1 вересня я приймаю першокласників, які не мають досвіду співпраці в колективі. Як за короткий час згуртувати дітей, здружити їх, навчити самостійності?

Досягти цього мені допомагають колективні творчі доручення (КТД).

Протягом вересня і жовтня я пильно придивляюся до кожної дитини, вивчаю її характер, темперамент, стосунки з іншими дітьми і вже у другій чверті ділю клас на пять груп. У кожній — 5—7 школярів. Група обирає командира на чверть та назву команди.

Кожна з них отримує доручення, за яким працює тиждень. Одні чергують, інші виконують обовязки санітарів, бібліотекарів.

У другомучетвертому класі завдання ускладнюються: діти не тільки їх виконують, а й щось цікаве ініціюють.

Щотижня підбиваємо підсумки. Діти звітують перед ровесниками. Клас оцінює роботу групи так: молодці, добре, не можна оцінити добре.

Після цього міняємо доручення. У такий спосіб протягом чверті діти виконують усі обовязки...

А в кінці її визначається переможець і переобирається командир.

Це дає можливість кожному побути лідером і підлеглим, осмислити значення своєї роботи, визначити вклад у загальний результат.

Хід КТД постійно висвітлюється у класному куточку.

У результаті, переходячи у 5-й клас, діти почуваються колективом, з яким класному керівнику значно легше знайти спільну мову і вести за собою.

Ольга СОЛОМОНЮК, учитель-методист гімназії східних мов №1, науковий кореспондент Інституту педагогіки АПН.

Фото з архіву «Голосу України».

На знімку: учитель на уроці.