У Києві з’єднали правобережну і лівобережну частини залізнично-автомобільного Дарницького моста. Таким чином, завершено будівництво основного мостового переходу. Офіційну церемонію, що тривала менш як півгодини, провели віце-прем’єр Андрій Клюєв, міністр транспорту і зв’язку Микола Рудьковський і генеральний директор «Укрзалізниці» Володимир Козак. Коли вони під’їхали на місце на єдиному в Україні рейковому автобусі, будівельники за допомогою підйомного крана уклали на палі останній 33-метровий залізничний проліт.

Після цього урядова делегація пройшлася прольотом, над яким було вивішено величезний баннер «Приймай, Україно, подарунок залізничників!». Як розповіли журналістам будівельники, працювали вони, наближаючи цей день, у дві зміни. Без вихідних і свят: «І вибори тут ні до чого, за планом здали». Втім, залізничне сполучення тут відкриється в першій половині наступного року, а автомобільне — 2009 року, пообіцяв Андрій Клюєв.Будівельники про такі перспективи, мабуть, не знали. Буквально за кілька хвилин до виступу керівництва начальник будівництва Вадим Сучков повідомив журналістам, що на повну потужність міст почне працювати не раніше 2012 року. За його словами, головна проблема — землевідведення. На даний момент на лінії будівництва моста на 150 га землі зносу підлягає 21 об’єкт, у тому числі й житлові будинки.

За нинішніми планами уряду, будівництво моста коштуватиме бюджету 9,157 млрд. грн., з яких на сьогодні витрачено третину.

Дарницький міст кияни ще називають «мостом Кирпи». Саме цей міністр транспорту в грудні 2003 року повідомив, що планує протягом двох років побудувати залізничний автоміст через Дніпро. У проекту було безліч супротивників, однак 2004 року будівництво все-таки розпочалося і його загальна вартість оцінювалася у 4 млрд. грн. Згодом саме з цим довгобудом дехто з політиків пов’язував смерть Георгія Кирпи. Мовляв, гроші, виділені на будівництво моста, були витрачені на вибори-2004. Але на початку 2005 року начальник будівництва Володимир Панафітін повідомив ЗМІ, що вже освоєно 2 млрд. грн. і міст відкриють наприкінці 2006 року. Цього не сталося. Більше того, будівництво було припинено через порушення норм зведення мостових опор. Тоді ж була озвучена нова ціна переправи — 12 млрд. грн. з урахуванням виправлення допущених раніше помилок.

Як стверджують фахівці, темпи автомобілізації Києва такі високі, що ні три, ані навіть можливих п’ять додаткових мостів не вирішать проблему мешканців лівого берега, котрі щоранку і щовечора по кілька годин стоять у пробках. «Мости такі перевантажені, що немає можливості зупинити їх на капітальний ремонт», — каже головний інженер проектів «Київсоюздорпроекту» Георгій Фукс. Приміром, Московський міст розрахований на пропуск 60-64 тисяч автомобілів на добу, а зараз по ньому проходять до 120 тисяч. Більш того, у години пік навантаження на цей міст утричі перевищує всі допустимі норми...

Фото Андрія НЕСТЕРЕНКА.