Удень і вночі працюють морські торгові порти Одеської області. Через них проходить 75 відсотків усіх вантажів країни

Три найбільших порти України — Одеський, Іллічівський і Південний — обробляють 65 мільйонів тонн вантажів.

— Сьогодні Одеський морський торговий порт, — розповідає його начальник, Герой України Микола Павлюк, — має 46 захищених причалів загальною довжиною понад 9 кілометрів і приймає судна вантажопідйомністю до 100 тисяч тонн, довжиною до 280 метрів, осіданням до 13 метрів. Порт іде шляхом інтеграції в систему європейських портів і участі в розвитку міжнародних транспортних коридорів.

Микола Павлюк 1957 року розпочав свій трудовий шлях чорномаляром на Одеському суднобудівному заводі. Потім працював вантажником, диспетчером, стивідором Одеського морського торгового порту. Протягом 20 років очолює порт.

— Якщо порт не працює, то він гине, — розповідає Микола Пантелеймонович. — А робота порту — це вантажі. Сьогодні за них іде постійна, часом навіть сувора боротьба. Наші основні конкуренти — російські порти. Вони намагаються перехопити в України транзитні вантажі. Якщо випустимо їх, віддамо конкурентам, залишимося не тільки без роботи, а й без прибутку.

Поряд з прохідною Одеського морського торгового порту височіє пам’ятник портовому робітнику — докеру. Пам’ятник зведено з ініціативи Миколи Павлюка. Він упевнений, що людина праці — основа успіху будь-якої справи. І тому в порту люди праці в особливій пошані. Тут давно вже забули про заборгованість у зарплаті. А для робітників збереглася колишня система соціального захисту — будується житло, працює санаторій-профілакторій.