З метою створення позитивного іміджу національних підприємств на міжнародному рівні Український національний комітет Міжнародної торгової палати (УНК МТП) ініціював проведення першого Всеукраїнського конкурсу підприємств у сфері зовнішньоекономічної діяльності
«Європейський вектор». Конкурс проводиться під патронатом Кабміну України і Генерального секретаря Міжнародної торгової палати — Світової Організації Бізнесу пана Гі Себбана, який завтра прибуває в Україну для участі в церемонії нагородження переможців. Пропонуємо вашій увазі інтерв’ю з головою оргкомітету конкурсу, президентом УНК МТП, доктором економічних наук професором Володимиром Щелкуновим (на знімку).— Володимире Ігоревичу, які головні завдання конкурсу?
— УНК МТП було створено 1998 року з метою лобіювання інтересів українського виробника на світовому ринку та сприяння виходу іноземних партнерів на український ринок через інвестування, кооперацію виробництв і спільне освоєння економічного простору третіх країн. Тож і серед головних завдань конкурсу можна виділити такі:
— поширення інформації про вітчизняних виробників товарів і послуг, продукція яких відповідає світовим та європейським стандартам;
— підтвердження ділової репутації наших вітчизняних підприємств за кордоном;
— отримання визнання на європейському та світовому ринках;
— надання допомоги представникам міжнародного бізнесу у пошуках надійних партнерів в Україні.
— Скільки компаній та підприємств взяли участь у конкурсі?
— Понад півтори тисячі. Інформація про них піде у більш як сто країн світу через національні комітети Міжнародної торгової палати та Торгово-економічні місії України. Нагадаю, що конкурс триває з січня 2007 року.
— Конкурс
«Європейський вектор» — це визначення підприємств, які є лідерами у відповідних галузях економіки. Ви не змогли б уточнити, у скількох і яких саме галузях?— Учасники конкурсу групуються за 47 підгалузями економіки (видами продукції). Приміром, можу назвати такі товарні групи, як металургійна, АПК, масложирова, автотранспортна, енергетична, лікарських засобів, будматеріалів тощо. Спектр надзвичайно широкий.
— А в яких номінаціях оцінювалися учасники конкурсу?
— Їх також декілька. Приміром, найпотужніший імпортер/експортер року, компанія з кращою динамікою зростання імпорту/експорту, лідер диверсифікації, взірцевий платник податків, компанія з найширшою географією імпорту/експорту, лідер інновацій, найкращий імпортер виробничого обладнання тощо. Номінації та критерії підібрано так, що дають змогу практично кожному підприємству проявити свої сильні сторони і отримати винагороду в певній номінації, оскільки половина з них оцінюється за відносними (%), а не тільки абсолютними показниками.
Передбачено також номінації для регіонів. Представниками регіонів України виступають Державні обласні організації.
— Чи стане конкурс щорічним?
— Так.
— А де відбудеться нагородження переможців?
— Урочиста церемонія нагородження переможців та призерів відбудеться 30 травня цього року в Київській міській галереї
«Лавра» — вулиця Січневого повстання, 17.