— Технічні розробки, над якими ми, затягнувши пояси, працювали 10 років тому, дали змогу піти далеко вперед, і я гарантую стабільну роботу підприємства протягом найближчих 20 років, — заявив на прес-конференції для представників українських і російських ЗМІ народний депутат України, президент і голова ради директорів ВАТ «Мотор Січ» В’ячеслав Богуслаєв.

Восени флагман вітчизняного авіамоторобудування і найстаріше підприємство цієї галузі на теренах СНД відзначить своє сторіччя. У колективі панує піднесення, зумовлене його успішною виробничою та зовнішньоекономічною діяльністю, а про світове визнання свідчить успішний продаж пакету акцій у Німеччині. Це дало змогу отримати капітал, необхідний для швидкого технічного переозброєння головного заводу.

Якщо раніше на розробку та впровадження у виробництво нового типу двигуна йшло майже десятиріччя, то нині — лічені місяці. За словами В’ячеслава Богуслаєва, швидкість виготовлення дослідної моделі зросла у 60 разів. Зараз на підприємстві освоюють виробництво малорозмірних турбовальних двигунів сімейства АИ-450, які можуть знайти застосування не тільки на вертольотах Ка-226, але й на раніше випущених Ми-2, а турбо-гвинтову модифікацію цього двигуна можна встановлювати на легкі літаки типу Як-142 і Су-49, а також на безпілотні літальні апарати.

Найбільшим споживачем запорізької продукції є Росія, за нею йдуть Китай, Індія, Алжир, Об’єднані Арабські Емірати, Південна Корея та В’єтнам. Але коопераційні зв’язки з традиційним партнером ускладнюють політики, зокрема росіяни ніяк не реагують на пропозиції щодо спільного виробництва транспортного літака Ан-70, яким цікавляться і європейці, тому українці взялися підняти його в небо самі, і цього року буде випущено один із чотирьох запланованих літаків. Тобто, попри всі негаразди, ми зможемо й самі утвердитися як авіаційна держава.

На знімку: Герой України, народний депутат України, президент і голова ради директорів ВАТ «Мотор Січ» В’ячеслав Богуслаєв.