Зовнішня військова агресія та сепаратистські настрої декого з наших співгромадян стали приводом не тільки для хвилювань справжніх українців, а й для розквіту патріотизму. Вже ніхто, принаймні у столиці, не дивується жовто-блакитним стрічкам, пов’язаним на сумках та рюкзаках. Національні прапори дедалі частіше з’являються на автівках та майорять з балконів багатоповерхівок. Українці нарешті зрозуміли, що справді цінують свою державу. Й у спробах проявити власні почуття підключають фантазію. Як результат, країною поширюються нові модні тренди: від манікюрів з національною символікою до розмальовування патріотичними мотивами власних домівок.

У столичних сувенірних магазинчиках справжній бум на українські прапори та вишиванки. Продавці символіки зі столичного ринку «Петрівка» зізнаються: кілька тижнів тому на українські стяги був такий ажіотаж, що не встигали завозити товар. Нині, мовляв, попит дещо спав. Але все одно прапори, шийні жовто-блакитні хустинки та килимки для ніг із зображенням президента-втікача Януковича українці купують найчастіше — і для себе, і на подарунки.

Традиційно попитом користуються вишиванки. Тепер їх одягають не тільки на свята та етнофестивалі, а й у будень. Та цього разу мода на вишиванки пішла ще далі.  Справжньою сенсацією і трендом цього патріотичного сезону стали автовишиванки. Водії прикрашають своїх залізних коней спеціальними наклейками із зображенням етнічного орнаменту. Коштуватиме таке задоволення із затратами на роботу до тисячі гривень.  Автовласник Віталій Кваша після «націоналізації» своє авто називає «Ярик-патріот». 

Вплинула любов до українського і на вибір одягу. Причому йдеться не тільки про вишиванки. Менш екстравагантний, але патріотичний варіант, — вбиратися у блакитний верх і жовтий низ. Таких жовто-блакитних патріотів також видно здалеку. Доповнює модний патріотичний стиль українок манікюр. Жовто-блакитні нігті з гербами, прапорами та абревіатурами «ПТН ПНХ» — просто писк сезону. «Покриття шелаком нігтів — 150 грн., звичайним лаком — 40 грн. За бажання можна намалювати герб чи прапор — 25 грн. за ніготь», — озвучила розцінки одного зі столичних салонів киянка Юлія.

«Це той мінімум, який може зробити кожен українець: одягти щось національне, зробити манікюр, повісити стрічку чи хоча б розмовляти українською. Це те, що відрізняє нас від інших. А для мене це ще й знак, що є українці не лише за паспортом, а й у душі. Адже нині так важливо розуміти, що в нашій країні живуть не тільки зрадники та сепаратисти, які дуже голосно про себе заявили, а й патріоти», — зізнається киянка Руслана Осадчук.

Та в ідеалі патріотизм повинен приносити ще й користь країні. Так, найімовірніше, подумала киянка Юлія Герасимович. На початку травня вона стала ініціатором перевтілення власного під’їзду. Тепер завдяки роботі молодих київських художників із команди «UpTown», вхід до звичайної багатоповерхівки на столичному житловому масиві Троєщина прикрашають не традиційна облущена фарба та обідрані оголошення, а зображення українських хат, рушників, лелек та соняшників (на знімку). «Цей мотив нам усім знайомий і зрозумілий. Мені хотілося повернути нас до усвідомлення, що ми живемо в Україні. І наш дух потрібно відроджувати», — розповіла Юлія. Каже: спочатку сусіди не надто зраділи її ініціативі. «Я ні з ким не домовлялася, ні в кого не брала грошей. Усе зробила за власним бажанням. Уже після завершення ремонту написала оголошення, мовляв, якщо подобається під’їзд — можете здати по 50 грн. На сьогодні гроші здали 32 квартири. Це не рятує мене в фінансовому плані (на перетворення пішло п’ять тисяч гривень). Але з другого боку приємно: це значить, що не такі вже й байдужі люди у нас живуть». Киянка каже: «Якщо хто-небудь зробить щось таке у себе, я буду пишатися. Любіть Україну вчинками! Слава Україні».

Можливо, хтось скаже, що не в цьому проявляється патріотизм. Мовляв, потрібно працювати, воювати тощо. Правильно, але одне іншому не заважає. Тому, перефразовуючи слова класика, любіть Україну! Як можете — так і любіть.

Фото надане художниками команди «UpTown».