Ним для підприємців із Слов’янська став
«Обліково-інформаційний центр»Людмила Валентинова віддала державній службі понад двадцять років, із них шість — була начальником відділу державного казначейства в місті Слов’янську. Так сталося, що на початку 2000 року досвідчений економіст залишилася без роботи і була змушена стати на облік у центрі зайнятості. Постало питання: що далі? Що робити сповненій сил та енергії жінці, яка не хоче сидіти склавши руки? Та і на одну чоловікову зарплату родині жити важко.
— Виникали думки поїхати працювати за кордон, допомагати чоловікові із виготовленням кераміки, — пригадує Людмила Олексіївна. — Але швидко зрозуміла: не моє. Випадково спало на думку: а що, як почати власний бізнес? Стала вивчати законодавчу базу і зрозуміла, що мій досвід може знадобитися в новій справі.
Коли економіст прийшла до міського центру зайнятості, вона вже мала чітку, виношену ідею і знала, чим хоче зайнятися. Так склалося, що Слов’янськ став регіональною столицею кераміки. У радянські часи тут працювали потужні підприємства, а після їх закриття досвідчені майстри стали виживати поодинці. Мало не в кожному дворі з’явилися печі і вироблялася продукція: посуд, вази, сувеніри, подеколи — справжні витвори мистецтва. Про податки та відрахування до цільових фондів мова не йшла. Про легальне оформлення працівників — також. Але часи
«дикого капіталізму» минали, санкції ставали жорсткішими, та і самим господарям набридло працювати «в тіні». Допомагати таким дрібним підприємцям, не обізнаним із бухгалтерією і звітністю, і було покликане підприємство «Обліково-інформаційний центр», створене Валентиновою.Під розроблений Людмилою Олексіївною бізнес-план центр зайнятості видав одноразову допомогу на розвиток підприємницької діяльності в сумі п’яти тисяч гривень. Цих грошей вистачило, щоб відремонтувати офіс та розпочати прийом клієнтів. Першим відвідувачем став підприємець, який здійснював транспортні перевезення. Переконавшись у професіоналізмі співробітників центру, відвідувач став постійним клієнтом. Так само, як і переважна більшість інших підприємців, які звертаються до офісу центру. За невелику плату клієнти отримують допомогу з реєстрації, закриття підприємств, оформлення трудових договорів, ведення бухгалтерського обліку, сплати податків, заповнення і здачі всіх форм звітності. Плюс консультації із підприємницької діяльності та законодавства.
— Чи складно починати власну справу? Безумовно, складно, — зізнається Валентинова. — Особливо на початку, коли ділові зв’язки лише налагоджуються й не одразу йдуть клієнти. Сьогодні понад 500 підприємців довіряють нам ведення своїх справ. До того ж у наших працівників є переваги, яких немає в державних службовців з
«єдиного вікна». По-перше, п’ятирічний досвід роботи, по-друге, універсальність. Адже кожен працівник «веде» своє підприємство, не розділяючи питання на податкові чи пенсійні. Тоді як держслужбовці консультують з «вузької» теми. Крім того, фахівці центру прораховують для кожного клієнта найвигіднішу та найзручнішу модель ведення бізнесу.Нещодавно обліково-інформаційний центр відзначив своє п’ятиріччя. Найкращою нагородою для директора Людмили Валентинової стали слова подяки від клієнтів, яким центр допоміг подолати проблеми. Людмила Олексіївна — депутат міської ради Слов’янська, голова постійної комісії із питань економічної політики, бюджету та фінансів. А на запитання про поради майбутнім підприємцям відповідає так:
«Бізнес піде лише тоді, коли знайдеш свою нішу. Не можна починати з того, чого не знаєш і не вмієш. Не обійтися без бази знань, певного досвіду. І коли ти потрапив у потрібний струмінь, тобі, як мовиться, й ангели допомагають. А якщо самі перешкоди на шляху — відступися, це не твоє».А думки підприємців-клієнтів обліково-інформаційного центру такі.
Дмитро Кирпич:
«Обслуговуюся в центрі із дня його відкриття. Він дуже допомагає економити час, гроші і нерви. Можна зосередитися на веденні бізнесу, не відволікаючись на паперові справи».Ольга Хілюк:
«Я звільнила себе від необхідності запам’ятовувати терміни звітів, витрачати час на черги. Я спокійна під час фіскальних перевірок. У нас із документами — повний порядок».Ольга Синякова:
«У нас уся сім’я — клієнти цього центру. Сьогодні складно відстежити зміни в законах, розібратися в бухгалтерії. Я ці турботи переклала на плечі фахівців центру і спокійна».На знімку: під час святкування п’ятиріччя центру його директор Людмила Валентинова (в центрі) приймала привітання від партнерів і клієнтів.
Фото авторів.