Назва громадської організації «Обєднання підприємців Львівщини «Крок» говорить сама за себе, вважає її виконавчий директор Ірина Полякова (на знімку).

Ірино, цікаво щоразу бачити вас у новій якості. Ви відомий художник-модельєр, шеф-редактор газети «Крок», виконавчий директор громадської організації великий організатор різних акцій...

У мене не може бути однієї постійної роботи, а «великим організатором» я була давно ще коли влаштовувала міжнародні конкурси модельєрів. Відтак, продовжуючи займатися улюбленим бізнесом, ми одягаємо наших українських жінок. А обєднання «Крок» виникло одразу після Помаранчевої революції. Тоді я прийшла в партію «Батьківщина», і ми почали думати про майбутні вибори. От бізнесмени і вирішили обєднатися. Коли ж узялися розробляти статут, то зрозуміли: партійність не самоціль. У нашому регіоні є великі проблеми в діяльності підприємців, їх треба підтримувати, захищати. Важливою справою стала консультаційна робота, тренінги.

Як виникла назва «Крок»?

У ній суть нашої діяльності. Ми вирішили не критикувати, а допомагати, тобто робити крок назустріч і підприємцям, і владі. Нас рідко можна побачити на маніфестаціях, бо вважаємо, що потрібні інші шляхи.

Чого вдалося досягти за два роки діяльності?

Найцінніше наша згуртована команда однодумців. Адже виникає чимало організацій, які щось розпочинають, але не розвиваються. Ми маємо в області вісім осередків, і люди там справді працюють. «Крок» обєднує середній і малий бізнес. Нашими підприємцями можна пишатися, вони люди неординарні. Приміром, серед засновників «Кроку» — президент корпорації «Колійні ремонтні технології», депутат обласної ради Ярослав Дубневич і президент агропромислового підприємства «Львівське» Богдан Дубневич. У нашому обєднанні такі унікальні підприємства, як «Будінвест», «Архібуд», котрі відроджують старовинні споруди: по цеглині їх розбирають і повертають первісний вигляд. А ще розробляють новітні стилі, бо хочуть залишити по собі такі споруди, які яскраво характеризували б стиль нашої епохи.

Окрім «Кроку» в області є інші аналогічні обєднання. Хто долучається саме до вас?

Більшість приватні підприємці. Це люди, які вміють торувати свою колію і допомагати іншим на засадах «свій до свого по своє». Хочемо відкрити для членів і симпатиків своєї організації дисконтну мережу. На мій погляд, важливо консолідувати дух й ідею. А якщо комусь потрібна консультація, ми скеровуємо підприємців до дружніх нам структур і організацій. Уклали угоду з Держкомпідприємництвом у Львівській області. Там є команда, яка нам допомагає на фаховому рівні в питанні регуляторних, нормативних актів. Щойно зявляється якийсь акт міської ради, що стосується заборони, ми збираємося разом і обговорюємо проблему. Потім співпрацюємо з виконавчим комітетом міської ради і домагаємося якихось конструктивних дій, якщо порушені законні права підприємців.

Ви сказали про дух та ідею. Якими новаціями може похвалитися ваша команда? Чи підприємці приходять до офісу «Кроку» зі словом «еврика»?

Передусім скажу про наші моральні засади, оскільки ми вболіваємо за нашу репутацію. Чим відрізняється бізнесмен від політика? Перший може втратити репутацію лише один раз. А людей із новим мисленням і оригінальними ідеями не бракує. Я вже згадувала про Ярослава Дубневича. У його доробку — 14 патентів на винаходи і більш як 30 патентів на промислові зразки у галузі залізничного транспорту. Маємо яскравий приклад співпраці із Олександром Єкимовських. Цей львівський винахідник, займаючись проблемою енергозбереження, сконструював, зокрема, газові пальники, які використовують менше газу, але мають значно більшу продуктивність. Він уже поставив ці пальники на кількох заводах у Західній Україні, у Львівській міській раді. Це істотно покращило роботу котелень. Але наші бюрократи, схоже, не надто зацікавлені у збільшенні к. к. д. газу і не дуже поспішають із впровадженням цього винаходу. Вже й з Києва приїжджали подивитися, бо ніяк не вірили, що таке буває. Проте Олександр Анатолійович довів, що за продуктивністю старі, модифіковані котли кращі за іноземні.

Скажіть про вашу газету «Крок». Хто її читачі? І як бачите майбутнє свого громадського обєднання?

Тираж тижневика — 40 тисяч. Підприємці вважають її трибуною для своїх звернень і публікацій. «Крок» —незаангажоване видання. Ми не втручаємося у творчий процес. Це правда. Зараз шукаємо в Україні організації, подібні до нашої з власною метою, ідеєю. Згодом хочемо створити асоціацію і обєднуватися. Разом підприємцям легше працювати, адже тиск влади ще відчувається. Маємо намір відкрити молодіжний комітет, щоб проводити тренінги, навчання студентів. Адже вони колись стануть підприємцями. Важливо, щоб молодь знала, як себе реалізувати, а ми зробимо крок назустріч.

Фото з архіву.