Сьогодні 45 % всього суднопотоку на Нижньому Дунаї забезпечує "Дунай—Чорне море"

Свій перший серйозний ювілей відзначив український глибоководний судновий хід "Дунай—Чорне море". Суховантаж "Владимир Шишков" дедвейтом 5313 т, курсуючи з румунського порту Галац в український порт Миколаїв, став півтисячним судном, яке пройшло гирлом Бистре з початку відновлення судноплавства у квітні 2007 року.

Завдяки своїм конкурентним перевагам — забезпеченню цілодобового двостороннього руху, новітнішим, порівняно з іншими судновими ходами, технологіям із підвищення безпеки судноплавства та гнучкій тарифній політиці, ГСХ "Дунай—Чорне море" за п'ять місяців продемонстрував значне зростання за всіма показниками. Кількість прапорів іноземних держав, які скористалися українським ходом, зросла до 21-го. А частка ще незакінченого ГСХ "Дунай—Чорне море" з осадкою 5,5 м у загальному обсязі перевезень у Нижньому Дунаї склала 45 %.

Одним із головних досягнень проекту на цій стадії його реалізації стало покращення умов для перевізників у сполученні р. Дунай—Чорне море—р. Дунай. Так, із серпня поточного року конкуренція з боку України змусила Румунію вдвічі знизити вартість проходу суден своїми каналами. У такий спосіб Україна продемонструвала готовність сприяти виконанню в Нижньому Дунаї головних вимог європейської економки, зокрема усуненню монополій та забезпеченню рівного доступу на ринки.

Важливою ознакою ГСХ "Дунай—Чорне море" є те, що на сьогодні не доведено жодного факту порушення Україною вимог міжнародних конвенцій про охорону навколишнього середовища. Водночас Україна розраховує в цій роботі й на співпрацю з румунською стороною, яка проводить інтенсивну експлуатацію трьох каналів та будує четвертий, проте не надає інформації про антропогенний вплив на своїй стороні. "Вважаю, що в такій важливій справі, як збереження багатств природи, зменшення техногенного навантаження на екологію, сусіди — Україна й Румунія — повинні працювати злагоджено, спільно вирішувати питання збереження природних комплексів", — підкреслив Віктор Бездольний.

Миколаїв.