Вартість проїзду в київській підземці набагато вища, ніж за нього зараз платять пасажири. Такого висновку дійшли фахівці підприємства. Вони звернулися до головного управління цінової політики КМДА з проханням розглянути ці розрахунки і підтримати їхню пропозицію про підвищення тарифів.

Начальник головного управління цінової політики Василь Яструбинський не уточнив, яке саме підвищення пропонує метрополітен, однак зазначив, що собівартість однієї поїздки за їхніми розрахунками становить 1,01 грн. КМДА вивчає розрахунки тарифів, а також фінансово-економічний стан підприємства.

Хоча економічні підстави для підвищення тарифів на проїзд були запропоновані ще 2004 року, але Василь Яструбинський не повідомив, яке рішення може ухвалити КМДА. Адже потрібно вирішити два непростих варіанти: або підвищення тарифів буде, або міський бюджет візьме на себе фінансування метрополітену вже в другому півріччі, що складе сотні мільйонів гривень.

А вирішувати доведеться обов’язково. Адже 2006 рік комунальне підприємство «Київський метрополітен» закінчило зі збитком 49 млн. грн. Через те, що тариф на проїзд у підземці покриває менше половини витрат підприємства на перевезення пасажирів. Тому метрополітен вважає, що вартість має становити 1 грн. за одну поїздку замість 50 коп.

Тим часом ВАТ «Метробуд» обіцяє до Дня Незалежності завершити будівництво депо «Харківське» Сирецько-Печерської лінії. До того ж цього року в підземці з’явиться ще 30 нових вагонів вартістю 101 млн. грн.

Довідка «Голосу України»: столичний метрополітен відкрито 1960 року. Довжина його ліній — 65 км, на яких розташовано 45 станцій. Пасажирооборот — близько 1,7 млн. осіб на добу.

Від редакції. Коли матеріал був підготовлений до друку, прес-служба КМДА повідомила, що київська підземка, як і раніше, — найдешевша в Україні. Принаймні буде — до виборів. А всі збитки, що їх зазнає комунальне підприємство «Київський метрополітен», столична влада покриє дотаціями з бюджету.