вирішить головного — не забезпечить країну фахівцями в необхідній кількості.
Абияк закінчивши школу, оплачуючи у вузі кожну контрольну, іспит і курсову, юнак або дівчина одержують диплом. Тож на виробництво приходить молодий
«фахівець», зовсім не готовий до праці. Спробую запропонувати інший спосіб набору студентів ВНЗ (будь-якого).Вступні іспити здають на рівних багаті і бідні, пільговики та ін.
У приймальних комісіях обов’язкова участь провідних викладачів кафедр.
Контракт укладається на один рік.
Після першого курсу — екзамени з фундаментальних дисциплін. Зважаючи на результати, студент або продовжує навчання, або його відраховують з ВНЗ. Контрактники оплачують наступні курси навчання.
Заочне навчання. Неефективність його разюча. Прийом заочників-безробітних безглуздий, тому приймати потрібно, як правило, тих, хто працює за профільним напрямом.
Для кожної спеціальності планувати лише профілюючі предмети.
Вилучити з програм історію. Почати вивчення рідної мови — російської й української.
Вивчати іноземні мови за вибором факультативно.
Замість публічного захисту дипломного проекту нехай студент здає реферат і проходить співбесіду, за результатами якої або присвоюється звання, або видається свідоцтво
«Прослухав повний курс...».Пропоновані заходи потребуватимуть докорінної перебудови системи вищої освіти, але в підсумку забезпечать якість
«продукції» і зменшать корупцію в галузі.Іван УШАКОВ, старший викладач технічного ВНЗ.
Маріуполь
Донецької області.
Від редакції. Це не єдиний відгук на статтю Олексія Кавуна. Але редакція так і не дочекалася реагування від Міністерства освіти і науки. Хоча матеріал публікувався під рубрикою
«До уваги міністра».Неприховане нехтування парламентського видання дивує і наводить на сумні думки...
Обговорення триває, добродії чиновники і товариші педагоги.