1 вересня я приймаю першокласників, які не мають досвіду співпраці в колективі. Як за короткий час згуртувати дітей, здружити їх, навчити самостійності?
Досягти цього мені допомагають колективні творчі доручення (КТД).
Протягом вересня і жовтня я пильно придивляюся до кожної дитини, вивчаю її характер, темперамент, стосунки з іншими дітьми і вже у другій чверті ділю клас на п
’ять груп. У кожній — 5—7 школярів. Група обирає командира на чверть та назву команди.Кожна з них отримує доручення, за яким працює тиждень. Одні чергують, інші виконують обов
’язки санітарів, бібліотекарів.У другому
—четвертому класі завдання ускладнюються: діти не тільки їх виконують, а й щось цікаве ініціюють.Щотижня підбиваємо підсумки. Діти звітують перед ровесниками. Клас оцінює роботу групи так: молодці, добре, не можна оцінити добре.
Після цього міняємо доручення. У такий спосіб протягом чверті діти виконують усі обов
’язки...А в кінці її визначається переможець і переобирається командир.
Це дає можливість кожному побути лідером і підлеглим, осмислити значення своєї роботи, визначити вклад у загальний результат.
Хід КТД постійно висвітлюється у класному куточку.
У результаті, переходячи у 5-й клас, діти почуваються колективом, з яким класному керівнику значно легше знайти спільну мову і вести за собою.
Ольга СОЛОМОНЮК, учитель-методист гімназії східних мов
№1, науковий кореспондент Інституту педагогіки АПН.Фото з архіву
«Голосу України».На знімку: учитель на уроці.