Проблеми безпеки судноплавства залишаються актуальними і для іноземного, і для вітчизняного флоту, під прапором якого нині ходить 3674 судна. Бо сама специфіка воднотранспортної галузі передбачає ризики та аварії. А відтак на базі наявної системи безпеки руху необхідно виробити оптимальну схему посилення безпеки судноплавства загалом і судноплавних компаній зокрема.

Розв’язати проблему аварійності кардинально навряд чи вдасться. Як свідчать статистичні дані, 80 відсотків аварій на воді спричинені людським чинником, а вже потім форс-мажором і техногенними особливостями. А тому основна мета моряків та річковиків — мінімізувати аварійність.

Важливими кроками в цьому напрямі стало проведення наради-семінару «Аварійність: проблеми і шляхи вирішення». Організатором заходу виступила державна інспекція України з безпеки судноплавства за сприяння акціонерної судноплавної компанії «Укррічфлот». Для участі в ньому було запрошено керівників Мінтрансзв’язку, Державного департаменту морського і річкового транспорту, відповідальних за безпеку з усіх 157 українських судноплавних компаній.

За словами начальника Держфлотінспекції Олександра Щипцова, цей захід став своєрідним почином, який відкриває шлях до системного аналізу всіх аварійних випадків на водному транспорті.

Цілком чітка позиція з питань управління безпекою в АСК «Укррічфлот», яка має нині близько 200 суден з півмільйонним тоннажем. На думку директора з безпеки мореплавства та якості АСК «Укррічфлот» Юрія Бєльського, голослівно заявляти про факти аварійних інцидентів означає лише фіксувати наслідок, але не встановлювати причини. У світі вже давно виробили методики конкретних дій із попередження аварійності.

АСК «Укррічфлот» уже рухається в зазначеному напрямі згідно з рекомендаціями та спільними рішеннями з Регістром судноплавства України та Морським Регістром судноплавства. Система безпеки судноплавства АСК «Укррічфлот» визнана стабільною на підставі щорічного поліпшення якісних показників.

Держфлотінспекція за узгодженням з департаментом морського і річкового транспорту Мінтрансзв’язку України має намір активізувати свою діяльність з контролю за дотриманням ліцензійних умов судноплавними компаніями.

За словами О. Щипцова, такі семінари-наради за участю представників судноплавних компаній проводитимуть щоквартально. А інформація про найактуальніші проблеми галузі з’явиться на веб-сайті Держфлотінспекції.