членів тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань перевірки ситуації із забезпеченням природним газом українських споживачів, розрахунками за поставлений природний газ та можливими порушеннями чинного законодавства на енергетичному ринку України,утвореної відповідно до постанов Верховної Ради України від 3 серпня 2006 року N 72-У та від 4 серпня 2006 року N 85-V, про попередній звіт комісії від 22 березня 2007 року
Попередній звіт тимчасової слідчої комісії, проект якого було підготовлено головою комісії та окремими її членами, котрі представляють антикризову коаліцію у Верховній Раді України, винесений на засідання комісії 22 березня 2007 року, не може бути підтриманий, оскільки комісія виходить за рамки повноважень, визначених постановою Верховної Ради України від 20 лютого 2007 року
№ 674-У, та засвідчує прагнення керівництва комісії та окремих її членів перетворити комісію на інструмент дискримінації та компрометації представників опозиції.Замість розгляду нагальних проблем, пов
’язаних із забезпеченням природним газом українських споживачів, аналізу бездіяльності та зловживань представників уряду Януковича, що призвели до спекуляцій газом власного видобутку, який продається населенню вдвічі дорожче, ніж закуповується імпортований газ у Росії, комісія сфабрикувала своє рішення і підміняє проблеми сьогодення питаннями, які належать до періоду 95-96 років минулого століття і щодо яких прийнято однозначні рішення судів.Комісією свідомо:
* не розглянуті матеріали Верховного Суду України, за рішенням якого було знято всі обвинувачення Державної податкової адміністрації та списано як незаконно нараховані пеню та штрафні санкції з ЗАТ
«Єдині енергетичні системи України»;*
не досліджено господарську діяльність «Українського газотранспортного консорціуму», а під виглядом виконання постанови Верховної Ради України від імені тимчасової слідчої комісії 21 березня 2007 року з трибуни Верховної Ради України було озвучено брехливу інформацію, яка комісією не розглядалась і доручення Верховної Ради не стосується.Комісією не досліджені протиправні дії уряду Януковича, який своєю постановою
№ 1002 від 6 серпня 2004 року про проведення взаємозаліку з Росією на мільярд 250 мільйонів доларів США не лише порушив закон України № 2796-ІП від 15.11.2001, але й на 5 наступних років утворив «дірку» у газовому балансі України щорічним обсягом понад п’ять мільярдів кубометрів. Він же у період президентських виборів постановою № 1603 від 29 листопада 2004 року допустив на газовий ринок України компанію «Росукрэнерго».Ми констатуємо втрату слідчою комісією після оновлення її керівництва згідно з постановою Верховної Ради України від 20 лютого 2007 року
№ 674-У тієї спрямованості на дослідження актуальних питань функціонування газового ринку, які сьогодні хвилюють суспільство, того конструктивізму в роботі, що вже принесли конкретні результати: саме за підсумками роботи комісії Кабінетом Міністрів України постановою від 8 грудня 2006 р. № 1697 було знижено ціни на природний газ власного видобутку, який поставляється для потреб населення.Ми пропонуємо Верховній Раді України засудити дії керівництва та окремих членів тимчасової слідчої комісії, спрямовані на її використання з кон
’юнктурною політичною метою, та зобов’язати комісію зосередити свою діяльність на дослідженні актуальних питань, що визначають нинішню ситуацію із забезпеченням природним газом українських споживачів. Зокрема, таких питань, як:1. Наявність гарантій стосовно необхідних обсягів та контрактної ціни імпортованого природного газу на 2007 рік та перспективу, відсутності загроз можливого перегляду рівня цін;
2. Перевірка дотримання вимог чинного законодавства при підписанні угоди між НАК
«Нафтогаз України», компанією «Росукрэнерго» та ВАТ «Газпром» від 4 січня 2006 року, що спровокувала підвищення ціни на імпортований природний газ з 50 до 95 доларів США за 1000 метрів кубічних, та наявності правових підстав для її розірвання;3. Правомірність підписання Ігорем Вороніним як заступником голови правління НАК
«Нафтогаз України» 4 січня 2006 року «Дополнения № 1 ГУ-06 к контракту от 21 июня 2002 года между национальной акционерной компанией «Нефтегаз Украины» и открытым акционерным обществом «Газпром» об объемах и условиях транзита российского природного газа через территорию Украины на период с 2003 по 2013 годы», що юридично припинило дію Доповнення № 4 до зазначеного контракту від 09.08.2004 р., яким було зафіксовано зобов’язання ВАТ «Газпром» розраховуватись за послуги транзиту російського природного газу територією України поставкою природного газу за ціною 50 дол. США за 1000 м куб. на період до 1.01.2010 року. Угоди з Росією розірвав той самий Воронін, якого Тимошенко вигнала з роботи і якого було поновлено після відставки її уряду. Це той самий Воронін, який за уряду Януковича очолює правління ЗАТ «Укргаз-Енерго» та водночас — обіймає посаду заступника голови правління НАК «Нафтогаз України»;4.
Обґрунтованість утворення у 2006 році ЗАТ «Укргаз-Енерго», його допуску до поставок природного газу споживачам України в значних обсягах та фактичного витіснення ним державної компанії НАК «Нафтогаз України» із найбільш рентабельного сектора внутрішнього газового ринку України;5. Обґрунтованість укладання договорів між ЗАТ
«Укргаз-Енерго» та НАК «Нафтогаз України» про поставки природного газу для його подальшого постачання підприємствам теплової комунальної енергетики за цінами, що істотно перевищують контрактні ціни імпортованого газу;6. Обґрунтованість визначеного постановою Кабінету Міністрів України
№ 1697 від 08.12.1996 р. диференціювання роздрібних цін на природний газ, що використовується для потреб населення, залежно від річного обсягу його споживання. Наприклад, для громадян, які використовують за рік більше 12 тисяч метрів кубічних природного газу, спрямовуючи його, зокрема, на опалення теплиць чи тваринницьких приміщень, ціна газу встановлена на рівні 232 доларів США за 1000 м куб. Це порушує вимоги статті 24 Конституції України, яка не допускає будь-якої форми дискримінації громадян, у тому числі в ціноутворенні за використання природного газуНа засіданні членам комісії не було роздано і не було розглянуто жодного документа з тих, на які посилається попередній звіт. Сфальсифіковане рішення комісії прикриває реальні зловживання нинішніх можновладців. Воно покликане скомпрометувати опозицію, скомпрометувати людей, які працювали в енергетичній сфері 10 років тому і завдяки яким заборгованість України перед Росією було зведено до нуля.