Цими днями в Полтаві сталося те, про що так довго попереджали хлібопекарі: хліб таки подорожчав. Щоправда, ціни підскочили поки що лише на продукцію ВАТ
«Полтавський хлібокомбінат», але, з огляду на те, що підприємство «тримає» на місцевому ринку 70 відсотків усіх хлібобулочних виробів, подорожчання відчули на власних гаманцях фактично дві третини полтавців. Буханець білого хліба тепер дорожчий на 5 копійок, а популярна марка «Поживного» — на 10.Керівники комбінату пояснюють цей непопулярний крок подорожчанням енергоносіїв та головної складової хліба
— борошна, особливо житнього. І хоч проблеми ці з’явилися не вчора, та вже понад рік підприємство, мовляв, намагалося «не чіпати цін».—
Та і як їх зачепиш, — пояснює генеральний директор ВАТ «Полтавський хлібокомбінат» Віталій Яковлєв, — коли в країні постійно відбуваються якісь політичні події: вибори Президента, вибори до Верховної Ради, місцеві вибори... І щоразу влада просить «тимчасово» не підвищувати ціни на хліб, щоб не дратувати людей. Але ж і на нашому підприємстві теж люди! Тут працює близько тисячі полтавців, переважно жінки, які в складних умовах, удень і вночі, виконують важку й відповідальну роботу, а от зарплату отримують за нинішніми мірками невисоку — 700—800 гривень на місяць. Тому постає і проблема кадрів, а ще й переоснащення виробництва потребує великих затрат, і розробка нових видів продукції.Звісно, проблеми хлібопекарів мало хвилюють рядових споживачів, адже для більшості людей з незначними статками хліб
— основа харчування. Однак такий ціновий «сюрприз» не сподобався і місцевій владі. Міський голова Андрій Матковський заявляє про тверде бажання захищати інтереси людей, адже, за статистикою, 52 відсотки городян живуть за межею бідності — їхні доходи нижчі від прожиткового мінімуму. Міського голову хвилює і те, що «поганий приклад» найбільшого виробника хліба може стати спокусою і для інших. Це, до речі, підтверджує і Зоя Кривеженко — керівник хлібокомбінату «Південний», де теж зіткнулися зі згаданими вже проблемами. Тим паче що «Південний» — порівняно невелике підприємство, якому важко конкурувати з тими, хто має значно більші обсяги, а отже, й нижчу собівартість.Тим часом міська влада прагне врегулювати проблему й давно випробуваним методом
— адміністративними заходами. У міськвиконкомі відбулася спеціальна нарада з участю міського голови, де цінову політику розглядали з виробниками та з керівниками відповідних контролюючих органів. Їхні представники цими днями вже, до речі, побували на ВАТ «Полтавський хлібокомбінат», щоб з’ясувати обгрунтованість нових цін. Зрештою підприємству запропоновано їх переглянути й повернутися до попередніх.Водночас Андрій Матковський запевняє, що вдаватися до адміністративних методів, чинити тиск на підприємства влада не буде.
У неї і справді є інший козир
— в особі ТОВ «Хлібокомбінат «Кулиничі». Це харківське підприємство останнім часом доволі потужно почало «пробиватися» на полтавський ринок і нині навіть орендує для виробництва власної продукції промислові площі ВАТ «Полтавський хлібокомбінат №2», щоденно реалізовуючи понад 20 тонн хлібобулочних виробів, виготовлених безпосередньо в Полтаві.Та головне
— «Кулиничі» не збираються збільшувати ціну на хліб! Тим часом директор полтавської філії цього підприємства Євген Матях заявив, що підприємство готове нарощувати виробництво дешевшої продукції, а тому дії місцевих конкурентів, як не крути, лише на користь харків’янам.До того ж міськвиконком уже уклав так звану соціальну угоду з хлібокомбінатом
«Кулиничі», за якою підприємство, принаймні протягом року, не підвищуватиме вартість найпоширеніших сортів хліба. Як поведуться у цій ситуації місцеві виробники, сьогодні сказати важко. Але очевидно, що конкуренція все-таки вплине й на цінову політику.Полтава.