Важливим компонентом законотворчої діяльності як багатопланового правового явища, яке має наслідком спрямування розвитку всієї правової системи держави, є участь і взаємодія у ній різних уповноважених органів, організацій, зацікавлених осіб. Тому ефективність законопроектної роботи великою мірою залежить від підготовки та професіоналізму її учасників.
Третій рік поспіль в Інституті законодавства Верховної Ради України проводиться робота з підвищення кваліфікації працівників секретаріатів комітетів і фракцій Верховної Ради України, помічників народних депутатів України, представників органів виконавчої влади, залучених до процесу законотворчості. 9 липня 2007 р. Українська школа законотворчості, яка діє на базі Інституту (ліцензія Міністерства освіти і науки України АА № 903848 від 22 липня 2004 р.), проводила урочисте вручення сертифікатів про закінчення навчального курсу слухачам свого третього випуску. Програму навчального курсу школи
«Законотворча діяльність» погоджено з Комітетом Верховної Ради України з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України і затверджено керівником апарату Верховної Ради України, а її діяльність підтримується Головним управлінням державної служби України.Невеликий, на перший погляд, час роботи школи вже може бути відмічений певними здобутками. На сьогодні це понад 200 випускників, які мали змогу здобути комплексні знання у сфері законотворчого процесу. На своїх лекціях провідні українські науковці та практики розкривали питання розвитку правової системи, галузей законодавства, захисту прав і основних свобод людини, політичного, соціально-економічного та культурного життя суспільства крізь призму законотворчості. Особливість цих тем, у поєднанні з практичними заняттями із законодавчої техніки, обумовлює спеціалізацію та новизну навчального курсу школи, який ставить за мету поліпшення якості законодавчих рішень, зведення до мінімуму кількості неефективних законів та інших нормативно-правових актів.
Діяльність української школи законотворчості набуває міжнародного розголосу. За результатами спільної міжнародної науково-практичної конференції
«Модельне законодавство та можливості його застосування національними парламентами» (травень 2007 р.) Міжпарламентська асамблея СНД рекомендувала активно використовувати можливості Української школи законотворчості Інституту законодавства Верховної Ради України як єдиної на пострадянському просторі навчально-методичної структури у сфері законотворчості, для підготовки кадрів парламентів держав—учасниць МПА СНД.У червні 2007 р. під егідою секретаріату Венеціанської комісії у м. Трієст (Італія) відбувся семінар
«Оцінка ефективності законодавства» за участю представників Франції, Польщі, Сербії, Словенії, Молдови, Болгарії, Чехії та інших країн, на якому з боку України було представлено інформацію про діяльність школи, що дістала позитивну оцінку.Перспективними напрямами роботи школи є розширення системи підвищення кваліфікації і, зокрема, організація навчального курсу з нормотворчості для представників органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, а також запровадження системи дистанційного навчання активістів громадських центрів законотворчості з метою широкого залучення громадськості до участі у законотворчому процесі.
Сподіваємося, що попереду у школи ще багато випусків професійних законотворців, завдяки яким стане можливим поліпшення рівня законодавства в державі, більша повага до законів, які приймає парламент, краща їх реалізація на практиці.
На знімку: директор Інституту законодавства Верховної Ради України, член-кореспондент НАН України О. Л. Копиленко вручає сертифікати про підвищення кваліфікації третьому випуску слухачів Української школи законотворчості Інституту законодавства Верховної Ради України.