З метою створення позитивного іміджу національних підприємств на міжнародному рівні Український національний комітет Міжнародної торгової палати (УНК МТП) ініціював проведення першого Всеукраїнського конкурсу підприємств у сфері зовнішньоекономічної діяльності «Європейський вектор». Конкурс проводиться під патронатом Кабміну України і Генерального секретаря Міжнародної торгової палати — Світової Організації Бізнесу пана Гі Себбана, який завтра прибуває в Україну для участі в церемонії нагородження переможців. Пропонуємо вашій увазі інтерв’ю з головою оргкомітету конкурсу, президентом УНК МТП, доктором економічних наук професором Володимиром Щелкуновим (на знімку).

— Володимире Ігоревичу, які головні завдання конкурсу?

— УНК МТП було створено 1998 року з метою лобіювання інтересів українського виробника на світовому ринку та сприяння виходу іноземних партнерів на український ринок через інвестування, кооперацію виробництв і спільне освоєння економічного простору третіх країн. Тож і серед головних завдань конкурсу можна виділити такі:

— поширення інформації про вітчизняних виробників товарів і послуг, продукція яких відповідає світовим та європейським стандартам;

— підтвердження ділової репутації наших вітчизняних підприємств за кордоном;

— отримання визнання на європейському та світовому ринках;

— надання допомоги представникам міжнародного бізнесу у пошуках надійних партнерів в Україні.

— Скільки компаній та підприємств взяли участь у конкурсі?

— Понад півтори тисячі. Інформація про них піде у більш як сто країн світу через національні комітети Міжнародної торгової палати та Торгово-економічні місії України. Нагадаю, що конкурс триває з січня 2007 року.

— Конкурс «Європейський вектор» — це визначення підприємств, які є лідерами у відповідних галузях економіки. Ви не змогли б уточнити, у скількох і яких саме галузях?

— Учасники конкурсу групуються за 47 підгалузями економіки (видами продукції). Приміром, можу назвати такі товарні групи, як металургійна, АПК, масложирова, автотранспортна, енергетична, лікарських засобів, будматеріалів тощо. Спектр надзвичайно широкий.

— А в яких номінаціях оцінювалися учасники конкурсу?

— Їх також декілька. Приміром, найпотужніший імпортер/експортер року, компанія з кращою динамікою зростання імпорту/експорту, лідер диверсифікації, взірцевий платник податків, компанія з найширшою географією імпорту/експорту, лідер інновацій, найкращий імпортер виробничого обладнання тощо. Номінації та критерії підібрано так, що дають змогу практично кожному підприємству проявити свої сильні сторони і отримати винагороду в певній номінації, оскільки половина з них оцінюється за відносними (%), а не тільки абсолютними показниками.

Передбачено також номінації для регіонів. Представниками регіонів України виступають Державні обласні організації.

— Чи стане конкурс щорічним?

— Так.

— А де відбудеться нагородження переможців?

— Урочиста церемонія нагородження переможців та призерів відбудеться 30 травня цього року в Київській міській галереї «Лавра» — вулиця Січневого повстання, 17.