Ні-ні, тільки не подумайте, що відомий український концерн флагман вітчизняного компресоробудування збирається вплинути на політичні процеси в сусідній державі!

«Єдина Росія» — не лише назва найвпливовішої політичної партії, а й віднедавна дослідного зразка потужного локомотива вантажного електровоза нового покоління 2ЕС4К. За словами голови Держдуми РФ Б. Гризлова, створення цієї машини — «знакова подія у розвитку російського транспорту, промисловості і всієї російської економіки».

Новий двосекційний електровоз розроблений і виготовлятиметься на замовлення ВАТ «Російські залізниці» на «УЗЗМ» — Уральському заводі залізничного машинобудування» у рамках федеральної програми модернізації транспортної системи Росії. Проектна потужність ліній з його виробництва на заводі — 120 машин на рік. Планується, що її буде досягнуто у 2010 році.

Понад 60 підприємство Росії беруть участь у постачанні вузлів та модулів для 2ЕС4К, а от тендер на виготовлення компресорів для гальмових систем і пневматичних приладів локомотива виграв концерн «Укрросметал». Виграв завдяки досвіду полтавчан конструкторів ВАТ «ПТМЗ» — «Полтавського турбомеханічного заводу», що входить до складу концерну «Укрросметал».

«Зазвичай, розповів заступник головного конструктора ВАТ «ПТМЗ» Володимир Лещенко, для гальмових систем рухомого складу використовують поршневі компресори. А ми запропонували поставляти більш сучасний гвинтовий. Він має в чотири рази більший моторесурс, вищий коефіцієнт корисної дії. Технічні умови, висунуті організаторами тендера, я назвав би не просто високими, а дуже високими. Але наш досвід дав змогу випередити конкурентів. Ми спромоглися стовідсотково задовольнити вимоги замовника за всіма показниками, зокрема за ціною.

Проте тендер був конкурсом пропозицій, які потім слід було, так би мовити, втілити в метал. І це ми зробили. На початку нинішнього року виготовлено і відправлено на Урал два компресори для 2ЕС4К».

На «УЗЗМ» компресори встановлюють на дослідний зразок електровоза, а в березні почнуться його ходові випробування.