Міністерство освіти та науки запевняє, що всі школи забезпечені підручниками. Скажемо, це не так.

Більшість експертів вважають, що бюджетні кошти, які виділялися протягом останніх десяти років, недостатні.

Учителі шкіл скаржаться на перенасиченість навчальних програм та брак шкільної літератури. Розповідає один з працівників Фастівської загальноосвітньої школи № 9: «Сьогодні діти початкових класів забезпечені підручниками на 85 відсотків, частина з них за нової редакції, інша за книжками 90-х років, які не відповідають сучасним освітнім програмам та нормам. У старшокласників ситуація набагато гірша. Ось, наприклад, підручників з англійської мови лише кілька десятків на три 10 класи. Проблеми виникають з хрестоматіями, посібниками та словниками їх в бібліотеці майже немає».

Школярі скаржились, що через брак підручників доводиться їх купувати за власні кошти.

Максим, девятикласник: «Багато незручностей виникає під час підготовки до уроку української літератури. Маємо сім книжок на клас (29 учнів)».

У районному відділі освіти повідомили, що головна проблема невчасне надходження літератури. Скажімо, останній раз підручники за новою програмою отримали після нового року, а чекали торік до першого вересня.

Київ.

А як у них?

В Україні на початок 2006 року видано 1,1 книжки, у Росії — 3,2, а в Німеччині — 12 книжок. У кожній країні моделі забезпечення підручниками різні, проте в основному вони базуються на двох принципах: закупівля за державний рахунок та вільний ринок. Учителі самостійно обирають методику та необхідну їм літературу. Школи мають державні кошти, які витрачаються і на закупівлю підручників. Наприклад, у Великій Британії є чітка система контролю за їх якістю. Цим переймається Департамент освіти. А в Іспанії для закупівлі підручників використовують кошти батьків, іноді місцевих бюджетів. Майже така система у Польщі.