Проблеми безпеки судноплавства залишаються актуальними і для іноземного, і для вітчизняного флоту, під прапором якого нині ходить 3674 судна. Бо сама специфіка воднотранспортної галузі передбачає ризики та аварії. А відтак на базі наявної системи безпеки руху необхідно виробити оптимальну схему посилення безпеки судноплавства загалом і судноплавних компаній зокрема.
Розв’язати проблему аварійності кардинально навряд чи вдасться. Як свідчать статистичні дані, 80 відсотків аварій на воді спричинені людським чинником, а вже потім форс-мажором і техногенними особливостями. А тому основна мета моряків та річковиків — мінімізувати аварійність.
Важливими кроками в цьому напрямі стало проведення наради-семінару
«Аварійність: проблеми і шляхи вирішення». Організатором заходу виступила державна інспекція України з безпеки судноплавства за сприяння акціонерної судноплавної компанії «Укррічфлот». Для участі в ньому було запрошено керівників Мінтрансзв’язку, Державного департаменту морського і річкового транспорту, відповідальних за безпеку з усіх 157 українських судноплавних компаній.За словами начальника Держфлотінспекції Олександра Щипцова, цей захід став своєрідним почином, який відкриває шлях до системного аналізу всіх аварійних випадків на водному транспорті.
Цілком чітка позиція з питань управління безпекою в АСК
«Укррічфлот», яка має нині близько 200 суден з півмільйонним тоннажем. На думку директора з безпеки мореплавства та якості АСК «Укррічфлот» Юрія Бєльського, голослівно заявляти про факти аварійних інцидентів означає лише фіксувати наслідок, але не встановлювати причини. У світі вже давно виробили методики конкретних дій із попередження аварійності.АСК
«Укррічфлот» уже рухається в зазначеному напрямі згідно з рекомендаціями та спільними рішеннями з Регістром судноплавства України та Морським Регістром судноплавства. Система безпеки судноплавства АСК «Укррічфлот» визнана стабільною на підставі щорічного поліпшення якісних показників.Держфлотінспекція за узгодженням з департаментом морського і річкового транспорту Мінтрансзв’язку України має намір активізувати свою діяльність з контролю за дотриманням ліцензійних умов судноплавними компаніями.
За словами О. Щипцова, такі семінари-наради за участю представників судноплавних компаній проводитимуть щоквартально. А інформація про найактуальніші проблеми галузі з’явиться на веб-сайті Держфлотінспекції.