У столичному Українському домі завершено виставку сучасної скульптури. Там побувало чимало політиків може, їх цікавив бронзовий портрет Юлії Тимошенко. Та й, крім того, було на що глянути! Ось, приміром, сталеві скульптури Володимира Іванова. Вони прості й вишукані, їх кортить бачити ближче. Будь ласка, там є напис: «Руками чіпати можна!».

Іванов киянин і... член Спілки художників Ірландії й Товариства ірландських скульпторів. Відомий у Німеччині й США. Вдома вже 20 літ не виставлявся, не бачив у цьому сенсу. Але, каже він, в останні два-три роки ситуація тут почала істотно поліпшуватися.

Пане Іванов, ми звикли, що скульптура це памятники! Тому вона для нас позбавлена тої інтимної привабливості, що є в музиці, поезії, театрі. Де серед тих мистецтв місце скульптури?

Це «місце» нині визначається заново. Візьмімо оцю виставку вона безпрецедентна, на моїй памяті нічого такого не було. Тут зібрали разом майже все, що є кращого в цьому мистецтві. А сучасна скульптура, справді, відкрита для нормального сприйняття, й потяг до цієї відкритості обопільний. Тому я й дозволяю мої роботи мацати руками! Виставка тривала десять днів, і щодня було багато людей.

Вони приходили подивитися. А от хто це купує?

Уже купують. Хлопці збудували хатинки, зробили євроремонти, понапихали в гаражі «мерседесів», а щастя все одно нема! І вони почали розуміти, що кожен дім повинен жити власним життям, і це життя має бути гуманізоване. От у скульптури й зявляється покупець. Цей ринок, звісно, у стадії формування. Але в останні два роки третину моїх робіт купують співвітчизники.

А як сталося, що ви ірландський художник?

Ірландія загадкова й магічна країна, я завжди хотів туди потрапити. Не певен, що саме там моє місце як скульптора. Я завжди себе відчував європейцем, і це відчуття в мене загострюється вдома та в США. В США тому що то «зовсім не Європа», а тут тому що Україна є частиною Європи й сама починає це усвідомлювати. Ця виставка саме про те й свідчить.

Зі своїми сталевими скульптурами ви не почуваєтеся тут чужим?

Мої скульптури зроблено за патонівським методом зварювання, отже, вони дуже «українські». Зрештою, наша сталь таке саме народне мистецтво, як і наш петриківський розпис!

На знімку: Іванов і його скульптура «Дитинство Пегаса» (куплена з виставки Іваном Малковичем).

Фото Андрія НЕСТЕРЕНКА.