Останнім часом інформаційний простір країни заполонила хвиля негативних висловлювань та публікацій про діяльність ядерно-енергетичного комплексу країни, автори яких не завжди об’єктивно та виважено оцінюють хід структурно-реформаторських процесів, що відбуваються в галузі, даючи при цьому некоректні і тенденційні висновки щодо діяльності Державного концерну «Укратомпром» і НАЕК «Енергоатом» та дій керівників обох структур.

Прес-служба НАЕК «Енергоатом» уповноважена заявити, що процес здійснення структурних реформаторських перетворень, розпочатий у вітчизняній ядерній енергетиці, повинен здійснюватися на відкритій публічній основі і з залученням максимально широкого кола державних осіб, науковців, фахівців галузі, незалежних експертів, представників ЗМІ і широких кіл громадськості. Водночас публічні дискусії мають базуватися на достовірній і об’єктивній інформації, позбавленій заполітизованого викладу, упередженості, однобокості та неправдивості.

У зв’язку з цим прес-служба НАЕК «Енергоатом» вважає своїм обов’язком попередити громадськість про використання РНБОУ під час підготовки до розгляду питання «Про безпеку ядерної енергетики держави» тенденційно підібраних фактів, а також надати читачам більш повну та об’єктивну інформацію щодо ключових напрямів діяльності Державного концерну «Укратомпром» і НАЕК «Енергоатом».

Показники діяльності НАЕК «Енергоатом» у січні-серпні 2007 року

У січні-серпні цього року НАЕК «Енергоатом» продемонструвала позитивну динаміку поліпшення показників за всіма напрямами своєї діяльності.

Так, за січень-серпень 2007 р. НАЕК «Енергоатом» виробила 62 959 млн. кВт електроенергії, що на 3 014 млн. кВт більше (на 5 відсотків), ніж за аналогічний період минулого року. Планове завдання з виробництва виконано на 102,6 відсотка.

За цей само період компанія відпустила на Енергоринок 59 249 млн. кВт електроенергії, перевищивши показник аналогічного минулорічного періоду на 2 877 млн. кВт (на 5,1 відсотка) та перевиконавши завдання з відпускання електроенергії на 103,0 відсотка.

У січні-серпні 2007 р. у роботі енергоблоків сталося 15 облікових порушень, в той час як за січень-серпень 2006 р. було 22 порушення. Відповідно за вісім місяців цього року через порушення у роботі енергоблоків було недовироблено 190,5 млн. кВт електроенергії, в той час як за січень-серпень 2006 р. — 548,0 млн. кВт електроенергії.

Протягом січня-серпня 2007 р. перевищень допустимих контрольних та адміністративно-технологічних рівнів викидів та скидів радіоактивних речовин атомними станціями НАЕК «Енергоатом» у довкілля не зареєстровано. В цілому радіаційні параметри, що характеризують роботу АЕС за січень-серпень 2007 р., не перевищували нормативних значень, а радіаційний захист персоналу та населення забезпечувалися на достатньому рівні.

Експлуатація АЕС за останні роки не викликала ніяких екологічних змін, які свідчили б про погіршення стану навколишнього середовища у районах їх розташування.

За січень-серпень 2007 р. на Енергоринок відпущено електроенергії на суму 6 802,7 млн. грн. (з ПДВ), що на 23,8 відсотка більше, ніж за аналогічний період минулого року — 5 493,9 млн. грн. (з ПДВ).

Загалом розрахунки за електроенергію, відпущену до ОРЕ за січень-серпень 2007 р., становлять 6 460,8 млн. грн., або 95,0 відсотка від товарної продукції січня-серпня 2007 р. (з ПДВ) і збільшилися порівняно з аналогічним періодом минулого року на 1 030,8 млн. грн., (за січень-серпень 2006 р. — 5 430,0 млн. грн., або 98,8 відсотка від товарної продукції січня-серпня 2006 р. (з ПДВ).

За січень-серпень 2007 р. нараховано 1 009,7 млн. грн. податків до бюджетів усіх рівнів, а враховуючи позабюджетні платежі та зі страхування — 1 399,5 млн. грн.

Фактично сплачено до бюджетів усіх рівнів 1 305,9 млн. грн., а враховуючи позабюджетні платежі та зі страхування — 1 697,7 млн. грн.

За січень-серпень 2006 р. було сплачено до бюджетів усіх рівнів 1 162,9 млн. грн. Заборгованість до бюджетів усіх рівнів станом на 01.09.06 по НАЕК «Енергоатом» становила 592,9 млн. грн., а враховуючи позабюджетні платежі та зі страхування — 609,1 млн. грн.

Стан виконання заходів з підвищення безпеки енергоблоків

«Концепція підвищення безпеки діючих енергоблоків атомних електростанцій» (2006—2010 рр.)

У 2005 році закінчився термін дії затвердженої урядом України «Комплексної програми модернізації та підвищення безпеки енергоблоків атомних електростанцій». Програма була виконана лише на третину. Основною причиною невиконання програми колишнє керівництво НАЕК «Енергоатом» називало дефіцит фінансування, хоча гроші на її реалізацію було закладено у «атомний» тариф на електроенергію.

Беручи до уваги закінчення Комплексної програми, Кабінетом Міністрів України у травні 2005 року було прийнято рішення про перегляд Комплексної програми. У грудні 2005 р. Кабінет Міністрів України затвердив «Концепцію підвищення безпеки діючих енергоблоків атомних електростанцій» (далі — концепція) на 2006—2010 роки. В концепції поставлене завдання підвищення проектної безпеки діючих енергоблоків АЕС з восьми найбільш важливих напрямів, а також виконання в повному обсязі поглибленого аналізу безпеки енергоблоків АЕС.

Зі зміною керівництва компанії, починаючи з грудня 2006 року, було виконано ряд організаційно-технічних заходів з метою посилення ефективності діючої системи управління і інженерно-технічної підтримки, персоніфікації відповідальності керівників і виконавців від дирекції до окремої АЕС. Зокрема, були створені групи управління проектами, в тому числі з реалізації концепції, організовано проведення постійного моніторингу реалізації заходів, забезпечено централізоване планування та 100-відсоткове фінансування заходів концепції.

Відповідно до діючих на даний час планів-графіків у 2006 році необхідно було виконати 36 заходів. Всі заходи виконано, з них 26 звітів погоджені ДКЯРУ, 5 перебувають на розгляді в ДКЯРУ, ще 5 звітів — на доопрацюванні за зауваженнями державної експертизи.

У 2007 році необхідно виконати 112 заходів. З восьми місяців 2007 року вже виконано 64 заходи замість 24, згідно з щомісячними планами-графіками. З них 31 звіт вже погоджено ДКЯРУ, інші — на розгляді.

За всіма заходами, запланованими до виконання в 2007 році, розроблена проектно-кошторисна документація і проводиться закупівля устаткування, ведуться підготовчі роботи. Усі заходи забезпечені фінансуванням, перебувають під жорстким контролем керівництва компанії і будуть виконані в заплановані терміни. З проблемних з технічної точки зору питань проводяться постійні консультації з Держатомрегулювання України, корегуються терміни реалізації з компенсацією кількості запланованих заходів.

Планом на 2007 рік передбачено фінансування заходів концепції — 270,8 млн. грн. (вдвічі більше, ніж за 2006 рік).

Програми з підвищення безпеки та модернізації «після пуску» енергоблоків №2 Хмельницької та №4 Рівненської АЕС (2005—2008 рр.)

Крім реалізації вищезазначених заходів концепції підвищення безпеки та модернізації, яка торкнеться 13 енергоблоків АЕС, компанією проводяться роботи з модернізації енергоблоків Х-2/Р-4 «після пуску».

«Програма Х2/Р4» відповідно до кредитних угод між НАЕК «Енергоатом» та ЄБРР/Євроатом повинна була виконуватись з 2005 року за рахунок кредитних коштів цих установ. Але виділення коштів на виконання проекту почалося тільки в березні 2007 року завдяки зусиллям діючого керівництва НАЕК «Енергоатом». Незважаючи на запізніле виділення кредитних коштів, уже виконано близько половини заходів проекту, в т. ч. із залученням власних коштів НАЕК. У встановлені кредитними угодами терміни (три паливні кампанії) буде виконано понад 90 відсотків усіх заходів. 5—6 заходів, що залишаться, будуть виконані впродовж четвертої паливної кампанії. Це пов’язано зі значною кількістю часу для виготовлення та постачання обладнання.

Вищенаведене доводить прогрес, досягнутий у впровадженні заходів з модернізації на блоках ХАЕС-2/РАЕС-4.

Стан розробки Зведеної програми з підвищення безпеки енергоблоків АЕС

З метою вдосконалення стратегії реалізації заходів з підвищення безпеки АЕС України, а також концентрації зусиль та ресурсів в напрямі підвищення безпеки, компанією в 2006—2007 році були проведені роботи з перегляду галузевих програм та відбору заходів, що безпосередньо впливають на проектну безпеку енергоблоків АЕС. В результаті цієї роботи була розроблена Зведена програма підвищення безпеки енергоблоків АЕС України. До зведеної програми були включені всі заходи, пов’язані з підвищенням безпеки, та заходи, спрямовані на реалізацію всіх рекомендацій МАГАТЕ та РІСКАУДІТ.

Зведена програма розрахована на 2008—2012 роки, її приблизна вартість — більше 4 млрд. грн. Реалізація цієї програми дасть можливість констатувати, що всі енергоблоки українських АЕС відповідають міжнародним вимогам з забезпечення безпеки.

Всі інші заходи, що не впливають на безпеку, будуть включені до Зведеної програми з підвищення надійності та ефективності енергоблоків АЕС, яка перебуває в стадії розробки. Реалізація цих заходів дасть змогу зробити значний внесок у продовження понадпроектних термінів експлуатації АЕС.

Відсутність Зведених програм з підвищення безпеки та надійності та ефективності енергоблоків АЕС України унеможливила дієвий контроль за виконанням програм та давала можливість колишньому керівництву компанії застосовувати вибірковий підхід до реалізації заходів, у том числі з точки зору комерційній привабливості.

Подовження строку експлуатації енергоблоків АЕС

Роботи з подовження строку експлуатації енергоблоків АЕС України виконуються відповідно до «Комплексної програми робіт з продовження строку експлуатації діючих енергоблоків атомних електростанцій», схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 29.04.2004 № 263-р.

За результатами аналізу виконання НАЕК «Енергоатом» Комплексної програми у період 2004—2006 рр. було відзначено відставання у виконанні деяких заходів, зумовлених у тому числі недоліками у плануванні та організації виконання робіт. Зокрема, у ППР-2006 у зв’язку зі скороченням термінів ремонту не було виконано заплановані заходи з обстеження корпусу реактора та внутрішньокорпусних пристроїв енергоблока №1 РАЕС. Ці роботи виконано тільки цього року.

З метою компенсації відставань з 2007 року НАЕК «Енергоатом» розробляє загальні та деталізовані план-графіки підготовки пілотних енергоблоків до продовження експлуатації, у даний час розроблено загальні та деталізовані план-графіки для енергоблоків №1,2 РАЕС. Загальні план-графіки містять головні напрями робіт з продовження терміну експлуатації з контрольними термінами. Детальні план-графіки базуються на загальних та містять повний комплекс необхідних робіт з управління старінням, підвищення безпеки, кваліфікації обладнання і продовження експлуатації енергоблоків, а також визначено реперні терміни виконання головних заходів. Такий підхід було обговорено та підтримано на засіданні колегії Держатомрегулювання 24 квітня 2007 року.

Обсяги фінансування та заходи з продовження експлуатації зосереджено на пілотних енергоблоках №1,2 РАЕС і №1 ЮУАЕС, при цьому з наближенням до завершення проектного терміну експлуатації вони зростають. На інжинірингові роботи цього року заплановано освоїти 36 млн. грн.

З урахуванням робіт із заміни обладнання, яке виробило свій ресурс на енергоблоках №1, 2 РАЕС та №1 ЮУАЕС, у 2007 році буде витрачено 782 млн. грн. Зростання фінансування цього року на пілотних енергоблоках №1, 2 РАЕС пов’язано з початком виконання високовартісних робіт з перепризначення ресурсу критичних елементів таких, як корпус реактора, внутрішньокорпусні пристрої, будівлі та споруди. До виконання цих важливих робіт залучено не тільки провідні вітчизняні та російські організації, а й закордонні, в тому числі Інститут ядерних досліджень (м. Ржеж, Чехія), що надає впевненості у відповідності результатів робіт сучасному науково-технічному рівню.

Усі роботи з продовження експлуатації сплановані, для пілотних енергоблоків розроблені деталізовані план-графіки, які забезпечені необхідним фінансуванням. Результати роботи дають підстави казати, що всі заходи з продовження експлуатації будуть виконані відповідно до план-графіків, що дасть можливість своєчасно продовжити ліцензію на експлуатацію пілотних енергоблоків.

Створення централізованого сховища відпрацьованого ядерного палива. Контракт з корпорацією «Холтек»

З метою забезпечення стабільної експлуатації атомних енергоблоків, виконання міжнародних зобов’язань України з безпеки поводження з відпрацьованим ядерним паливом (ВЯП) та зменшення загальних витрат компанії на поводження з ВЯП НАЕК «Енергоатом» здійснює перехід від вивезення ВЯП на переробку (до Росії) до проміжного зберігання ВЯП на території України.

Для цього плановано створити Централізоване сховище для ВЯП для Рівненської, Хмельницької і Южно-Української АЕС (ЦСВЯП). Запланований термін експлуатації ЦСВЯП — 100 років.

За результатами міжнародного тендера наприкінці грудня 2005 року підписано контракт з його переможцем — корпорацією «Holtec Іnternatіonal» (США) — на проектування, будівництво і введення в експлуатацію першої черги ЦСВЯП. Роботи за контрактом почалися з підготовки техніко-економічного обґрунтування (ТЕО) будівництва ЦСВЯП, включаючи вибір майданчика і оцінку впливів на навколишнє середовище (ОВНС).

Проте вже наприкінці 2006 року нове керівництво компанії, проаналізувавши стан проекту, здійснило низку заходів з різкого прискорення робіт зі створення ЦСВЯП за безумовного дотримання принципів безпеки. В результаті чого НАЕК «Енергоатом» і «Holtec Іnternatіonal» спільно ухвалили рішення про проведення робіт з конструювання основних елементів ЦСВЯП (контейнерів) і обгрунтування їх безпеки в рамках загального обсягу робіт за контрактом. Випереджальне проведення робіт з конструювання контейнерів ЦСВЯП і обгрунтування їх безпеки дасть можливість надалі (після ухвалення відповідного закону України про розміщення ЦСВЯП) скоротити загальні терміни проектування ЦСВЯП і проведення ліцензійних процедур.

Для реалізації вказаних конструкторських робіт 4 квітня 2007 підписано Додаткову угоду до контракту. Вартість робіт за Додатковою угодою становить 10,43 млн. євро та входить до загальної вартості контракту (127,75 млн. євро). У даний час роботи за Додатковою угодою вже розпочато.

З ТЕО і ОВНС ЦСВЯП виконується обов’язкова комплексна державна експертиза, що включає на цьому етапі інвестиційну, санітарно-гігієнічну, екологічну експертизу і експертизу з ядерної і радіаційної безпеки. Також наприкінці 2006 року керівництво компанії, враховуючи громадський резонанс, викликаний планами будівництва ЦСВЯП, дійшло висновку про необхідність посилення експертної підтримки ТЕО і ОВНС ЦСВЯП. З цією метою організована і проводиться міжнародна експертиза матеріалів ТЕО і ОВНС. Як міжнародний експерт виступає компанія TS Enercon (Угорщина), обрана за підсумками міжнародного тендера. Завершення комплексної державної експертизи і міжнародної експертизи планується на кінець жовтня 2007 р.

Після проведення громадських слухань в регіоні, де планують розмістити ЦСВЯП, має бути проведено дорадче опитування (місцевий консультативний референдум) громадян України, що проживають в цьому регіоні. Законодавство України вимагає, щоб остаточне рішення про розміщення, проектування і будівництво ЦСВЯП приймала Верховна Рада України шляхом ухвалення відповідного закону.

Соціальна політика

НАЕК «Енергоатом» приділяє значну увагу реалізації своєї соціальної політики, яка тісно пов’язана з розвитком міст—супутників АЕС та є найважливішою складовою частиною формування «людського чинника» в культурі безпеки АЕС України. З огляду на це у 2007 році виконано:

вперше в тариф на виробництво електроенергії на статтю «Соціальний розвиток» включено 206 млн. гривень, що становить 109,5 відсотка від плану витрат 2006 року.

Укладено договір між НАЕК «Енергоатом» та Державним інститутом праці і зайнятості населення про створення Програми соціального розвитку НАЕК «Енергоатом» на 2008—2012 рр. Мета програми — створення інтегрованого в державні цільові соціальні програми плану соціального розвитку компанії на період найближчих п’яти років. Завершення роботи заплановано на грудень 2007 року.

Вперше затверджена «Програма будівництва об’єктів житлово-комунального та соціального призначення у 2007 року в містах—супутниках АЕС». Програмою заплановано будівництво 61 об’єкта, з них 20 об’єктів житлового будівництва. В 2007 році заплановано освоїти 151,8 млн. грн. капітальних вкладень, з них 93,5 млн. грн. на будівництві житла.

Планом на 2007 рік передбачено введення в експлуатацію шести житлових будинків на 414 квартир загальною площею 28 282 кв. м.

За 8 місяців 2007 року на будівництво житла виділено коштів в 4,5 разу більше, ніж за аналогічний період минулого року. Освоєно капітальних вкладень втричі більше, ніж за аналогічний період 2006 року.

У компанії вперше розроблено та затверджено середньострокову інвестиційну програму будівництва об’єктів житлово-комунального та соціального призначення на 2008—2011 та 2012—2015 роки. В ній передбачено будівництво 3 744 квартир загальною площею 300 678 кв. м. Вартість цієї програми становить 1,1 млрд. грн.

Створення такої програми надало впевненості працівникам компанії щодо отримання житла і дало змогу здійснювати довгострокове планування капітальних вкладень та витрат, проводити тендерні процедури з вибору виконавця проектно-розвідувальних та будівельно-монтажних робіт на майбутні періоди. Тобто вже тепер розпочато роботу з реалізації програми будівництва житла на 2008 рік.

Крім будівництва житла в містах—супутниках АЕС ведеться будівництво об’єктів соціального та комунального призначення. Всього за програмою непромислового будівництва НАЕК «Енергоатом» за 8 місяців 2007 року профінансовано коштів у 3,5 разу більше, ніж за такий період 2006 року, і освоєно капітальних вкладень в 2,5 разу більше, ніж 2006 року.

Протягом 2007 року двічі було підвищено тарифні ставки та посадові оклади: з 1 січня — на 6 відсотків, з 1 квітня — ще на 6,8 відсотка. На цей час ведеться другий етап реформування заробітної плати, а саме —введення 25-ступеневої тарифної сітки.

Реалізується програма поліпшення матеріально-технічної бази закладів охорони здоров’я (СМСЧ) для забезпечення якісного медичного обслуговування працівників АЕС та жителів міст-супутників:

* надано допомогу СМСЧ містам—супутникам АЕС на загальну суму 1 млн. 250 тис грн. на ремонтні роботи в приміщеннях дитячих та акушерських відділень, придбання для них медичного обладнання, меблів та інвентарю;

* крім того, придбано: 5 нових рентген-комплексів, 4 апарати штучної вентиляції легень, 3 ультразвукові діагностичні апарати, 3 санітарні автомобілі «швидкої допомоги». Загальна вартість цього обладнання — 4 млн. 600 тис. грн.;

* виділено 2 млн. 150 тис. грн. для здійснення поточних ремонтів усіх п’яти СМСЧ міст—супутників АЕС.

Реалізовано перший етап проекту з впровадження добровільного медичного страхування працівників ВП та дітей — членів сімей атомників.

Виділено кошти на оновлення обладнання об’єктів харчування відокремлених підрозділів НАЕК «Енергоатом» на суму 13 849,167 тис. грн.

Уперше одночасно 150 випускників вищих навчальних закладів прийнято на роботу у відокремлені підрозділи компанії та забезпечено житлом у встановленому порядку.

Спільно з Державним центром зайнятості працює і діє робоча група зі створення робочих місць для членів сімей атомників у містах—супутниках АЕС. Реалізована комплексна програма роботи з дітьми міст—супутників АЕС.

Реалізується програма поліпшення матеріально-технічної бази учбового та виховного процесу в школах та на території міст-супутників:

* придбано та передано 19 загальноосвітнім школам міст—супутників АЕС звукове обладнання на загальну суму 300,6 тис. грн.;

* придбано 19 комп’ютерних класів на загальну суму 700,00 тис. грн.;

* придбані та встановлюються у кожному з міст-супутників сучасні дитячі майданчики.

Створення Державного концерну «Укратомпром»

З метою виконання стратегічних завдань, які поставлені перед галуззю, підвищення рівня державного управління атомно-промисловим комплексом, забезпечення його фінансово-економічного оздоровлення, забезпечення ефективного використання ресурсної бази, збереження кадрового потенціалу, розв’язання соціальних та екологічних проблем Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2006 № 1854 «Про вдосконалення управління атомно-промисловим комплексом» утворено Державний концерн «Укратомпром», який віднесено до сфери управління Міністерства палива та енергетики України.

Згідно з постановою уряду до складу концерну включено НАЕК «Енергоатом», державні підприємства «Східний гірничо-збагачувальний комбінат», «Дирекція підприємства, яке будується на базі Новокостянтинівського родовища уранових руд», «Смоли», «Дніпропетровський завод прецизійних труб», Український науково-дослідний та проектно-розвідувальний інститут промислової технології. Постановами Кабінету Міністрів України від 29.12.06 №1854 та від 14.03.07

№ 456 концерну надані повноваження з управління корпоративними правами держави ВАТ «Київський науково-дослідний та проектно-конструкторський інститут «Енергопроект», «Харківський науково-дослідний та проектно-конструкторський інститут «Енергопроект», «Науково-дослідний і проектно-конструкторський інститут атомного та енергетичного насособудування» та ВАТ «Турбоатом».

Відповідно до затвердженого урядом Статуту концерну, він утворений з метою забезпечення захисту інтересів держави у процесі реформування і вдосконалення управління атомно-промисловим комплексом шляхом об’єднання його учасників з централізацією функцій науково-технічного і виробничого розвитку, інвестиційної, фінансової, зовнішньоекономічної та іншої діяльності; для поєднання виробничих, наукових і комерційних інтересів учасників; для виконання спільних економічних та соціальних завдань; забезпечення розвитку атомно-промислового комплексу, концентрації інтелектуального, технологічного, економічного потенціалу, кадрових ресурсів, підвищення ефективності їх використання; досягнення світового рівня розвитку галузі.

Згідно із Статутом концерн, зокрема, розробляє стратегію свого розвитку, формує єдину наукову, технічну та облікову політику, бере участь у підготовці актів законодавства, представляє інтереси учасників у фінансових інститутах, громадських організаціях та у відносинах з органами державної влади і місцевого самоврядування, іншими підприємствами, установами та організаціями на користь учасників, здійснює концентрацію фінансових ресурсів для реалізації інноваційних та інвестиційних проектів, тощо.

До статутного фонду ДК «Укратомпром» відповідно до статті 123 Господарського кодексу України передаються виробничі та невиробничі фонди, інші цінності учасників концерну як майно, а не як юридичні особи. Це майно закріплюється за концерном на праві господарського відання з обмеженням правомочності щодо можливості розпорядження таким майном. При цьому майно залишається виключно державною власністю.

Перестороги з приводу можливого відчуження переданих до статутного фонду ДК «Укратомпром» об’єктів державної власності, які не підлягають приватизації, не мають під собою жодних підстав.

Діяльність концерну повністю контролюється уповноваженим органом державного управління —Мінпаливенерго та Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до Статуту концерну, концерн володіє, користується та розпоряджається належним йому майном, вчиняючи щодо нього будь-які дії, які не суперечать законодавству та меті його діяльності. Майно концерну є державною власністю.

Відповідно до Порядку відчуження об’єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.07 №803, відчуження об’єктів державної власності може здійснюватися лише після надання на це згоди або дозволу уповноваженого органу управління — Мінпаливенерго, який є представником держави, за попередньою згодою Кабінету Міністрів України.

Оскільки підприємства ядерно-енергетичного комплексу належать до об’єктів, які мають загальнодержавне значення (АЕС та ін.), то їх роздержавлення або відчуження їх майна заборонене відповідно до ч. 2 ст. 5 закону України «Про приватизацію державного майна» (№ 2163-ХІІ).

Враховуючи вищевикладене, законодавство України та статут концерну передбачають і гарантують неможливість відчуження об’єктів державної власності, які повинні бути передані до статутного фонду ДК «Укратомпром».

Прес-служба звертає увагу на факти того, що передвиборна кон’юнктура багатьом засліплює очі, й вони за будь-яку ціну намагаються нанести інформаційні удари по своїх політичних опонентах. Дуже прикро, що черговим об’єктом цих нападів стала ядерна енергетика. Це особливо небезпечно, бо людський чинник у роботі її підприємств має визначальне значення для гарантування безпечної їхньої експлуатації. `