У Комітеті Верховної Ради з питань транспорту і зв’язку перебуває на розгляді проект закону про внесення змін до Кодексу торговельного мореплавства України.
Потребу внесення змін до цього кодексу автори законопроекту аргументують тим, що його норми, розроблені ще на початку 90-х років, не відповідають сьогоднішньому стану країни. Адже впродовж останніх дванадцяти років у структурі морського і річкового транспорту, структурі державного управління ним, у чинному законодавстві України, міжнародному правовому режимі торговельного мореплавства відбулися значні зміни. І замість норм закону на практиці вимушено застосовують або підзаконні акти, або норми міжнародних конвенцій, або стандарти і навіть рекомендації міжнародних і європейських інституцій в галузі судноплавства.
Запропоновані зміни до кодексу торговельного мореплавства, зокрема, передбачають ввести на законодавчому рівні вимоги з необхідності одержання суднами і судноплавними компаніями ідентифікаційного номера ІМО, уточнити поняття
«морський порт», процедури технічного нагляду, видачі суднових документів тощо. Окремі статті кодексу присвячено організації спеціальних заходів з охорони суден та портових споруд. Автори також пропонують врегулювати у кодексі питання управління і державного нагляду в порту, правовідносин між органами управління, контролю та нагляду за суб’єктами господарювання в галузі портової діяльності, комерційної діяльності суб’єктів торговельного мореплавства.Розробники законопроекту сподіваються, що він зробить вагомий внесок на шляху приєднання України до Євросоюзу та надасть можливість закріпити на міжнародному рівні статус України як морської держави.